ראשי חדשות Aputure משיקה תאורת 600d נגישה יותר

Aputure משיקה תאורת 600d נגישה יותר

0
0

באמצע 2019 הציגה חברת Aputure לראשונה אבטיפוס של תאורת ה-600D PRO שלה שהוכרזה כשנה מאוחר יותר והייתה פורצת דרך במובנים רבים עבור החברה והתעשייה בכלל. מאז השיקה Aputure גם גרסת bi-color ואפילו גרסת 1200D חזקה (ויקרה) משמעותית אבל במהלך סוף השבוע החולף השיקה החברה הסינית גרסה זולה יותר (ללא הציון PRO) של תאורת ה-600D עם עוצמה דומה אבל משקל ובעיקר מחיר זול יותר.

Aputure 600d Pro מול Aputure 600d

יש הרבה מאד דימיון בין גרסת ה-non-pro שהושקה בשבוע שעבר לבין גרסת ה-Pro שהושקה לפני יותר משנה אבל ישנם גם מספר הבדלים שחשוב להכיר. הינה רשימה של ההבדלים בין שתי הגרסאות:

  • אפשרות שינוי עוצמה ברמה של 1% (בגרסת ה-Pro ניתן לשנות עוצמה ברמה של 0.1%).
  • אין תמיכה ב- LumenRadio CRMX או Art-net (או Ethernet) לשליטה מתקדמת.
  • מסך OLED בסיסי (לעומת מסך LCD עם UI מתקדם יותר).
  • אין הטענה של סוללות V-mount (בגרסת ה-Pro בסיס התאורה מסוגל גם להטעין סוללות V המחוברות בזמן שהתאורה מקבלת חשמל מ-AC).
  • עמידות פחות גבוהה למים ואבק (בדגם ה-Pro המאוררים עמידים לגשם).

כפי שניתן לראות לא מדובר בהבדלים מאד מהותיים עבור מרבית המשתמשים (חברות השכרה וחברות תאורה הרוכשות כמויות של תאורות לשימוש מקצועי בהפקות גדולות אולי ימצאו אותם קריטיים אבל למרבית הצלמים אשר מחפשים תאורה חזקה ונגישה ה-600d אמורה להספיק לחלוטין והיא מספקת את אותה עוצמת הארה דומה לגרסת ה-Pro.

הגרסה הבסיסית – LS 600d

Aputure-600d

למעשה יש אפילו כמה יתרונות לגרסה החדשה. ראשית התאורה קלה יותר באופן משמעותי 3.2 ק”ג לעומת 5.8 בגרסת ה-Pro, היא גם קצרה יותר בכ-4 ס”מ ולמרות שיכולות השליטה המתקדמות קיימות רק עבור הדגם המתקדם יותר עדיין ניתן לשלוט בה באמצעות אפליקציה המעולה של Aputure ו-DMX512.

מעבר לכל האמור התאורה החדשה והקיימת דומות מאד בתעפול ובתכונות ומפיקות כאמור אותה עוצמת תאורה (רשמית – 20 אלף לוקס מ-1 מטר ללא רפלקטור או כ-100 אלף לוקס מ-1 מטר עם רפלקטור, במרכז – כפול לערך מה-300D II). הצריכה המקסימאלית של האור מגיעה ל-720 וואט.

סרטון רשמי של חברת Aputure עם תאורת ה-600d

מחיר וזמינות

גרסת הפרו נמכרת בחו”ל תמורת כ-1800 דולר. התאורה החדשה לעומת זאת תתחיל להימכר בהמשך החודש תמורת 1390 דולרים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *