ראשי ביקורות\סקירות ביקורות Stream Deck: מהפכת הפרודוקטיביות הבאה ליוצרי תוכן

Stream Deck: מהפכת הפרודוקטיביות הבאה ליוצרי תוכן

0
0

היום אנחנו מפרסמים ביקורת מעט שונה. לא עוד מצלמות, עדשות, חצובות או תיקים אלא מוצר עזר למחשב – כזה שיכול לשנות את האופן בו אתם מנהלים, עורכים ומשתמשים בכל אותן תמונות וסרטונים שצילמתם. המוצר המדובר הוא ה-Stream Deck של היצרנית הגרמנית Elgato הפועלת במיוחד בתחום הגיימינג מאז שנת 2002 (החברה אגב הודיעה ממש בימים האחרונים כי היא נרכשה על ידי יצרנית מוצרי המחשוב והעזרים Corsair).

ל-Elgato יש כאמור שורה של מוצרים המותאמים לגיימרים (כרטיסי לכידת וידאו למשל ומסך ירוק מתקפל – משהו שיכול להיות שימושי אגב גם למי שאינו גיימר ורוצה מוצר נייד שכזה לצילומי וידאו לוולוג לדוגמא) וגם ה-Stream Deck פותח בדיוק למען המטרה הזו (כמוצר עזר לקהילת הגיימרים/סטרימרים), אבל כפי שתראו בכתבה הנוכחית, למוצר יש יכולות להיות שימושי ביותר עבור כל מי שהפרודוקטיביות חשובה לו ובמיוחד לצלמים ועורכי וידאו וסאונד.

אז מה הוא ה-Stream Deck בעצם? בצורה הבסיסית ביותר מדובר במקלדת קיצורים בעלת 15 מסכים/מקשים זעירים אשר ניתן לתכנת אותה לביצוע מגוון כמעט אינסופי של פעולות.

הרבה יותר מסתם קיצורי דרך

Stream deck 1

מבחינה חיצונית מדובר במוצר לא גדול – 12 ס”מ על 8 ס”מ העשוי כולו מתכת עם מעמד פלסטיק (די עמיד באופן יחסי) המאפשר מגוון צורות כיוונון לזווית אופטימאלית והוא מופעל ונשלט כולו באמצעות כבל USB ישירות למחשב (PC או מק).

הספקנים ישאלו מייד – מה כל כך מיוחד במקלדת קיצורים? האם לא נוכל להגדיר במקלדת הרגילה שלנו 15 קיצורים, לסמן או לזכור אותם ולחסוך את העלות של ה-Stream Deck – התשובה היא כמובן שכן אבל ל-Stream Deck יש הרבה (הרבה) יותר מה להציע מסתם עוד 15 קיצורי מקלדת.

נתחיל מכך שאין למעשה שום מגבלה על מספר הקיצורים האפשריים – המשתמש יכול להגדיר 15 קיצורים שמתוכם גם ספריות ובתוכן עוד קיצורים (או סיפריות). מעבר לכך תוכלו לחבר יותר מ-Stream Deck אחד למחשב ולעבוד איתם במקביל כך שגם אם לא בא לכם לנבור בספריות יש דרך לקבל הרבה מאד קיצורים.

כאשר מדובר על קיצורים הכוונה למגוון מאד רחב של פעולות – מפתיחת תוכנות, אתרים, הקשות מקלדת (כולל שילוב כפתורים), הדבקת טקסטים מוכנים מראש ועוד ועוד.

אבל נושא הקיצורים הוא רק אספקט אחד של ה-Stream Deck. אחת היכולות החזקות ביותר של ה-Stream Deck נוגעת ליצירת פרופילים עבור תוכנות. המשתמש יכול לייצר מספר רב של פרופילים עבור תוכנות שונות – כך לדוגמא ניתן ליצור בקלות פרופיל עבור Adobe Photoshop וכאשר המשתמש פותח את התוכנה או עובר אליה במסך, מיד מופיעים על ה-Stream Deck קיצורים ספציפיים עבור פוטושופ אותם שמר המשתמש מראש. אותו כנ”ל לגבי כל תוכנה אחרת. למעשה אחת הפעולות הנפוצות ביותר שלנו עם ה-Stream Deck היא פתיחה של תוכנה בלחיצה על ה-Stream Deck וישר בעקבותיה שימוש בקיצורי הדרך היעודיים שיצרנו בכדי לעבוד מהר ויעיל יותר.

לא מספיק לכם? ל-Stream Deck יש עוד מה להציע. בעדכון התוכנה האחרון (ה-Stream Deck הוכרז במרץ 2017 אבל מאז עבר מתיחת פנים רצינית עם מספר עדכוני תוכנה חשובים כשהאחרון שבהם רק לפני מספר שבועות), הביא עימו תכונה רבת עוצמה המאפשרת ביצוע רצפי פעולות בלחיצת כפתור אחת (התכונה מכונה multi action) והיא סוג של מאקרו בסיסי כולל אפשרות לבצע פעולה אחרי פעולה עם delay בן מספר חלקי שניות (עניין הכרחי כפי שגילינו במקרים רבים).

אם גם זה לא מספיק לכם ואתם פאור יוזרים אמיתיים תוכלו כמובן להשתמש ב-Stream Deck לעבודה עם פקודות מאקרו של ממש (לא חסרות תוכנות צד שלישי לכך) – בדיוק כמו שעושה זאת Taran עורך הוידאו מ-Linus Tech Tips אשר יצר בעצמו שורה ארוכה ומורכבת של סקריפטים מתקדמים וקיצורים מורכבים לעבודה בפרמייר ובשלל תוכנות אחרות (אפשר למצוא את סרטון הביקורת שלו על ה-Stream Deck כאן ואפשר אפילו להוריד את הסקריפטים שלו מהאתר Github).

מעבר לכל אלו אתם יכולים לייצר פרופילים ולשמור אותם (רצוי מאד – במיוחד אם עבדתם עליהם קשה) אבל לא פחות חשוב – ניתן לייבא פרופילים – כלומר ניתן לקבל פרופילים ממשתמשים אחרים (ועם התאמות קטנות) להפעיל אותם אצלכם במחשב (זאת לטעמנו אחת התכונות הכי חזקות ש-Elgato צריכה לפתח כסוג של קהילה).

עד כאן על התכונות של ה-Stream Deck (ברשת ניתן למצוא שלל ביקורות ומדריכי שימוש מפורטים הרבה יותר כולל אגב של Elgato עצמם שעושים עבודה לא רעה בכלל בנושא). מה שאתם בוודאי שואלים את עצמכם הוא איך היה הניסיון שלנו עם ה-Stream Deck והתשובה היא – לא פחות ממדהים. למעשה מאז התחלנו להשתמש במוצר לפני כחצי שנה לערך הוא הפך לחלק אינטגרלי מתהליך העבודה שלנו גם במשימות יום יומיות פשוטות (פתיחת אתרים, מעבר בין אפליקציות ואפילו מעבר בין אוזניות לרמקולים – ניתן לעשות זאת אגב באמצעות כפתור אחד ופונקציית ה-hotkey switch) אבל, ובמיוחד רלוונטי לביקורת שלנו כיוצרי תוכן, ה-Stream Deck הוא אחד הכלים החזקים ביותר שקיימים כיום לחיסכון בזמן בשלל תוכנות עריכת תמונה, וידאו וסאונד.

הפרופיל שבנינו לתוכנת הפרמייר של אדובי – כלי חזק ביותר

Stream deck 2

כיום כל תהליך הקלטת הסאונד (voice over) שלנו לכל הסרטונים באתר הבת LensVid.com נעשה באמצעות ה-Stream Deck באמצעות קיצורי דרך יעודיים בתוכנות כמו Audacity ו-iZotope (ובקרוב כנראה גם ב-Audition). בנוסף יש לנו קיצורי דרך שימושיים (אבל עדיין לא מתקדמים מספיק לטעמנו) ב-Premiere Pro וב-Photoshop אבל התחושה הכללית היא שככל שעובר הזמן אנחנו לומדים יותר מהן הפעולות שיצירת קיצורים עבורן ישפיעו על מהירות העבודה שלנו ולכן ה-Stream Deck רק הולך ונעשה יותר ויותר שימושי ככל שחולף הזמן.

יש מעט מאד דברים שאנחנו חושבים שאפשר לשפר ב-Stream Deck מלבד נושא יצירת הקהילה להורדת פרופילים שהזכרנו קודם. היה נחמד לראות גרסה אלחוטית של המוצר – הכבל שלו עשוי להיות מעט קצר לעיתים – תלוי היכן ממוקם מחשב העבודה שלכם – לנו לא הייתה בעיה. כשמוסיפים אייקונים לקיצורים (הפעולה שלוקחת אולי הכי הרבה זמן במיוחד אם אתם עובדים עם הרבה תוכנות בצורה מתקדמת) התוכנה של ה-Stream Deck לא יודעת להגדיל או להקטין אותם עצמאית (היה נחמד אם היא הייתה מסוגלת לעשות זאת – בדיוק כפי שהתוכנה יודעת להגדיל ולהקטין טקסט עבור אייקונים), אבל בסך הכל המוצר פועל ומתפקד באופן כמעט מושלם.

בסופו של דבר אנחנו יכולים להמליץ בכל פה על ה-Stream Deck. למעשה זה מוצר העזר היחיד שתרם לפרודוקטיביות שלנו יותר מכל מוצר אחר בשנים האחרונות ואנו שוקלים בהחלט לרכוש עוד מספר יחידות (הן לעבודה משולבת והן למחשבים נוספים). במחיר של $150 אולי קשה עדיין להתייחס ל-Stream Deck כרכישה “אימפולסיבית” אבל אם הפרודוקטיביות שלכם חשובה לכם ואתם מוכנים להשקיע בקינפוג והתאמה אישית של המוצר לצרכים שלכם, אנו יכולים להבטיח לכם שלא תתאכזבו.

ממש רגע לפני שסיימנו את הביקורת באתר הבת שלנו LensVid (ראו סרטון למטה) הכריזה Elgato על גרסה קטנה וזולה יותר (מיני) של ה-Stream Deck בעלת 6 מקשים בלבד במחיר של $100. אנו עדיין מוצאים שהגרסה המקורית והגדולה יותר נותנת תמורה טובה יותר להשקעה אבל אם אתם רוצים משהו נייד ואין לכם יותר מידי קיצורים – גם זאת יכולה להיות אופציה.

ה-Stream Deck – השדרוג הכי טוב שתוכלו להעניק לפרודוקטיביות שלכם

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *