ראשי חדשות הצצה ראשונה: גודוקס M600D – תאורה רציפה אולטרה חזקה

הצצה ראשונה: גודוקס M600D – תאורה רציפה אולטרה חזקה

0
0

גודוקס ממשיכה להשיק מוצרים כמעט ללא הפסקה והיום השיקה סוף סוף באופן רשמי (אחרי הרבה שמועות) את פנס ה-M600D שלה. תאורת COB אור יום עוצמתית במיוחד ויחד עימה גם זוג עדשות פרנל ממקדות שמגבירות משמעותית את עוצמת האור (הגבוהה בכל מקרה) של הפנס. ולכל מי שתוהה – המחיר ביחס למתחרה הישיר מבית Aputure תחרותי למדי.

סרטון הוידאו הרשמי של גודוקס אודות ה-M600D

עולם ה-LED המקצועי רץ קדימה

אין בשוק עדיין הרבה תאורות 600W מסוג COB. למעשה מדובר בעוצמות שלפני מספר שנים היו נראות חלומיות בעולם תאורות ה-LED לצילום, בטח במחירים נגישים למי שאיננו איש תאורה הוליוודי. אבל Aputure שינתה את כללי המשחק עם תאורת ה-600D שלה ולאחרונה עם גרסת ה-600X (נזכיר כבר כי Aputure ו-Nanlite השיקו תאורות עוצמתיות עוד יותר בנות 1200W אבל הם נמצאות כבר בליגה אחרת מבחינת המחיר והגודל).

גודוקס הסתפקה בתאורות 300 וואט עד כמו דוגמת ה-VL300, אבל צריך לזכור שלא מדובר בחברה שאוהבת להישאר מאחור ולזכותה גם כמה מוצרים שלא קיימים אצל המתחרות עדיין כמו ה-SZ150R (ראו סקירה באתר הבת שלנו) – תאורת COB RGB מהבודדות בשוק. לכן אין זה מפתיע כי הערב השיקה החברה תאורת 600W משלה ואנו מרשים לעצמנו להניח שעוד היד נטויה.

הגודוקס M600D עם הרפלקטור המגיע איתה

M600D

גודוקס M600D – תכונות מרכזיות

אז מה מביא איתו הפנס החדש של חברת Godox? ערכנו עבורכם רשימה של תכונות מרכזיות בהתבסס על המידע שחברת Godox עצמה פרסמה (אנו מקווים לבדוק אותו בראשית השנה הבאה ולפרסם ביקורת):

  • עוצמת תאורה אדירה – 15,700 לוקס עם הרפלקטור המקורי מ-3 מטרים ועד 46,400 לוקס עם עדשת הפרנל 10 אינצ’ ממרחק של 3 מטרים.
  • דיוק צבע גבוה – 96 CRI ו-97 TLCI.
  • אפשרות עמעום בקפיצות של 0.1 אחוז עד 10 אחוז.
  • תושבת Bowens-S.
  • אפקטים מיוחדים (הבהוב, ברקים, טלויזיה ועוד).
  • עקומת תאורה (אפשרות לשינוי עוצמת האור בצורה לינארית או לא לינארית מתקדמת).
  • מערכת מתקדמת לקירור ומאוררים שקטים במיוחד (כולל אפשרות למצב הפעלה ללא מאורר בעוצמה מופחתת).
  • תמיכה בחשמל ממקור כוח AC/DC או סוללת V (שימו לב שמדובר בסוללות 26V גדולות ויקרות שלא זמינות בהרבה מקומות).
  • אביזר אחיזה לקונטרולר (מתחבר לעמוד תאורה).
  • מסך 2.4 אינצ’ (על הקונטרולר).
  • שליטה מהקונטרולר, שלט ידני או אפליקציה.

מסך השליטה של הקונטרולר

קונטרולר גודוקס M600D

מלבד הפנס השיקה גודוקס שתי עדשות פרנל (Fresnel) בגדלים של 8 אינצ’ ו-10 אינצ’. על פי גודוקס הם מסוגלים להגביר את עוצמת האור של הפנס (על ידי מיקוד שלה) עד פי 19 ולהגיע ליותר מ-40 אלף לוקס מ-3 מטרים. יחס עם העדשות (שיהיו זמינות לרכישה בנפרד מהפנס) יימכרו גם דלתות (Barn doors) אופציונאליות בגדלים תואמים.

תאורת ה-M600D של גודוקס עם עדשת פרנל 10 אינצ’

M600D+fresnel

מחיר וזמינות

ה-M600D צפוי להימכר בחו”ל תמורת כ-1500 דולרים. העדשות יעלו 160 ו-200 דולרים (8 ו-10 אינצ’ בהתאמה) והדלתות לעדשות יוסיפו לכם עוד כ-100 דולרים.

סרטון נוסף של גודוקס אודות ה-M600D

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *