ראשי חדשות SmallRig פנסי RC350 ו-RC450 – הצצה ראשונה

SmallRig פנסי RC350 ו-RC450 – הצצה ראשונה

0
0

חברת SmallRig השיקה בסוף השבוע החולף שתי תאורות חדשות ורבות עוצמה – ה-RC350 וה-RC450 עם עוצמה גבוהה יותר ועיצוב משופר, כל הפרטים וגם סרטון ראשון בכתבה שלפניכם.

סרטון של B&H המציג את שתי התאורות החדשות

SmallRig – מרחיבים את ליין התאורה

SmallRig נכנסה לתחום התאורה לפני פחות משנה אבל ההכרזה האחרונה היא כבר הסדרה השלישית של תאורות מבית החברה (מי שמכיר את SmallRig יודע שהיא היצרנית עם ליין המוצרים הגדל במהירות הגדולה ביותר בתעשיה בהפרש ניכר). מוקדם יותר השנה סקרנו את הסדרה השנייה של החברה (ראו סקירה באתר הבת שלנו בשפה האנגלית) ומדובר לדעתנו באחת התאורות המומלצות ביותר למי שמחפש שילוב של עוצמה גבוהה, פשטות הפעלה ודיוק צבע במחיר נגיש במיוחד.

ארבעת התאורות החדשות עליהן הכריזה החברה לאחרונה ממשיכות עם אותו הקו אבל בעוצמות גבוהות משמעותית – 350 ו-450 וואט עם הארה העולה על תאורות 600 וואט של חברות אחרות (על הנייר לתאורת ה-RC450D של SmallRig עוצמה גבוהה משמעותית מלתאורת ה-600D Pro של Aputure או 172 אלף לוקס מ-1 מטר לעומת 111 אלף לוקס ל-Aputure).

ארבעת התאורות כוללות זוג תאורות Daylight (או 5600K) בעוצמה של 350W ו-450W וזוג תאורות Bi-Color (או 2700-6500K) בעוצמות דומות (אגב אפילו לתאורת ה-350W מסדרת ה-Bi-Color עוצמה מרשימה מאד של 115 אלף לוקס מ-1 מטר).

עוצמת הארה גבוהה במיוחד – RC 450B

SmallRig-RC450Bi-front

כיצד הצליחה SmallRig לעקוף את Aputure המתמחה בתאורות מתקדמות כה מהר? ראשית כדי לזכור שתחום תאורות ה-LED מתפתח כל העת ולפי 5 או 10 שנים היה קשה לדמיין שסרטים הוליוודיים יעשו שימוש בתאורות LED, בוודאי בהיקפים הנוכחיים ולכן יש יתרון לא להיות ראשון אלא להמתין להתפתחויות טכנולוגיות. מעבר לכך ל-SmallRig יכולות פיתוח מרשימות מאד (לחברה מאות מהנדסים שעובדים מסביב לשעון) ולדברי החברה בדור התאורות החדש שולבו מספר חידושים כולל מערכת אופטית בשם AstralTech שמשפרת את העברת האור יחד עם נוריות LED גדולות וזחקות יותר שפותחו על ידי החברה עצמה וכן ספק כוח מבוסס Gallium Nitride עם נצילות של 95% (מה שמסביר אולי איך מצליחה החברה לייצר עוצמות הארה גבוהות מאד עם צריכה של לא יותר מ-450W).

מבחינת שליטה תוכלו לעבוד עם התאורות החדשות באמצעות הכפתורים בגב התאורה, האפליקציה של החברה או, חידוש מעניין – שלט חוטי (עם כבל ארוך) שניתן לרכוש בנפרד ומאפשר להציב את התאורה רחוק/גבוהה ולשלוט באור באמצעות כבל עם כפתורים.

SmallRig טוענת לרעש נמוך יחסית, 28-32 דציבל אם כי לא צויין מרחק המדידה, כנראה כ-1 מטר, אם זה המצב מדובר בשיפור משמעותי לעומת ה-RC220 אותה בדקנו שמידי פעם מכניסה את המאורר לפעולה ויוצרת לא מעט רעש.

שליטה פשוטה ועיצוב חדש

SmallRig-RC450Bi-back

למיטב הבנתנו מדובר בתאורות שנועדו לעבוד באמצעות חיבור AC בלבד ולא על ידי סוללות (הבדל משמעותי לעומת כמה מן התאורות של המתחרות). מצד שני החברה פיתחה מנגנון חיבור מעניין הכולל ידית נעילה חדשה עם מנגנון המונע נפילה קדימה וחיבור הדומה ל-Arca אליו ננעלת התאורה (פתרון מוזר שנצטרך לנסות בעצמנו כשנקבל את אחת מהתאורות החדשות לביקורת בקרוב).

מחירים וזמינות

התאורות כבר זמינות לרכישה בחו”ל והמחירים תחרותיים מאד אם משווים אותם לאלו של החברות המתחרות (שוב ההשוואה צריכה להיות לתאורות 500-700 וואט של המתחרות).

  • RC 350D COB LED  –מחיר $800.
  • RC 350B COB LED  –מחיר $900.
  • RC 450D COB LED  – מחיר $1000.
  • RC 450B COB LED  –מחיר $1100.
  • SmallRig Control Panel for RC 350 & RC 450 LED  – מחיר $80.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *