ראשי מאמרים סיכום שנה בצילום: המוצרים הנבחרים לשנת 2017

סיכום שנה בצילום: המוצרים הנבחרים לשנת 2017

0
0

שנת 2017 כמעט מאחורינו וזאת הזדמנות טובה לעבור על כמה מן הביקורות שערכנו בשנה האחרונה ולציין את המוצרים הנבחרים מבחינתנו בשנה החולפת.

הכתבה הנוכחית איננה בהכרח סיכום של המוצרים הבולטים בשוק, אלא של המוצרים שאנו בדקנו בשנה החולפת (גם כאן ובעיקר באתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid), חלקם הושקו השנה אבל לא מעט מהם קיימים בשוק מזה זמן ולנו הזדמן לבחון אותם במהלך השנה החולפת.

  • מצלמות – אף שבדקנו השנה את ה-D7500 החדשה לעומק, אנו לא יכולים להציג אותה כמצלמת השנה וזה למעשה הבחירה היחידה ברשימה שלנו שמחייבת אותנו לחרוג ממה שבדקנו בעצמנו אל מוצרים שאנו מקווים לקבל בקרוב (ואם הדבר היה תלוי בנו היינו בודקים עוד ב-2017). במקרה זה אנו מדברים על זוג מצלמות שאנו בוחרים לציין כמצלמות הנבחרות של השנה – הראשונה היא הניקון D850 והשנייה היא הסוני A7RIII (אחת בקטגוריית ה-DSLR והשנייה בקטגוריית חסרות המראה).
  • עדשות – בשנה החולפת הספקנו לבחון שורה של עדשות (למעשה בשבועות הקרובים אנו צפויים לפרסם עוד מספר סקירות של עדשות שערכנו השנה אבל טרם הספקנו לפרסם). הראשונה הייתה הניקון 10-20 מ”מ הקומפקטית והזולה, השנייה היא עדשת הזום טלפוטו החדשה של סיגמא – ה-100-400 מ”מ שהפגינה ביצועים מרשימים למדי, אבל הבחירה שלנו ל-2017 חייבת להיות עדשה אחרת של סיגמא אותה סקרנו כאן ממש לפני מספר שבועות בהתלהבות רבה – ה-16 מ”מ f/1.4 למצלמות חסרות מראה שהפגינה ביצועים פנטסטיים.

עדשת השנה 2017 – הסיגמא 16 מ”מ f/1.4

DSC_5483

  • חצובות וראשים – השנה המשכנו בסדרת הסקירות שלנו של חצובות וראשים (סקירה שתמשיך אגב גם בשנה הבאה – יש לנו לא מעט מוצרים בקנה בתחום). בין המוצרים שבדקנו השנה אפשר היה למצוא את חצובת סיבי הפחמן של חברת Oben מדגם 2461L (עם עמוד מרכזי אנכי), את “חצובת המשטח” השולחנית – Platypod Pro Max אבל בחירת השנה שלנו הולכת למנפרוטו 028B – חצובת סטודיו מסיבית עם ידית המאפשרת הגבהה לעמוד המרכזי (תכונה סופר שימושית שלא קיימת במספיק חצובות סטודיו לצערנו). השנה בדקנו גם מספר ראשים ביניהם ראש הגיר המעולה (והיקר) של מנפרוטו: ה-405, אך את הראש הנבחר של השנה אנו נותנים למוצר אחר (וזול בהרבה) של מנפרוטו – ה-XPRO Ball Head – אחד הראשים הכדוריים הטובים ביותר בשוק לטעמנו (בוודאי בתחום הזול יחסית).

ראש החצובה הנבחר שלנו – XPRO Ball Head

SNY01992

  • מוצרי עזר – מוצרי עזר לצילום ולוידאו תמיד היה תחום בו עסקנו הרבה וגם השנה היה זה התחום בו בדקנו הכי הרבה מוצרים – החל מהדיסק הקשיח הנייד של חברת לאסי – ה-Lacie Rugged USB C (אגב בתקופה הקרובה אנו צפויים לפרסם עוד שתי ביקורות מסקרנות בתחום האחסון), הכלוב השימושי והזול Smallrig A6500 Cage למצלמות סוני, זוג פילטרים חדשים  Aurora Aperture PowerUV וה-PowerCPL, המתאם הייחודי של חברת Vello למצלמות סוני המאפשר חיבור עדשות ניקון עם פוקוס אוטומטי, והמיקרופון המצוין של חברת Aputure ה-Deity Shotgun Microphone. מלבד כל הרשימה הארוכה הזאת, בדקנו גם שני מייצבים (אחד הטרנדים החזקים ביותר בתחום הוידאו בשנים האחרונות), הראשון הוא ה-Smooth Q הזול למכשירים סלולאריים והשני הוא ה-Crane Version 2 (שימו לב: לא ה-Crane 2 החדש והגדול יותר), שניהם של החברה הסינית הפופולארית Zhiyun tech. הבחירה השנה הייתה מאד קשה לנוכח הריבוי האדיר של מוצרים שבדקנו (חלקם טובים מאד), ולכן בסופו של דבר החלטנו לחלק את הבחירה שלנו לשניים – המוצר הראשון הוא הספקטרומטר המקצועי הנפלא של חברת סקוניק היפנית – ה-C700 (מוצר שבלעדיו היה לנו קשה מאד לבצע חלק גדול מהבדיקות שלנו בתחום התאורה והוא משמש אותנו כיום כמעט בכל צילום וידאו מקצועי שאנו עורכים), והמוצר השני – מן הצד האחר של הספקטרום (וכן, משחק המילים בהחלט מכוון), שני מוצרים הרבה יותר פשוטים אבל גאוניים למדי של חברת ProMediaGear האמריקנית – זוג פלטות היברידיות למצלמות (אחת מותאמת גם ל-Arca Swiss וגם למנפרוטו RC2 והשנייה מבוססת פלטת 501 של מנפרוטו עם חיבור Arca Swiss בחלק העליון).

הפלטות ההיברידיות של ProMediaGear 

Promediagear-hybrid-plates-2

  • תיקי צילום – תיקי צילום הם עוד נושא שאנו אוהבים לחזור אליו בכל שנה. השנה הזדמן לנו לראיין את נציגי חברת Miggo הישראלית בנוגע לסדרת התיקים החדשה שלהם שהוצגה השנה – Miggo Agua Storm-Proof. במהלך השנה בדקנו שני תיקים של שתי חברות שונות – MindShift Trailscape 18L – תיק בינוני מעולה המתאים בעיקר לציוד צילום ו-Vanguard Alta Rise 45 (ביקורת בעברית בקרוב) אשר הינו תיק בגודל דומה אבל בעל חלוקה פנימית המתאימה לציוד צילום ולציוד כללי והוא משלב כמה חידושים מעניינים (ומחירו נמוך משמעותית) ומסיבות אלו הוא גם בחירת השנה שלנו בתחום תיקי הצילום.

ה-Vanguard Alta Rise 45 – תיק צילום נגיש, נוח ואיכותי (ביקורת – בקרוב)

SNY00530

  • תאורה – ב-2017 בדקנו לא מעט תאורות בדגש על תאורות מקצועיות, גדולות וחזקות יותר מאשר בשנים שעברו. התאורה הראשונה אותה בדקנו השנה היא ה-Lishuai Edge 1380AVL העוצמתית, התאורה השנייה אותה בדקנו השנה היא ה-BB&S Pipeline Remote Phosphor LED System 4 Bank הענקית (התאורה החזקה, הגדולה והיקרה ביותר שבדקנו עד היום), ה-Intellytech FL-80 הקלה והגמישה, אבל התאורה הנבחרת שלנו לשנת 2017 היא ללא ספק ה- Ledgo LG-D600 Fresnel Light עם איכות התאורה הטובה ביותר (מבחינת צבע) ושלל תכונות שימושיות.

ה-LG-D600 של חברת LEDGO – התאורה האיכותית ביותר של 2017

SNY01024-fixed

  • עמודי תאורה – קטגוריה מעט משעשעת אולי, אבל מכיוון שבדקנו מספר “עמודים” השנה שווה להקדיש לה התייחסות. בחלק הראשון של השנה סקרנו שני עמודי תאורה של חברת Matthews האמריקנית – הראשון הוא ה-“Hollywood Pro C-Stand 40 וה-Low Boy Double Riser Combo Steel Stand המפלצתי (שניהם מצויינים, אבל גם יקרים ובעיקר כבדים מאד). הבחירה שלנו השנה הייתה במוצר מסוג אחר לחלוטין שהוא רב שימושי – Manfrotto 003 Mini Light Stand – עמוד תאורה שולחני קטן וזול, אך איכותי (אנחנו קראנו לו בביקורת כאן התכשיט הלא מוכר של מנפרוטו – והוא בהחלט כזה).
  • תוכנה – השנה, לראשונה, יצא לנו לערוך גם ביקורת תוכנה. חברת Macphun האמריקנית השיקה גרסה חדשה של תוכנת ה-Aurora HDR ואם יש לכם עניין כלשהו ב-HDR אנו בהחלט יכולים להמליץ עליה בחום (מה גם שבגרסה החדשה היא מותאמת לעבודה עם PC ומק).

תוכנת ה-HDR החדשה של Macphun בגרסת 2018

Aurora-HDR-2

סרטון סיכום השנה המלא שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid

אז זהו ל-2017. יש לנו הרבה מאד ביקורות ותכנים המתוכננים לשנת 2018 ועד אז כמובן שנה אזרחית טובה מחברי צוות מגה פיקסל.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *