כולנו מכירים את הטיימלפס – רצף תמונות סטילס אותם מחברים לסרטון אחד המצולם לעיתים מזוויות שונות או נקודות שונות ויוצר תחושה של שינוי (זריחה/שקיעה, תנועת אנשים ומכוניות וכו’). Hyperlapse הוא קונספט חדש יותר במסגרתו המצלמה עצמה נעה בין תמונה לתמונה (לעיתים מרחקים גדולים למדי) וכך יוצרת מימד נוסף של שינוי בסרטון – התוצאה יכולה להיות מרשימה מאד – אך כפי שתראו מיד איננה קלה להשגה.

לא מעט צלמים המצלמים סרטוני טיימלפס מוצאים דרכים שונות ליצור שינוי בפריים מעבר להתרחשות עצמה – ניתן לעשות זאת באמצעות עזרים המסייעים לסובב את המצלמה (כמו ה-ASTRO, ה-Radian או ה-Swivl), כאלו המאפשרים להניע אותה בקו ישר (מסילות למיניהן) או להרים אותה (מנופים כאלו ואחרים). אבל מה אם אתם רוצים לצלם תנועה ארוכה בקו ישר – כיצד תעשו זאת? הסרטון הבא של Indy Mogul (בית לצלמי אינדי ויוצרים דלי תקציב וחובבי DIY) מביא לכם את התשובה (או לפחות נסיון די ראשוני לתשובה דלת תקציב):

אין ספק שמדובר בהרבה מאד עבודה ולא מעט ניסוי וטעיה אם אתם רוצים להגיע לתוצאות סבירות, אבל למי שאוהב את הז’אנר, בהחלט מדובר בחומר מעניין למדי.

בסרטון מוזכר כבדרך אגב קונספט ליצירת Hyperlapse באמצעות Google street view. אם הנושא מעניין אתכם, בסרטון הבא תוכלו לראות כיצד הדבר נראה באמת (מרשים לא?). כדאי לזכור רק שאם אתם נכנסים לעניין המשמעות היא שאתם הופכים מצלמים לעורכי וידאו (חומר הגלם צולם הרי כבר על ידי המצלמות של גוגל).

מי צריך לצלם? תוכנה אחת וקצת גוגל ואתם מסודרים

למי שמעוניין בכל זאת הינה קישור לעמוד הפרויקט המכונה teehanlax אשר יאפשר לכם ליצור סרטוני Hyperlapse ישירות מגוגל street view.

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Timelapse

2 תגובות

  1. Avatar

    ים

    14/10/2013 ב 10:03 PM

    כתבה מעניינת ותמציתית!

    השב

  2. Avatar

    חוף

    15/10/2013 ב 12:12 AM

    הקטע עם גוגל סטריט וויו פשוט גאוני!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *