ראשי מאמרים Divider Frame – תכונה נסתרת בסוני A7 IV

Divider Frame – תכונה נסתרת בסוני A7 IV

1
0

לאחרונה פרסמנו סרטון קצר (short#) בערוץ היוטיוב של האתר באנגלית המציגה תכונה לא מוכרת וחדשה במצלמות סוני המופיעה למיטב ידיעתנו אך ורק בסוני A7 IV בשלב זה ומכונה Divider Frame.

הסרטון הקצר שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com המציגה את הדרך להוספת Divider Frame

קצת רקע

בנובמבר 2021 פרסמנו כאן את הביקורת המקיפה שלנו אודות הסוני A7 IV. מאז הספקנו לרכוש את המצלמה ולעבוד איתה לא מעט וכמובן גם לנבור בתפריטים השונים.

המצלמה מציגה מספר חידושים ביחס למצלמות מדורות קודמים של סוני כולל פיצוי על focus breathing (שאגב נכנס לאחרונה גם לסוני FX6 ואנו מקווים שלעוד דגמים בקרוב), כמו גם focus map שאת שניהם סקרנו בביקורת שלנו אודות המצלמה.

נבירה נוספת בתפריטים לאחר שקיבלנו את המצלמה והתחלנו להגדיר את כפתורים לטובת קיצורי דרך גילתה לנו תפריט שלא הצלחנו למצוא אפילו ב-A1 שלנו הכולל אפשרויות מעניינות.

אחת האפשרויות בתפריט היא הגדרת כפתור כלשהו ליצירת “חוצץ ויזואלי” בין תמונות. במילים אחרות אם אתם מצלמים רצף תמונות ובוחרים באפשרות הזאת המצלמה תוסיף אוטומטית תמונה של חץ אותה תוכלו לראות גם במצלמה אבל גם במחשב.

חוצץ ויזואלי בלחיצת כפתור

divider frame

איך להוסיף Divider Frame?

בסרטון למעלה ניתן לראות את השלבים השונים בתפריט לצורך הוספת Divider Frame – היכנסו לתפריט הראשי במצלמות ודפדפו בהתאם לסדר הפעולות הבא:

  1. Setup
  2. (3) Operation customize
  3. (A) Custom key/dial set
  4. Choose a key to assign
  5. (Red camera menu) Shooting menu
  6. (8) Selection / memo
  7. Create divider frame

מה אפשר לעשות עם זה?

ועכשיו לשאלת מליון הדולר – למה זה בכלל טוב? לנו דווקא יש שימוש לתכונה החדשה אבל הוא לא סטנדרטי במיוחד. כאשר אנו בוחנים מספר עדשות – במיוחד עדשות ידניות שאינן מתקשרות עם המצלמה ועוברים מאחת לשניה, בתהליך הבדיקה אנו צריכים לסמן לעצמנו כי החלפנו עדשה. ה-Divider Frame מתאים לכך בדיוק (חשוב רק לזכור עם איזו עדשה התחלנו כל בדיקה כזאת).

השימוש הזה כמובן מאד נישתי ולכן אנו שואלים אתכם – אילו שימושים אתם מוצאים ל-Divider Frame, אם בכלל – כתבו לנו בתגובות.

בונוס – סימון כוכבים לתמונות

מי שצפה בסרטון ראה בוודאי שבאותו תפריט בו מופיעה האופציה ל-Divider Frame יש גם מספר אפשרויות נוספות. אפשרויות אלו נועדו לסימון כוכבים לתמונות (1-5 כוכבים) במצלמה ובתוכנות של סוני. זאת תכונה שימושית הרבה יותר אבל לא מדובר בתכונה חדשה (היה ניתן לעשות זאת בדרך אחרת אפילו ב-A7R III וכמובן במצלמות של חברות אחרות כמו קנון וניקון מזה שנים רבות). הבעיה העיקרית עם התכונה הזאת היא שאם אתם עובדים בכל תוכנה אחרת היא כנראה לא תציג לכם את הבחירות הללו. היה נחמד אם בסוני היו מאפשרים לרכז את כל התמונות שנבחרו בתת תיקיה נפרדת עם מספר הכוכבים שסומנו.

אגב כמו ה-Divider Frame גם הכוכבים ניתנים לסימון רק במצב סטילס ולא בוידאו – חבל…

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    Uniet@kpnmail.nl

    01/02/2022 ב 6:31 PM

    גיליתי תוכנה נהדרת לתיקון תמונות לא טובות אם הרבה רעש.איפולruis שם התוכנה topaz ruis

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *