ראשי חדשות Elgato Stream Deck Plus – מקלדת הקיצורים הטובה בשוק משתדרגת

Elgato Stream Deck Plus – מקלדת הקיצורים הטובה בשוק משתדרגת

2
0

Elgato (אחד המותגים של חברת Corsair) השיקה אמש מקלדת קיצורים מעודכנת בשם Elgato Stream Deck Plus. הדגם החדש כולל ארבעה גלגלות שליטה ומסך מגע אופקי בנוסף לשמונה כפתורי/מסך בדומה לדגמים הקודמים. התכונות החדשות מאפשרות הרבה יותר גמישות בעבודה עם סליידרים וכלים נוספים ויפתח יכולות שלא היו קיימות עד כה למשתמשי ה-Steam Deck כולל לאלו העושים שימוש במקלדת עבור עריכת סטילס, וידאו, ואודיו במגוון תוכנות.

סרטון רשמי של Elgato על ה-Stream Deck Plus

Elgato Stream Deck Plus

זה לא סוד שאנחנו מעריצים גדולים של סדרת ה-Stream Deck של Elgato מאז הושקה לפני מספר שנים (ראו בין השאר את הסקירה שלנו “Stream Deck: מהפכת הפרודוקטיביות הבאה ליוצרי תוכן” מ-2018, את “Stream Deck XL בביקורת” מ-2019 וגם שימוש קצת אחר במקלדת לצורך הפעלה של מצלמה בכתבה הבאה). לדעתנו מדובר באחד ממוצרי שיפור הפרודוקטיביות החשובים ביותר שאפשר לרכוש למחשב כיום ולמרות שבשנים האחרונות יש ל-Stream Deck גם לא מעט תחרות, התוכנה שלה הייתה ונשארה הטובה והנוחה ביותר בשוק (עם אקו-סיסטם הולך וגדל של מפתחים ותוספים).

אילו חידושים מביא עימו דגם הפלוס לסדרת ה-Stream Deck? שני החידושים המרכזיים הם כאמור ארבע חוגות השליטה המאפשרות לא רק סיבוב (אינסופי) אלא גם לחיצה וה-Bar או מסך המגע האופקי המציג מידע הנוגע לחוגות.

החומרה אף פעם לא הייתה החלק המלהיב ביותר של סדרת ה-Stream Deck. וגם פה אנו מקבלים בסיס קבוע (בלי אפשרות הטיה כמו בדור הראשון של סדרת ה-Stream Deck) עם חיבור USB-C מאחורה – היינו מעדיפים לראות יותר גמישות עיצובית במוצר החדש אבל כאמור הלב של המוצר החדש הוא בתוכנה ופחות בחומרה.

שליטה מתקדמת באודיו עם חוגות באמצעות ה-Stream Deck Plus וה-Wave Link

Elgato-stream-deck-plus-2

ב-Elgato לקחו את רעיון החוגות צעד אחד קדימה ואפשרו לתת לכל חוגה אינספור שימושים. לא רק בין תוכנות שונות (ה-Stream Deck יודע לשנות את התצוגה בהתאם לתוכנה), אלא גם בתוך אותה תוכנה ממש. ניתן לתכנת סדרה של פעולות לאותה חוגה – למשל בפוטושופ שליטה בגודל המברשת, ב-flow ובתכונות נוספות שלה על ידי לחיצה על החוגה ושינוי כל תכונה באמצעות סיבוב החוגה. מאד שימושי למגוון רחב של תוכנות.

מסך הנתונים הוא גם מסך מגע והוא מאפשר להציג מידע על כל כפתור וגם לגלול ימינה ושמאלה בקלות בכדי לשנות תפריטים (בדרך כזו ניתן עבור בקלות בין “ספריות” של כפתורים משהו שניתן לעשות גם בגרסאות קודמות של המקלדת אבל יש “להקריב” כפתור לטובת העניין).

אנו מתכוונים לנסות את המקלדת החדשה בקרוב אבל חייבים להודות שיהיה לנו קשה לעבור ממקלדת ה-XL בת 32 המקשים למקלדת בת 8 מקשים בלבד. יהיה מעניין לראות האם Elgato תפתח בהמשך גם גרסת XL Plus עם מספר גדול יותר של מקשים וחוגות.

מגוון רחב של שימושים ויישומים

Elgato-stream-deck-plus-3

מחיר

ה-Elgato Stream Deck Plus כבר נמכר באמזון תמורת כ-200 דולרים.

סרטונים מרחבי הרשת

Randomfrankp בסרטון על ה-Stream Deck Plus

EPOSVOX עם יתרונות אבל גם כמה חסרונות של המקלדת החדשה

Senpai Gaming בהצצה אל ה-Stream Deck Plus

למשתמשי Davinci תוסףחדש למקלדת החדשה

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    David

    09/01/2023 ב 2:56 PM

    When is this supposed to be available in Israel? And at what price! It’s available on Amazon with delivery to Israel at just under $250.

    השב

  2. עידו גנוט

    עידו גנוט

    11/01/2023 ב 5:42 PM

    אין לי מושג. אני הזמנתי את שלי מאמזון.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *