ראשי ביקורות\סקירות Retouch4Me: פלאג אין מתקדם לעיבוד מהיר של צילומי פורטרט בביקורת

Retouch4Me: פלאג אין מתקדם לעיבוד מהיר של צילומי פורטרט בביקורת

0
0

אחרי הפוגה לא קצרה (הן בעקבות תערוכת IBC בספטמבר והאירועים בארץ) אנו חוזרים עם סקירה מקיפה של סדרת תוספים מתקדמים מבוססי AI לפוטושופ המיועדים לאפשר קיצור משמעותי של זמן עריכת תמונות פורטרט בלחיצת כפתור מבית Retouch4Me.

הסקירה בוידאו מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

אודות Retouch4Me

חברת Retouch4Me מאסטוניה עוסקת בפיתוח תוספים (plugins) לפוטושופ בדגש על תוספים המסייעים בעריכת פורטרטים. הדגש של התוספים הללו כפי שנראה מייד הוא על פעולה פשוטה ומהירות עבודה עם ביצועים ראליסטיים במיוחד.

לחברה יש כיום כ-12 תוספים שונים לפוטושופ. אנו בדקנו 7 מהם שאנו מוצאים שהם רלוונטיים במיוחד לעבודה שלנו (אף שעיקר העבודה בסטודיו קשורה דווקא לצילום מוצרים ומזון, ועוד נחזור לזה, אנו מצלמים מפעם לפעם גם פרויקטים והפקות עם מצולמים ואנו חזרנו לארכיון שלנו לראות לאלו תוצאות ניתן להגיע באמצעות שימוש בפלאגינים של החברה).

מבחנים

בסרטון למעלה ניתן לראות בהרחבה כיצד נראות התוצאות של כל אחד משבעת התוספים (אלו כוללים: heal, mattifier, dodge and burn, skin tone, portrait volumes, clean backdrop ו-fabric) התמונות הבאות מייצגות עיבודים מבוססים על שימוש בתוספים השונים וכפי שניתן לראות בסרטון שלנו כמעט ולא נדרשה מצידנו התערבות (לכל היותר שינוי opacity של שכבה או שתיים בכמה מקרים). נציין גם כי על מחשב המבחן המהיר שלנו (אינטל 13900K עם 96GB זיכרון) נדרשו בערך 10 שניות לעיבוד של כל תוסף וכדקה לערך לעיבוד של כל התוספים שנבדקו בלחיצת כפתור אחת.

תמונות לדוגמא:

תמונה 1 – לפני

all plugins 1 off

תמונה 1 – אחרי

all plugins 1 on

תמונה 2 – לפני

all plugins 2 off

תמונה 2 – אחרי

all plugins 22 on

דוגמאות ספציפיות

Skin Tone – אחד התוספים העדינים ביותר של retouch4me אבל עדיין אחד האפקטיביים ביותר. התוסף יעיל במיוחד להסרה של אדמומיות בעור ועושה זאת בצורה מאד ראליסטית. נדרש מסך איכותי ומכויל בכדי להבחין בהבדל אבל התוצאות כאמור מדברות בעד עצמן. אנחנו היינו שמחים לראות פיתוחים של התוסף הזה שידעו להסיר או לתקן מקרים של שינויי צבע אחרים בעור למשל כתוצאה מתאורה חמה יותר בצד אחד או תאורה בעלת גוון אחר.

שימו לב שבתמונת הדוגמא שהבאנו התוסף השפיע גם על השפתיים (עניין די נדיר). ניתן להחזיר בקלות את הגוון לשפתיים באמצעות מסיכה כפי שהדגמנו בסרטון.

Skin Tone – תמונה מקורית ללא תיקון

skin tone no plugin

Skin Tone – תמונה לאחר תיקון עם התוסף

skin tone plugin

Clean Backdrop – זה אחד התוספים אשר בחנו לעומק במספר רב של תמונות אבל ההדגמה הטובה ביותר היא זאת שהבאנו בסרטון שלנו והיא של אחד מרקעי הנייר בסטודיו, לפני ואחרי. כפי שאפשר לראות בתמונות למטה החלק התחתון של הנייר (בו אנו לרוב לא עושים שימוש) כולל לא מעט לכלוכים מסוגים שונים ואפילו קרעים. במעבר ראשון התוסף הסיר חלק מהבעיות אבל לא את כולן. במעבר שני כבר הוסרו רוב הבעיות ובמעבר שלישי הוסרו עוד כמות קטנה (יש כנראה גבול לרגישות של התוסף ובכל מקרה הוא כנראה לא היה מוריד 100% מהבעיות גם אחרי מספר גדול של שימושים). התוצאות טובות בסך הכל אבל לא מושלמות (היו גם מקרים בהם נוספו ארטיפקטים אבל בעיקר במקרים בהם לא היה בתוסף ורך אז חשוב לשים לב לכך) ובכל מקרה היינו רוצים לראות גם שדרוגים של התוסף שיאפשרו תיקון תאורה לא אחידה של הרקע וצבעוניות לא אחידה שגם היא מופיעה לעיתים (ואולי אפילו תיקון קרעים).

רקע ללא התוסף

backdrop no plugins

רקע לאחר שלוש הפעלות של התוסף 

backdrop with 3x plugins

Fabric – התוסף השלישי שרצינו לבחון לעומק הוא ה-Fabric. תיקון בעיות של קמטים בבדים הוא לא בהכרח עניין מורכב אבל כאשר ישנם הרבה קמטים הוא בהחלט יכול לקחת זמן ולכן תוסף אוטומטי יכול לחסוך לא מעט זמן. אנו בדקנו את התוסף על מספר תמונות ומספר סוגי בדים, כולל כמה שמלות עם הרבה מאד קמטים וקפלים. התוצאה מבחינתנו היא שהתוסף בהחלט עובד ומסיר חלק מהקמטים אבל לא את כולם. בצד החיובי, עוד מעבר של התוסף הביא לשיפור נוסף (לא גדול בדרך כלל) ולא ראינו הוספה של אקטיפקטים כלשהם לתמונה. אנו נשמח לראות שדרוג של התוסף בהמשך שיגביר את עוצמתו ואת מידת יעילותו על בדים שונים.

תמונה מקורית

fabric no plugins

תמונה לאחר הפעלת תוסף ה-Fabric (פעמיים)

fabric 2x plugins

דעתנו על כל אחד מהתוספים

  • Heal – אולי התוסף הבולט ביותר של החברה וגם האפקטיבי ביותר. מסיר פגמים שונים בעור (לא רק מהפנים) בלחיצת כפתור, עובד מהר וצורה יעילה ולא נתקלנו איתו בבעיות (לא יוצר עיוותים בתמונה ולא בעיות אחרות). אפקטיבי בעיקר כנגד נקודות חן קטנות ובינוניות ופגמים דומים אחרים.
  • Mattifier – מרכך החזרי תאורה מהעור. תוסף עדיף ושימושי אבל לא כזה הפועל בכל תמונה (היינו שמחים לראות אותו מעט יותר דומיננטי).
  • Dodge and Burn – אם משווים את ה-D&B של retouch4me ל-Skin Smoothing המובנה בפוטושופ ההבדלים (נכון לעכשיו) עצומים (ראו הדגמה בסרטון). מדובר בכלי מאד איכותי עם תוצאות ראליסטיות ביותר ומהווה השלמה מעולה לתוסף ה-Heal של החברה.
  • Skin Tone – בדומה ל-Mattifier גם פה מדובר בתוסף מאד עדין (נדרש מסך מכויל בכדי לראות את ההבדלים) אבל כזה שבהחלט עושה הבדל ובעיקר עוזר להוריד אדמומיות בעור.
  • Portrait Volumes – מבין כל התוספים של retouch4me זה אולי התוסף “השנוי ביותר במחלוקת”. אנו אומרים זאת משום שמדובר בתוסף הדומיננטי ביותר שבדקנו. הוא ממש משנה את פני המצולם ויוצר אפקט המזכיר מעט תמונה (או צילום היפר ראליסטי). אין כמובן הכרח להשתמש בתוסף הזה ב-100% (ניתן תמיד להוריד את רמת השקיפות של השכבה) אבל אין ספק שמדובר על תוסף המתאים לסגנון צילום מאד מסוים.
  • Clean Backdrop – לתוסף הזה יש לדעתנו פוטנציאל אדיר אבל במתכונתו הנוכחית הוא מעט חלש מידי לדעתנו. הוא מצליח לנקות לכלוכים מרקע אחיד (קצת פחות מרקע מורכב) ובבדיקה שערכנו בסרטון הוא הוריד את מרבית הלכלוכים אחרי שני מעברים ועדיין היינו שמחים לראות שיפורים בתוסף שיאפשרו לו בעתיד להיות אפקטיבי יותר ואולי גם לתקן הבדלי צבע ותאורה ברקע.
  • Fabric – עוד תוסף שיש לו הרבה פוטנציאל. הוא מצליח להסיר לא מעט קמטים מבגדים אבל לא את כולם ואנו מאד מקווים לראות בהמשך שיפור שלו שיאפשר הסרה של יותר קמטים במצבים שונים.

יתרונות וחסרונות באופן גלובלי

מעבר לכל אחד מהתוספים רצינו להתייחס ליכולות של retouch4me כמכלול והשימוש בתוספים יחד באמצעות הפאנל של החברה בתוך תוכנת הפוטושופ.

יתרונות

  • מהירות – כ-10 שניות לתוסף ובערך דקה לשבעה תוספים.
  • תוצאות טובות וראליסטיות (עם מרבית התוספים).
  • הפעלה פשוטה בלחיצת כפתור (מעט צורך לבצע התאמות פר תמונה).
  • קל לבצע שינויים – במידה ויש צורך בהתאמות קל לבצע אותן באמצעות שינוי שקיפות פר שכבה (הנוצרת אוטומטית) או מסכה.

חסרונות

  • ההתקנה של מספר תוספים יחד ותהליך האקטיבציה יכול להיות פשוט ומהיר יותר.
  • הפאנל הנוכחי הוא בסיסי ביותר ולא כולל כמעט שום שליטה בתוספים.
  • כמה מהתוספים זקוקים לשיפור מסוים (במיוחד ה-Clean Backdrop וה-fabric לדעתנו).
  • אין דרך מובנית להריץ אץ כל התוספים על מספר גדול של תמונות בלחיצת כפתור (ניתן ליצור עצמאית Action ויש גם הסברים לכך בסרטון של החברה).
  • מחיר גבוה לכל תוסף

למי מיועדים התוספים?

אולי אחת השאלות המרכזיות ששמענו בהקשר לתוספים של retouch4me נוגעת לנושא המחיר. התשובה הפשוטה היא שמדובר בתוספים יקרים. המחיר הרשמי באתר נע בין 130-150 דולר לתוסף – לא זול. שבעת התוספים שאנו בדקנו בסקירה הנוכחית נמכרים באופן רגיל באתר החברה תמורת קרוב ל-1000 דולר, בהחלט הוצאה משמעותית.

יחד עם זאת הדרך הנכונה לדעתנו להסתכל על נושא התמחור הוא לא בהתייחס למחיר של כל תוסף בפני עצמו, אלא לשאלה כמה זמן עבודה, ומכאן כמה כסף התוסף יכול לחסוך עבורי. למי שצילום ו/או עריכת פורטרטים הוא עיסוקו העיקרי ועובד על עריכת פורטרטים על בסיס יומי החיסכון בזמן עבודה המגיע מהשימוש בתוספים יכול להחזיר את ההשקעה בהם תוך זמן קצר למדי (כמובן בהנתן שהתוצרים שהתוספים מספקים תואמים למראה אותו מחפש העורך ואנו מקווים שהדוגמאות שהבאנו כאן ובסרטון הסקירה יעזרו להעריך זאת).

השורה התחתונה מבחינתנו ברורה. אם אתם צלמי פורטרטים/עורכים מקצועיים המבלים שעות בעריכת תמונות כל יום, לכלים ש-retouch4me מציעים יש פוטנציאל לחסוך לכם הרבה מאד זמן יקר בעבודה מונוטונית ולאפשר לכם לקבל תוצאות איכותיות בלחיצת כפתור, כל זאת אם תהיו מוכנים להשקעה הראשונית הלא מבוטלת.

מחיר והנחות ל-Black Friday ולגולשי האתר

אנו תכננו לפרסם את הסקירה הנוכחית לפני מספר שבועות אבל בשל הנסיבות דברים התעכבו, מה שהתברר דווקא כמבורך משום שבימים אלו יצאה החברה בהנחות משמעותיות מאד לרגל Black Friday שימשכו עד ה-28 לנובמבר. עבור גולשי האתר (מגה פיקסל ולנסביד במקביל) הצלחנו להשיג הנחה נוספת ובסך הכל מדובר בכ-40% הנחה, כך שאם תכננתם לרכוש אחד או יותר מהתוספים – זה הזמן לעשות זאת באמצעות הקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *