ראשי חדשות מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate

מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate

0
0

אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount Plate Kit. אביזר זעיר ורב שימושי אותו פיתחנו בשיתוף חברת SmallRig הוותיקה.

סרטון הסבר על המוצר מאתר הבת בשפה האנגלית שלנו – LensVid.com

רקע

בשנתיים האחרונות מלבד העבודה על מגה פיקסל ואתר הבת שלנו באנגלית LensVid (והעבודה המסחרית במסגרת חברת ההפקות שלנו Shoot-Eat) אנו גם עמלים על פיתוח שורה של מוצרים חדשים עם מספר חברות מהתעשייה שאמורים לסייע בפתרון בעיות בהן אנו וגם חלק מהגולשים שלנו נתקלו לאורך השנים. ה-mini L-Shaped Mount Plate נולד מצורך בו נתקלנו לא פעם בבניית ריגים שונים בהם היה עלינו לחבר בניצב אביזרים בצורה מסויימת אל הריג. בשוק קיימים מספר מצומצם של זוויות חיבור גדולות עם הברגות (למעשה הברזות), אבל מוצר קומפקטי הכולל חיבור מונע סיבוב לא קיים ולכן החלטנו לשתף פעולה עם חברת SmallRig המתמחה ביצירת אביזרים מסוג זה ולייצר פתרון, קטן פשוט אבל וורסטילי במיוחד.

למרות הפשטות לכאורה של הרעיון לקח לנו למעלה משנה וחצי עד שהמוצר הגיע לבשלות והיה מוכן למכירה. בזמן הזה הספקנו לייצר ולבחון מספר אבות טיפוס (אפשר לראות בתמונה חלק מהשינויים שעברו על המוצר מאז הדגם הראשון כולל הגדלה מסויימת של המוצר בגרסה הסופית בכדי לאפשר הרחקה טובה יותר – עוד על כך מייד).

אבות הטיפוס של המוצר והמוצר הסופי (משמאל)

Prototypes edited

מה בקופסא?

לפני שניגש לעסוק במוצר עצמו הינה קצת מידע על מה תקבלו בקופסא:

כל חבילה כוללת 2 יחידות mini L-Shaped Mount Plates, ארבע ברגי 3/8″ נוספים (לכל יחידה 2 ברגי 1/4″ ניתנים להסרה) ו”מברג” שטוח זעיר בתוך שקית בד.

מידות הפלטה: 33.6 מ”מ על 33.6 מ”מ על 28 מ”מ. משקל 32 גרם. חומרים – אלומיניום, פלדה וסיליקון.

מה בקופסא?

מה בקופסא

תכונות

ל-mini L-Shaped Mount Plates שלוש תכונות מרכזיות:

  • מנגנון אנטי סיבוב ושכבת סיליקון – אחת הבעיות המרכזיות שרצינו למנוע עם המוצר הוא מצב בו הפלטה ומה שמחובר אליה יסתובבו בטעות. לשם כך שילבנו שני פתרונות. הראשון הוא שני זוגות של Arri pins, אחד בכל צד של הפלטה נשלפים המתחברים לכל מוצר (כלוב/פלטה/מוניטור וכו’) הכולל חורי Arri pin (שימו לב ש-SmallRig מציינת כי מבדיקה שעשתה מסכי SmallHD כוללים חיבורי Arri במרווח לא סטדנרטי ולכן לא יתאמו, לא נתפלא אם הם לא היחידים). עבור מוצרים שאין להם חורים כאלו שילבנו גם משטח סיליקון שאמור ליצור חיכוך משופר. מבדיקה שערכנו אם תפעילו כוח המוצר עדיין יסתובב אבל הסיליקון משפר ללא ספק את האחיזה.

שני פינים בולטים למניעת תזוזה סיבובית לא רצויה

Only bracket smallrig scaled

  • חיבורי 1/4 אינצ’ 3/8 אינצ’ זכר ונקבה – התכונה המרכזית השנייה של הפלטה היא הוורסטיליות שלה. המטרה שלנו הייתה לתכנן אותה כך שניתן יהיה לחבר אותה (ולחבר אליה) כל מוצר סטנדרטי בשוק בין אם זה בעל חיבור 1/4″ נקבה, חיבור 3/8″ נקבה או חיבורים זכריים דומים. באמצעות “המברג” השטוח המסופק ניתן לא רק להחליף בין ברגי 1/4″ ל-3/8″ אלא גם להוציא את הבורג ואת מתאם ההברגה 3/8″ ל-1/4″ המשולב בפלטה וכך לקבל פלטה עם חיבור נקבי של 3/8″ (וכמובן שאפשר לייצר כל קומבינציה של חיבורי זכר ונקבה בכל צד). שימו לב רק שלא תוכלו לקבל חורי Arri pins עם המוצר.

הפלטה בתצורת חיבורי 3/8″ נקבי עם ברגי ה-1/4″ ליד והמתאמים – כל קומבינציה היא אפשרית

L bracket threads

  • הרחקה של האביזר המחובר – התכונה השלישית קשורה למרחק של שני המוצרים המחוברים זה מזה. לעיתים אנו רוצים לחבר שני אביזרים אך העובי שלהם מונע זאת מאיתנו והם נוגעים אחד בשני או שהקרבה שלהם מפריעה לנו להשתמש באותם אביזרים בצורה נוחה. אנו יצרנו את הפלטה בצורה כזאת שנקבל לא רק זווית של 90 מעלות אלא גם מרחק של בערך 1.5 ס”מ בעת חיבור אביזרים מה שמשאיר את הפלטה קטנה יחסית אבל עדיין מאפשר הרחקה מסויימת של האביזר המחובר.

מרחק מהאביזר המחובר

Transmitter edited

שימושים

אנו מצאנו לא מעט שימושים אפשריים ל-mini L-Shaped Mount Plates הינה כמה דוגמאות – אם יש לכם רעיונות משלכם אנא שתפו אותם איתנו בתגובות (או בפייסבוק).

מחזיק למקליט אודיו בשילוב קלמפ עבור עמוד תאורה

Audio bracket edited 1

מחזיק מוניטור מגנטי

Magnetic mount edited

מחזיק למשדר אלחוטי

camera rig holding 1 1 scaled

מתאם למחזיק לסוללת V

V mount holder edit

מחיר וזמינות

ערכה הכוללת 2 פלטות נמכרת באתר חברת SmallRig ובאמזון תמורת פחות מ-30 דולרים.

נשמח לשמוע תגובות, הצעות ואם יש לכם בעיות הקשורות לעבודה עם ציוד צילום שאתם רוצים שנעזור לכם לפתור אתם מוזמנים לכתוב לנו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *