ראשי חדשות אדובי Firefly: בינה מלאכותית ליוצרים – הצצה ראשונה

אדובי Firefly: בינה מלאכותית ליוצרים – הצצה ראשונה

0
0

בשבוע שעבר חשפה אדובי את שירות ה-Firefly, מערכת בינה מלאכותית ליצירת תמונות ותוצרים גרפיים אחרים אשר נועדה להשתלב בתוך האקו-סיסטם של מוצרי החברה ולפנות בעיקר לקהל של יוצרים. השירות עדיין נמצא במצב beta ופתוח רק לאחר אישור מהחברה אבל מספר סרטונים של יוצרים העושים שימוש בשירות וביכולותיו כבר הופיע ברשת במהלך השבוע ואנו נביא כמה דוגמאות (והשוואות לשירותים אחרים בהמשך הכתבה).

אדובי ובינה מלאכותית

אי אפשר לומר על אדובי שהיא לא זיהתה בזמן את מהפכת הבינה המלאכותית. כבר לפני מספר שנים כתבנו כאן על הצעדים הראשונים של אדובי בתחום. מאז כמובן עברו הרבה ביטים באינטרנט ואדובי חשפה שורה של שיפורים של טכנולוגיית ה-Sensei AI שלה. יחד עם זאת נראה שחברות אחרות דוגמת Skylum בכל זאת מצליחות לעקוף אותה במהירות שבה הן מצליחות לשלב יכולות בינה מלאכותית וראיית מכונה אל תוך המוצרים שלהן.

Firefly שהושק בגרסת ניסוי כאמור בשבוע שעבר הוא משהו אחר. בשלב הזה עדיין מדובר בשירות נפרד (הוא לא חלק מפוטושופ, אילוסטרייטור וכו’, לפחות לא בשלב זה) והוא מאפשר נכון לזמן כתיבת שורות אלו שתי אפשרויות בלבד אם כי אדובי כבר מדברת בגלוי על הרבה מאד אפשרויות שהיא עובדת עליהן להמשך. אפשר לחשוב על Firefly כגרסה של אדובי לשירותי AI יצירתיים דוגמת midjourney אבל עם הטוויסט המיוחד של אדובי (לחיוב או לשלילה כפי שנראה מייד).

סרטון רשמי של אדובי אודות שירות ה-Firefly (מציג הרבה יכולות עתידיות של השירות)

מה מיוחד ב-Firefly?

אם נתעלם לרגע מהשאלה החשובה הנוגעת לאיכות התוצרים של Firefly (שבוודאי עוד תשתפר ככל שאדובי תאמן את האלגוריתם עוד ועוד ככל שנתקרב להשקה מלאה של הטכנולוגיה) חשוב להבין כי בשונה מהגישה של חלק מהמתחרות בתחום ה-Generative AI לאדובי חשוב דווקא לעזור כמה שיותר להגביל ולכוון את היוצרים לתוצרים שהם מחפשים.

אנו רואים את ההבדלים בין הגישות הפתוחות יותר סטייל midjourney לבין הגישות הממוקדות יותר בסגנון של Firefly במידה רבה באופן שבו פועל הממשק של השירות/תוכנה. הגישה של מפתחי השירותים הפתוחים יותר היא למנוע הגבלות כלשהן על המשתמש – טקסט חופשי (או תגים) בשורת הקוד יאפשרו לך להגיע לכל תוצאה שתרצה (פחות או יותר). ב-Firefly לעומת זאת יש לך מלבד שורת הקוד ממשק שלם שמאפשר לך להגביל ולמקד את התוצאה. זה אולי פחות מתאים לאומנים או יוצרים ממוחשבים שרוצים חופש קריאטיבי מוחלט, אבל למי שמחפש כלי שיניב תוצאות ממוקדות בקלות ובמהירות (חלק לא מבוטל מהקהל של אדובי הם אנשי מקצוע עבורם זמן שווה כסף), כלי עם ממשק ממוקד כזה עדיף בהרבה.

עכשיו כשהבנו את הבדלי הגישות בו נראה מה בעצם מציעה Firefly למשתמש בשלב זה. כרגע יש בעצם שני מודולים פעילים בלבד (כאמור אדובי מציגה מספר מודולים נוספים שהיא עובדת עליהם כ-coming soon ובראיונות עם נציגי החברה כבר מדובר על שורה נוספת של כלים), הראשון הוא טקסט לתמונה והשני הוא אפקטי טקסט.

טקסט מתמונה דומה כאמור ביסודו לשירותים מקבילים אחרים, אתם מתחילים מטקסט חופשי (באנגלית) ו-Firefly יציג לכם ארבע תמונות שהוא יצר בתגובה. עכשיו מתחיל תהליך השיפור והמיקוד. בצד ימין תוכלו לבחור באיזה אספקט תמונה תרצו לקבל את התוצרים (4:3 או 16:9 או 1:1 וכו’), סגנון התמונה (אומנותי, גרפיקה, צילום), סגנון (כאן יש לכן רשימה ארוכה של סגנונות לבחור מהם), צבעוניות (מראה חם, צבעי פסטל, שחור לבן ועוד ועוד), תנאי תאורה (זריחה, שקיעה, תאורת סטודיו, תאורה אחורית ועוד) וקומפוזיציה (צילום מלמעלה, תקריב, טשטוש רקע ועוד).

אחרי שבחרתם את ההגדרות שאתם רוצים תוכלו לרענן את התמונות ולקבל תוצרים חדשים (כל שינוי שתעשו יוסיף תגים לשורת היצירה שלכם ותוכלו להוסיף/למחוק את התגים בכדי למקד את התוצאות עוד ועוד.

האפשרויות שאדובי מציעה בשלב זה מגוונות למדי אבל ברור שניתן להוסיף עוד הרבה אפשרויות גם בתוך הקטגוריות הקיימות שבחרו באדובי ויותר מכך ליצור קטגוריות חדשות לגמרי שיאפשרו מיקוד טוב יותר ואפשר לקוות שאלו יגיעו בהמשך.

אפקטי טקסט הוא רעיון מעניין שיפנה בוודאי ללא מעט מעצבים ויאפשר ליצור פונטים וטיפוגרפיה בכל צורה/צבע ומראה שתוכלו להעלות על הדעת (רוצים לכתוב את המילה Fun עם אותיות בסגנון עור תנין – בבקשה). הכלי הזה נראה מושלם למי שעובד הרבה עם פונטים ורוצה להיות יצרתי יותר וסביר מאד שימצא את דרכו בעתיד לתוכנות כמו אילוסטרייטור ופוטושופ.

חלק מהכלים הבאים שצפויים להגיע ל-Firefly 

Adobe-firefly

Firefly – מה הלאה?

כרגע כאמור עדיין מדובר בשירות במצב beta ואדובי עוד עוסקת בקבלת פידבקים ממשתמשים ושדרוג היכולות של הטכנולוגיה ואפשר להניח שגם בשילוב של לפחות חלק מהכלים הללו בתוך מוצרים קיימים של החברה.

אם אתם רוצים לנסות ולהרשם לשירות (אנחנו למשל נרשמנו בשבוע שעבר וטרם קיבלנו אישור כניסה מאדובי) אתם מוזמנים נסות את מזלכם באתר החברה.

אם הצלחתם להיכנס נשמח לשמוע מה דעתכם על Firefly ועל העתיד של Generative AI בכלל בתגובות.

סרטונים מרחבי הרשת בנושא Firefly

ברשת כאמור התפרסמו כבר לא מעט סרטונים שעוסקים ב-Firefly – הינה כמה מהם:

Quick Tech בהסבר קצר וממצה של השימוש ב-Firefly 

Jesús Ramirez מ-PTC מנסה את Firefly מול midjourney 

Jesse Showalter מתלהב מ-Firefly 

טרי ווייט מאדובי מנסה את השירות החדש

השוואה ל-Midjourney גרסה 5 מאת DesignCourse

Testing AI בוחנים את השירות החדש

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *