ראשי חדשות סוני ZV-E1 – מה שאתם צריכים לדעת

סוני ZV-E1 – מה שאתם צריכים לדעת

0
0

אמש השיקה חברת סוני את מצלמת ה-ZV-E1. דגם זה יהפוך למצלמת הוולוגינג המתקדמת ביותר של החברה והוא משלב תכונות מדגמי ה-A7S 3/FX3 מצד אחד ומה-A7R V מצד שני כמו גם שורה של תכונות חדשות שלא נראו עד כה במצלמות סוני (וחלקן גם לא נראו עדיין בשוק).

ליין ה-ZV של סוני

ליין ה-ZV של סוני הוא חדש יחסית והושק באמצע 2020 עם מצלמת ה-ZV-1 – קומפקטית עם חיישן 1 אינצ’ ועדשה בלתי מתחלפת (אם תרצו גרסת וולוגים של ליין ה-RX100 שלא עודכן כבר זמן רב). מאז הספיקה סוני להשיק עדכון בשם ZV-1F בשנה שעברה ודגם מתקדם יותר בשם ZV-E10 שהיא גרסת וולוגינג של מצלמת ה-A6400 הוותיקה עם חיישן APS-C ועדשות מתחלפות.

ה-ZV-E1 היא כבר מצלמה מתקדמת בהרבה וחדשה לחלוטין שאיננה מתבססת על מוצר קודם (יחיד) ובעיקר מביאה עימה שורה של חידושים שלא ראינו אפילו במצלמות מתקדמות יותר של סוני.

ה-ZV-E1 של סוני – מצלמת וולוגינג מתקדמת

ZV-E1

ZV-E1 – תכונות מרכזיות

המצלמה שהושקה אמש נמצאת כאמור רמה אחת מעל דגמי ה-ZV הקיימים והיא בעלת חיישן Full Frame בן 12 מגה פיקסל (בדומה לחיישן ב-A7S III/FX3), היא תומכת כמובן בעדשות מתחלפות ועם זאת משקלה נמוך במיוחד – 509 גרם (משקל נמוך מכל מצלמת FF אחרת כולל ה-A7C) ומבחינת גודל היא קרובה לגודל של סדרת מצלמות ה-APS-C.

כמו שאר סדרת ה-ZV היא לא כוללת עינית ולא כוללת תריס מכאני אבל כוללת מסך מגע מתהפך ובדגם החדש נוספו לו תכונות מגע חדשות שמאפשרות לשנות את הצמצם, מהירות התריס והרגישות מהמסך הראשי. למצלמה יש יכולות צילום סטילס מסויימות אבל הדגש במצלמה הוא במידה רבה וידאו, וולוגינג וסטרימינג (והמצלמה מסוגלת להתחבר ישירות למחשב באמצעות USB-C ולבצע סטרימינג עד 4K בשלושים פריימים לשנייה – האם שירות הסטרימינג והאינטרנט שלכם יתמוך בקצבים כאלו זאת היא כמובן גם שאלה אחרת).

מבחינת יכולות המצלמה מסוגלת לצלם בשלב זה עד 4K ב-60 פריימים לשנייה ללא קרופ ובעתיד מתכננת סוני עדכון סביב חודש יוני שיאפשר צילום עד 4K ב-120 פריימים לשנייה (בדומה ל-A7S III), לא ברור מדוע יש צורך בעדכון לכך (אולי מסיבות של מניעת התחממות – אחרי הכל למצלמה אין קירור אקטיבי והיא קטנה מאד).

למצלמה יש תמיכה ב-multi-interface hot shoe מה שאומר שתוכלו לחבר לה מיקרופונים דיגיטליים ואת מתאם ה-XLR אם תרצו לשפר את הקלטת האודיו שלה. היא כוללת מיקרופן מובנה עם 3 רכיבים ומספר מצבים (הקלטה קדימה/מאחור או מכל הסביבה) ויש לה מתג העברה בין מצב סטילס לוידאו, ועל כפתור הצמצם יש גם אפשרות לשינוי זום עם עדשות תומכות ומתג הדלקה.

גודלה של המצלמה מחייב כמה פשרות כמו שימוש בכרטיס זיכרון יחיד (SD UHS-II), וחיבור מיקרו HDMI (חשבנו שראינו את החיבור הזה בפעם האחרונה לפני מספר שנים אבל הינה הוא חוזר). למרות הגודל הזעיר המצלמה משלבת סוללת NP-FZ100 כמו כל דגמי ה-FF מהשנים האחרונות וחיי הסוללה אמורים להגיע עד ל-140 דקות של צילום וידאו אם כי הדבר תלוי בהגדרות כמובן.

ZV-E1 – יכולות תוכנה מתקדמות

מעבר לכל התכונות הבסיסיות של המצלמה משלבת ה-ZV-E1 לא מעט תכונות תוכנה מתקדמות, חלקן חדשות לגמרי ומופיעות לראשונה בדגם זה. הינה כמה מן המרכזיות שבהן:

  • צילום טיימלפס מובנה במצלמה (התוצר הוא סרטון מוגמר).
  • Product Showcase – מאפשר הצגת אובייקט בפריים ומעבר אליו בצורה חלקה (הוצג בדגמי ה-ZV הקודמים אבל כאן מקבל משמעות חדשה הודות לשיפורים כלליים באיכות הפוקוס וכמובן לחיישן הגדול יותר).
  • שיפורים ב-clear image zoom שמעתה תומך בשינוי נקודות פוקוס ומעקב עצמים (תכונה שלא הייתה קיימת בשום דגם קודם של סוני).
  • אפשרות מעקב אחר אובייקט תוך זום אוטומטי – תכונה מתקדמת זאת מדמה למעשה תנועה של המצלמה (מומלץ לשימוש עם עדשות רחבות בשל הקרופ) אחר האובייקט בפריים והיא מאפשרת הרבה מאד גמישות (ראו סרטוני הדגמה בהמשך).
  • Background de-focus – מאפשר ליצור הפרדה מהרקע מלאכותית/דיגיטלית מעבר להפרדה הרגילה וגם אפשרות לשנות את הצמצם אוטומטית אם מישהו נכנס לפריים.
  • מירכוז אובייקט בפריים בתנועה – אם אתה מצלמים דמות הולכת ומדברת תוכלו מעתה לאפשר למצלמה לנסות למקם אותה בפריים באותו אזור בכדי למנוע תנועה שלה (ככל האפשר כמובן).
  • Dynamic steadyshot מאפשר רמת ייצוב נוספת על פני מה שהיה קיים בדגמים קודמים של החברה (על חשבון קרופ של בערך 1.5X)
  • למצלמה יש מוד סינמטי שמוסיף פסים שחורים בחלק העליון והתחתון מוריד חדות ומוסיף פילטר צבע על התמונה.
  • מערכת הפוקוס כוללת יכולות דומות לאלו של ה-A7R V עם מנוע ה-AI של סוני ותמיכה בזיהוי מגוון רחב של עצמים כולל בני אדם, חתולים/כלבים, מכוניות, מטוסים, ציפורים ואפילו חרקים.

מחירים וזמינות

המצלמה צפויה להיות זמינה במהלך אפריל 2023 ומחירה בחו”ל יעמוד על 2200 דולר.

סרטונים וסקירות מרחבי הרשת

ברשת התפרסמו אמש לא מעט סקירות ראשונות של המצלמה והינה כמה מהן לפניכם.

כריס וג’ורדן באחד הסרטונים האחרונים שלהם לפני סגירת האתר DPR

טוני וצ’לסי על ה-ZV-E1

גורדון ליאנג בביקורת ארוכה ומקיפה על המצלמה

ג’רלד אנדן והסקירה שלו של ה-ZV-E1

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *