ראשי ביקורות\סקירות בלעדי: פרויקט שסטה של אדובי – אודיו נקי בלחיצת כפתור

בלעדי: פרויקט שסטה של אדובי – אודיו נקי בלחיצת כפתור

2
0

אם גם אתם נאבקים עם אודיו שצולם בסיבה רועשת, נשמע גרוע ודורש הרבה שעות של תיקוני עריכה, לאדובי יש כלי חינמי חדש בשם פרויקט שסטה (לאחרונה שונה השם ל-Adobe Podcast) שלא דורש הבנה בסאונד ויכול לקחת כמעט כל קובץ אודיו (עם דיבור) ולהפוך אותו לנקי מרעשים בלחיצת כפתור אחת. לא מאמינים? אנחנו ניסינו אותו והתוצאות לא פחות ממדהימות (ראו הדגמות בסרטון בהמשך).

היום אנו מפרסמים פרויקט מיוחד עליו עבדנו בחודשים האחרונים ביחד עם חברת אדובי וכולל סקירה ובדיקות של השירות החדש וראיון מקיף עם מנהל הפרויקט בחברה. אף שהפרויקט נחשף באופן מדורג במהלך החודשים האחרונים לקהל הרחב הוא עשה זאת בפרופיל מאד נמוך (התחיל כאלפא פתוחה וכיום נמצא בבטא פתוחה) ולא מוכר כמעט בקהילת הצילום בעיקר משום שהתחיל כמיזם המכוון יותר עבור פודקסטים (מכאן גם השם) אבל יכולותיו חורגות הרבה מעבר לכך והוא עושה שימוש בבינה מלאכותית מתקדמת שפותחה בשנים האחרונות באדובי.

סרטון הביקורת שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid אודות פרויקט שסטה

פרויקט שסטה (Adobe Podcast) – רקע

אנו נתקלנו בפרויקט שסטה במקרה במהלך תערוכת IBC שהתקיימה בחודש ספטמבר. במהלך התערוכה צילמנו עשרות רבות של ראיונות והרעש בתערוכה (אף שהיה נמוך מזה של חלק מהתערוכות הקודמות שסיקרנו) היה בהחלט משמעותי וגרע מאיכות הסרטונים. החלטנו לנסות ולראות האם השירות הניסיוני של אדובי יכול לעזור לנו לפתור את הבעיה והתוצאות פשוט הדהימו אותנו.

למעשה מלבד שני סרטונים בהם גילינו בעיות קטנות (עם עיוותי סאונד קלים בקטע או שניים) בכל 30 הסרטונים שפרסמנו מהתערוכה האודיו שופר בצורה דרמטית. בסיקור תערוכה לזמן יש משמעות עצומה והיכולת לקחת קובץ אודיו להעביר אותו דרך השירות ואחרי דקה או שתיים לקבל קובץ נקי הנשמע כמעט כאילו הוקלט בסטודיו היא חסרת תקדים (וההשלכות של העניין על כל מי שמקליט דיבור מחוץ לסטודיו הן אדירות). אפשר לראות בסרטון למעלה הדגמה מאחד הקטעים שצילמנו בתערוכה עם ובלי התיקון של שסטה – התוצאות מדברות בעד עצמן לדעתנו.

אם התוצאות מהתערוכה לא הספיקו לכם אז החלטנו לעשות בדיקה בתנאים יותר קיצוניים. לקחנו את הסוני A7 IV שלנו ויצאנו לרחוב סואן כשמאחורינו עוברות כל העת מכוניות והשתמשנו במיקרופון המובנה של המצלמה בכדי להקליט מעין קטע ולוג קצר (אנחנו ממש לא ממליצים להשתמש במיקרופון המובנה של המצלמה לשום אודיו שיש לו חשיבות אבל רצינו לדמות מצב קיצוני באמת ולראות עד כמה שסטה יכולה לעזור להציל אודיו גרוע). גם פה התוצאות מדברות בעד עצמן (ראו בסרטון).

העמוד של Adobe Podcast – פשוט מעלים קובץ ונותנים לקסם לפעול

project-shasta

פרויקט שסטה – מה הלאה?

כרגע פרויקט שסטה או בשמו החדש אדובי פודקסט הוא עמוד עם כפתור אחד באתר של אדובי. העמוד הוא חלק מפרויקט גדול יותר של החברה הכולל עוד מספר כלים אחרים כולל עמוד שמאפשר לכם לבדוק את מיקום המיקרופון (טוב למי שמקליט פודקסטים, אבל לא רק) וכלי עריכת אודיו מתקדם שמאפשר לערוך הקלטה של אודיו באמצעות עריכה של טקסט (האודיו, באנגלית, מתורגם על ידי הבינה המלאכותית לטקסט ואת הטקסט ניתן לערוך ולהוריד מילים מסוימות והן יוסרו מהאודיו). כלי העריכה בשלב זה זמין לשימוש באמצעות הזמנות בלבד אבל שני הכלים האחרים חופשיים לשימוש אחרי הרשמה.

סרטון רשמי של אדובי אודות פרויקט שסטה

כצלמים ועורכי וידאו אותנו כמובן מעניין מתי הכלי החדש ישולב בתוכנת הפרמייר (ואודישן לצורך העניין). אנו שאלנו את מנהל הפרויקט בדיוק את השאלה הזאת ואת תשובתו תוכלו לשמוע בראיון המקיף שקיימנו איתו בסרטון למטה אבל אנו אופטימיים שבאדובי בהחלט מבינים את הפוטנציאל של הכלי החדש גם עבורנו הצלמים.

מעבר לעצם ההוספה של הכלי (המכונה אגב speech enhancement tool) לתוכנות אדובי, אנו רוצים לראות גם יכולת שליטה בכלי שכרגע עובד אולי מעולה אבל חסר את היכולת לשינוי פרמטרים כלשהם. במיוחד היינו רוצים לראות יכולת להפריד לערוצים שונים בין הרקע לדובר ואולי אפילו בין דוברים שונים (אם התוכנה תדע לבצע הפרדה טובה ניתן יהיה לשלוט ידנית בעוצמה של כל ערוץ בתוכנת העריכה).

עוד היינו רוצים לראות יכולת לייבא בלחיצת כפתור קולות רקע חלופיים (לאדובי יש ספריית אודיו נרחבת) שיתאימו בדיוק לאורך של הקליפ (אנו למשל הוספנו אודיו רקע של רעשי קניון בעוצמה נמוכה לכל הסרטונים שלנו מ-IBC לאחר שהעברנו אותם ב-speech enhancement tool בכדי שהתוצאה תישמע ראליסטית יותר, לאחרונה אגב שינו באדובי את האלגוריתם במידה מסויימת כך שיכניס מעט מאודיו הרקע חזרה אל הקובץ הסופי – אבל בשלב זה אין שליטה על העוצמה של הרקע לעומת הדובר.

ראיון עם אדובי

מעבר לבדיקה שאנו ערכנו עם ה-speech enhancement tool רצינו להבין יותר לעומק מה מנסה אדובי לעשות עם הכלי החדש, מה היא מתכננת לעתיד ומה המגבלות של הכלי. את כל השאלות האלו ועוד הצגנו בפני מרק וובסטר, מנהל המוצר הבכיר באדובי האחראי על Adobe Podcast והתשובות שלו מופיעות בסרטון הבא:

התנסו בעצמכם

כאמור ה-speech enhancement tool זמין כרגע לכל מי שרוצה להתנסות בו בחינם (אנו לא יכולים להתחייב שהדבר יימשך גם בעתיד אבל כרגע עדיין מדובר בשירות בשלב הבטא) ואנו ממליצים עליו בחום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

2 תגובות

  1. Avatar

    רן

    26/11/2022 ב 6:30 PM

    בדיוק בזמן. בדיוק עכשיו יש לי וידאו עם אודיו באיכות נוראית. התוכנה תיקנה את האודיו באיכות מדהימה.

    השב

    • עידו גנוט

      עידו גנוט

      26/11/2022 ב 7:21 PM

      שמח שזה עזר לך.
      אנחנו עובדים עם זה כבר מספר חודשים לכל הסרטונים שלנו כולל כאלו שמצולמים בסטודיו – עובד מעולה.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *