ראשי חדשות Aputure MC PRO – פי 4 עוצמה בגודל קומפקטי

Aputure MC PRO – פי 4 עוצמה בגודל קומפקטי

0
0

אמש השיקה חברת Aputure את ה-MC PRO – תאורת LED בגודל כף יד עם עוצמה משודרגת ושלל יכולות מתקדמות וחיבוריות מגוונת המסוגלת להיטען ללא כבלים כחלק ממארז נייד.

Aputure MC PRO – רקע

את תאורת ה-MC השיקה Aputure לפני מספר שנים והיא זכתה להצלחה עולמית גדולה. למרות הרבה מאד תאורות פאנל זעירות שאפשר לרכוש ממגוון רחב של יצרניות, פשטות התפעול של ה-MC בשילוב עם האפליקציה המעולה של Aputure והריכוך האפקטיבי המגיע עם האור הפכו אותה לפופולארית מאד. מאז הרבה דברים השתנו ובשוק יש תאורות חזקות יותר וחברת Aputure עצמה התקדמה מאד במיוחד בשיפורי תוכנה, אפקטים ושליטה במספר תאורות במקביל.

את אב-הטיפוס של ה-MC PRO ראינו לראשונה בתערוכת IBC שהתקיימה באמסטרדם בספטמבר האחרון וגם ראיינו את ברנדון לי מהנציגים הבכירים של החברה בארה”ב אודותיה. התאורה הייתה מוכנה כמעט לגמרי אבל המארז המכיל 8 תאורות היה עדיין בשלבי עבודה. כמה חודשים מאוחר יותר ואמש השיקה החברה את התאורה באופן רשמי.

סרטון רשמי של חברת Aputure אודות ה-MC PRO

APUTURE MC PRO

הנקודה הראשונה שחשוב להבין אודות ה-MC PRO נוגעת לגודלה של התאורה. ב-Aputure יכלו בקלות לייצר פאנל תאורה גדול וחזק הרבה יותר (ויש להם כאלו מסדרת ה-amaran) אלא שהמטרה עם תאורות ה-MC הייתה לייצר מוצר קומפקטי שניתן להציב בנקודות שונות בהן אין מקום או רצון להציב תאורה גדולה יותר ולכן ה-MC PRO היה צריך להישאר קטן.

ביחס ל-MC המקורי, גרסת ה-PRO מעט גדולה יותר – 10 על 7 ס”מ בעובי 2.5 ס”מ לעומת 9 על 6 ס”מ ועובי של בערך 1.5 ס”מ בדגם המקורי (המשקל הוכפל מכ-130 גרם ל-250 גרם). היא בנויה טוב יותר ויש לה גלגלת שליטה נוחה וגדולה יותר (בצבע אדום) ומסך נתונים גדול וברור יותר. טווח הצבע של התאורה נע בין 200-10,000 קלווין.

תוספת הגודל והשינוי בלדים עצמם שהפכו ממוקדים יותר קדימה אפשרו ל-Aputure להכפיל כמעט פי 4 את עוצמת האור. לגרסת ה-PRO עוצמה של כמעט 1600 לוקס מכחצי מטר – מרשים מאד לתאורה בגודל של כ-10 ס”מ. היא עמידה למים (IP65) וכוללת חיבור 1/4″ ומגנטים בגב ומגיעה עם ראש כדורי מגנטי (פתרון חמוד מאד שראינו כבר ב-IBC). עוד שינוי גדול קשור לאביזרים האחרים של התאורה. מעכשיו האביזרים מגנטיים ומתחברים מקדימה וכוללים גריד ודיפיוזרים שטוחים או בצורת כיפה וניתן להציג אותם אחד על השני אם רוצים שילוב (קחו בחשבון ירידה בכמות האור כמובן).

מבחינת חיי סוללה – המספר הרשמי עומד על כשעתיים של הפעלה בעוצמה מלאה וכשעה וחצי לטעינה. ניתן לרכוש את התאורה כיחידה אחת או במארז קשיח עם הטענה משולבת הכולל 8 תאורות (פשוט להכניס את האור למקום שלו בתוך המארז והוא כבר ייטען לבד באמצעות פינים קטנים שמתחברים למארז). המארז מאפשר להטעין תאורות נוספות באמצעות חיבור USB (לכל תאורה יש כמובן חיבור USB-C להטענה עם מטען רגיל).

המארז של גרסת ה-MC המקורית – המארז החדש כולל 8 תאורות ולא דורש כבלים (מלבד כבל חיצוני למקור כוח).

MC-PRO-kit-bag-with-charging-station

נקודה נוספת בה יש שיפורים רבים נוגעת לשליטה. לתאורה החדשה תמיכה בעד כ-300 “ג’לים” דיגיטליים, 15 אפקטים שונים ושינוי צבע באמצעות XY (תקן CIE1931) וניתן לשלוט בה באמצעות האפליקציה המתקדמת של החברה – Sidus Link או באמצעות DMX/RDM1 או LumenRadio CRMX שמתאים לשליטה מקצועית בהפקות גדולות (אידאלי אם רוצים שליטה מורכבת במספר רב של תאורות).

מחירים וזמינות

בחו”ל התאורות צפויות להיות זמינות בסוף חודש אפריל תמורת כ-200 דולר לתאורה בודדת או כ-1900 דולר למארז + 8 תאורות.

ה-MC PRO עם גריד מתערוכת IBC 2022Aputure-MC-PRO-magnetic-ballhead

ביקורות וסקירות מרחבי הרשת

ברשת התפרסמו בנתיים רק סקירות בודוות אודות התאורה החדשה ואנו מביאים אותן בפניכם:

ידידנו טומי קלווי (Tommy Callaway) בוחן את מארז ה-8 תאורות של ה-MC PRO

Sidney Diongzon עם ה-MC PRO

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *