פייסבוק יכולה להיות פלטפורמה מצויינת לקידום צלמים ורבים מאד משתמשים בה לשם כך, אלא שהרשת החברתית מכווצת ופוגעת באופן מכוון בתמונות בכדי לחסוך במקום – דבר המוביל לתסכול רב בקרב צלמים. צלם האופנה האמריקני Nino Batista פרסם סרטון ומדריך כתוב מקיף בנושא שיעזור לכם להוציא את המירב מהתמונות שלכם – גם בפייסבוק.

העלתם תמונה גדולה לפייסבוק אחרי שעבדתם עליה זמן רב בפוטושופ רק בכדי לגלות כי האתר דחס אותה בצורה איומה? יש מה לעשות. אם תעקבו אחר המדריך הכתוב והסרטון של Batista יש אפשרות שתצליחו לשפר את איכות התמונות שאתם מציגים בעמוד שלכם (מדובר כפי הנראה רק בבעלי עמוד “עסקי”/דף אוהדים בשלב זה).  לפני שנתחיל נציין כי פייסבוק משנה כמעט כל העת את הנהלים ואופן הפעולה והשימוש באתר (מאז שכתב Batista את המדריך בסוף השנה שעברה כבר השתנו כמה דברים והוא הספיק לעדכנם) וגם בעתיד דברים צפויים להשתנות. בנוסף ישנם לפחות כעת הבדלים בין תמונה אופקית לתמונה אנכית מבחינת ההמלצות של Batista.

הסרטון של Batista המסביר כיצד להעלות תמונה אנכית בצורה מיטבית לפייסבוק

הדבר המעניין ביותר אולי הוא ההמלצה של Batista לשמור את התמונה בפורמט PNG-24 (בגודל מקסימאלי של 960 על 640 פיקסלים). לטענתו פורמט זה לא זוכה לדחיסה הפוגענית הנובעת מהמרה ל-JPEG כאשר מדובר בתמונה אנכית. כאשר מדובר בתמונה אופקית ההמלצות של Batista הן סטנדרטיות יותר וכוללות שורה של הגדרות אותן ניתן למצוא במאמר כשכתב לאתר Fstoppers בשנה שעברה (תחת horizontal). אנו נזכיר גם כי את החידוד של התמונה מומלץ לבצע אחרי הקטנת התמונה (משהו ש-Batista דווקא אינו מתייחס אליו).

להעלות תמונות לפייסבוק – הדרך הנכונה

Batista

יש להמלצות הללו מגבלות – הן אמורות לעבוד כרגע בדף האוהדים ובגלריה אבל לא בקיר האישי. באופן כללי אנו מציעים כי תנסו את השיטות של Batista ותגידו לנו מה אתם חושבים על התוצאה – האם אתם רואים שינוי והאם אתם מכירים שיטות טובות יותר – אנו נשמח לשמוע.

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *