ראשי חדשות הכרזות מוצרים LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד

LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד

0
0

היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה לא רשמית על מגוון נושאים הקשורים לצילום, ציוד ועוד.

LensVid Talk – פרק 1 – סוני A6700, תאורות מבוססות GaN, פילטרים ננעלים ועוד (מתוך LensVid.com)

הכרזות סוני – יולי 2023

בשבוע שעבר פרסמנו כאן ידיעה מקיפה על שלושת ההכרזות האחרונות של סוני הכוללות את ה-A6700, עדשת ה-70-200 מ”מ F4 החדשה והמיקרופון הדיגיטלי המתקדם של החברה.

בשיחה שלנו עסקנו בין הייתר בדמיון (ובעיקר בשוני) בין ה-A6700 החדשה ל-FX30 שהושקה בשנה שעברה, בקווי המוצרים השונים של מצלמות סוני ובהבדלים ביניהם. התייחסנו גם ל-70-200mm F4 G OSS החדשה ומדוע מדובר בעדשה ייחודית באמת (רמז יכולות מאקרו מפתיעות במיוחד ותמיכה במכפילים) וגם במיקרופון הזעיר החדש שמאפשר גמישות רבה בכיווני/זוויות ההקלטה.

Maxima 6 GaN

היצרנית האיטלקית Maxima השיקה לאחרונה תאורה חדשה בשם Maxima 6 העושה לדברי החברה שימוש בפעם הראשונה בתאורת צילום מסחרית בטכנולוגיית GaN או Gallium Nitride. למי שלא מכיר את הטכנולוגיה, לא מדובר בפיתוח חדש (למעשה הוא קיים בשוק בצורה זו או אחרת שני עשורים לפחות) ורכיבים אלקטרוניים המבוססים על גליום נמצאים בשימוש צבאי ותעשייתי לא מעט שנים. הבעיה איתם היא שעד לאחרונה הם היו יקרים מידי לשימוש מסחרי רחב.

בשנים האחרונות ירדו מחירי הגליום (אם כי מדובר בחומר נדיר הנחצב בעיקר בסין והסינים מאיימים כעת להגביל את מכירותו מה שעשוי לגרור לא מעט בעיות עולמיות במגוון תחומים) והוא החל להיכנס למוצרים שונים שניתן לרכוש במחירים נגישים יחסית.

לשימוש בגליום לייצור רכיבים אלקטרוניים יתרונות רבים על פני סיליקון שהוא הנפוץ ביותר כיום. בין השאר החומר מוליך טוב בהרבה מה שמאפשר הולכה חשמלית טובה יותר ופחות בזבוז, פחות התחממות וחיסכון באנרגיה. זאת גם הסיבה שהמוצרים המסחריים הראשונים בשוק שעושים שימוש בגליום היו מתאמים חשמליים וסוללות USB. כעת מצטרפות גם תאורות לרשימה ואנו מרשים לעצמנו להניח שבמידה ולא תהיה עליה דרמטית במחירי הגליום בשנים הקרובות אנו נראה עוד תאורות (ואולי גם מוצרים אלקטרוניים אחרים) עושים שימוש בגליום.

ה-Maxima 6 עושה שימוש בגליום בצורה מעניינת במיוחד. היא מאפשרת לחברה האיטלקית (המייצרת אגב את כל הרכיבים השונים של התאורה באיטליה – הגליום מגיע כאמור מסין), להקטין מאד את התאורה שמשקלה 4 ק”ג בלבד (היא לא זקוקה לספקי כוח או קופסאות שליטה – גוף תאורה קטן וקומפקטי בלבד) והיא מסוגלת לייצר 69 אלף לומנס ממרחק של 1 מטר. לדברי החברה מדובר ביותר ממה שתאורות 700 וואט מסוגלות להפיק (אנו מקווים שנצליח לבדוק את הטענות הללו אם וכאשר נקבל יחידה לבדיקה בהמשך השנה).

יש לתאורה עוד יתרונות מעניינים כמו עדשה היפרבולית שאמורה למלא טוב יותר Softboxes – אגב החברה חושבת על סטילס ועל וידאו במקביל. התאורה יכולה לעבוד עם מתאמי פרופוטו ללא צורך בהתאמות ועם מתאמי Bowens עם חיבור. לתאורה שליטה פשוטה מאד ממספר כפתורים על הגוף (או אפליקציה) והיא לא כוללת מסך.

טכנולוגיית הגליום מאפשרת לה להיות מופעלת גם מסוללות דרך חיבור DC המסוגל לקבל מתח מ-35 עד 75 וולט (לחברה יש אגב מוצר מעניין וייחודי נוסף המכונה Maxima Battery Box והוא מאפשר חיבור של 4 סוללות V-mount להפעלה של תאורות כמו Maxima 6 או תאורות אחרות המקבלות מתח DC).

ה-Maxima 6 איננה תאורה זולה (כ-3000 דולר) אבל עבור מוצר חדשני המיוצר כולו באיטליה אנו לא ממש מופתעים. עוד על התאורה החדשה בכתבה שלנו ב-Lensvid.

Gyroflow

אנו לא מסקרים רק חומרה בשיחה הנוכחית ומוצר תוכנה מעניין בו נתקלנו הוא ה-Gyroflow. מדובר בתוכנה חינמית לגמרי הכוללת גם תוסף לדה וינצ’י (יש אפילו דרך לייבא ממנה קבצים ל-Final Cut Pro, אנו מבררים עם המפתחים האם יש תוכניות גם לפרמייר) המשתמשת במידע ג’ירוסקופי מהמצלמה בכדי לייצב את התמונה בצורה משופרת בעריכה (בדומה ל-Catalyst Browse של סוני).

התוצאות נראות מבטיחות ואנו עדיין מתנסים בטכנולוגיה ואולי נעדכן בהמשך (אם אתם רוצים לראות מבחן השוואתי – אנא כתבו לנו בתגובות).

Polar pro Helix

הצלם ואושיית היוטיוב פיטר מקינון ממשיך את שיתוף הפעולה שלו עם חברת Polar Pro ויצר סדרה חדשה של פילטרים בשם Helix. היתרון המרכזי של הפילטרים האלו הוא שהם לא רק מגנטיים (יש הרי המון כאלו כבר בשוק ממגוון יצרניות) אלא גם ננעלים מכאנית מה שאומר שהסיכוי שהם יצאו בטעות כתוצאה ממכה הוא תזוזה הוא נמוך בהרבה.

אפשר למצוא את הסדרה הכוללת פילטרי VND, Mist וגם פילטרים בגוון זהב/כחול באתר החברה.

Manfrotto PRO Light Cineloader

מנפרוטו השיקה סדרת תיקי וידאו חדשים המכונה PRO Light Cineloader. בסדרה שלושה תיקים בגדלים שונים. התיקים הם חצי קשיחים ומיועדים לאפשר לצלמים לשאת ריג מורכב בלי צורך לפרקו (תלוי בגודל הריג כמובן), או לפחות להשאיר חלק משמעותי מהריג מורכב לצורך הרכבה מלאה ומהירה בשטח. הכנסת הציוד נעשית מהחלק העליון ולתיקים, יש לתיקים מפרידים פנימיים ותאים במכסה לאביזרים.

המחירים נעים בחו”ל בין 220 דולר ל-320 דולר בהתאם לגודל.

Tascam DR-10L Pro 32Bit-Float

הנושא המרכזי האחרון עליו רצינו לדבר הוא המקליט הזעיר החדש של חברת Tascam. הדגם החדש שומר על הצורה הקיימת של סדרת ה-DR-10L אבל גרסת ה-PRO החדשה כוללת טכנולוגיית 32 ביט (float) שבעצם מונעת כל אפשרות ל-clipping (כך שגם עם תצעקו או תדברו בלחש תוכלו להגביר את האודיו ללא עיוות בעריכה). אותנו מפתיע שטרם ראינו את הטכנולוגיה הזאת משולבת במערכות אלחוטיות אבל גם זה יגיע אפשר להניח.

הדגם החדש אידאלי לאירועים/חתונות ומחירו יעמוד על 260 דולרים עם משדר ה-BT הנוסף שמאפשר שליטה מרחוק במספר יחידות (אם כי לא מאפשר ניטור האודיו מרחוק – לא ברור למה).

ביקורות בעבודה

לסיום רצינו להזכיר כי אנו נמצאים בשלבי עבודה שונים על מספר לא מבוטל של ביקורות. הינה רשימה קצרה (הרשימה המלאה ארוכה יותר וכוללת בחלקה גם מוצרים שטרם הושקו ולכן לא ניתן לפרסמם).

  • Sigma 14mm f/1.4 DG DN Art – העדשה החדשה (יחסית) של סיגמא בעלת הזווית האולטרה רחבה והצמצם הבהיר ביותר לעדשת 14 מ”מ שיש כיום בשוק. אנו ממתינים למטר אסטרואידים שאמור להתקיים בחודש אוגוסט לפני שנוכל להשלים את הביקורת.
  • Sigma 60-600mm F4.5-6.3 DG DN OS – עוד עדשה ייחודית של סיגמא. עם זום 10X מדובר במפלצת (בכל המובנים), הביקורת צפויה להתפרסם בשבועות הקרובים.
  • Vlogger DLC90 Quick Release Plate Base – מוצר מעניין שמצאנו במקרה ב-ebay שמאפשר לחבר לבסיס פלטה אחת גם פלטות ARCA וגם פלטות 501. הרעיון מצוין, הביצוע לצערנו די כושל – אפשר לוותר.
  • Godox P600Bi KNOWLED – פאנל תאורה 1X1 רב עוצמה (מעל 600 וואט) של גודוקס. אנו ממתינים למספר אביזרים משלימים לפני שנוכל לפרסם את הביקורת (וכנראה גם להפקה אחת) אבל מדובר בתאורה מרשימה מאד ובעיקר קלה מאד (שלא זקוקה אפילו ל-power brick).
  • זוג תיקי צילום – ThinkTank SpeedTop Crossbody 10 ו-FirstLight 35L Plus – תיקים חדשים של ThinkTank. את ה-SpeedTop הקטן והקומפקטי אנחנו בודקים בימים אלו ונפרסם את הסקירה בקרוב, את ה-FirstLight 35L Plus אנחנו נמשיך לבדוק בחודשים הקרובים (הוא משמש אותנו כתיק העבודה היום-יומי הנוכחי בשלב זה ואנו רוצים לצבור איתו יותר ניסיון בטרם נוכל לחוות דעה).

אנו מקווים להביא לכם עוד פרקים בסדרת LensVid Talk בקרוב מאד בתקווה שנוכל להפוך את הסדרה לעניין קבוע.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *