ראשי חדשות הכרזות מוצרים Aputure מציגה: LS 600d תאורת ה-COB החזקה מכולן

Aputure מציגה: LS 600d תאורת ה-COB החזקה מכולן

0
0

בחברת Aputure לא סיימו מסתבר עם ההכרזות על מוצרים חדשים ולאחר שהשיקו את ה-300X וזוג תאורות COB בעוצמה של 60W מגיעה התור של המפלצת האמיתית – תאורת ה-LS 600d שהוצגה לראשונה בשנה שעברה (אז כאבטיפוס וכעת כמוצר סופי), ה-COB החזק ביותר של החברה מאז ומעולם וכמה תוספות מעניינות כמו גם ה-Nova P300c – פאנל תאורה רב עוצמה שמגיע סוף סוף לשוק בשבועות הקרובים.

נתחיל מה-600d שהוא בעצם מעין גרסה מוגדלת ומשודרגת של ה-300d II של החברה. הוא הוצג לראשונה בגרסה מוקדמת בתערוכות בשנה שעברה אבל כעת מציג לנו TED מ-Aputure את הגרסה הסופית והיא ללא ספק מרשימה מאד. התאורה מושכת לא פחות מ-720W ומספקת בפועל כ-600W תאורה – שווה ערך ל-1200W של HMI או 5K Tungsten  – שני האחרונים המוכרים ומקובלים בתעשיית הקולנוע  וההפקות מורכבים הרבה יותר לעבודה (גדולים יותר, חמים הרבה יותר וצורכים הרבה יותר חשמל). עוד יכולת מרשימה של ה-600d היא האפשרות להפעלה מסוללות. כן קשה להאמין אבל תאורה כה רבת עוצמה ניתן להפעיל מסוללות V-mount (אם כי בלא מעט מגבלות ש-TED מתייחס אליהן בסרטון מבחינת העוצמה) כמו כמובן גם ממקור כוח חיצוני (external power station באמצעות חיבור 48V עם מחבר XLR עם 3 פינים).

ה-600d החדש של Aputure 

Aputure LS 600d

התאורה עמידה למזג האויר באופן מלא (ניתן לעבוד איתה בחוץ גם בגשם) והדבר נכון גם לראש התאורה וגם למערכת השליטה (שניהם IP54). בנוסף לתאורה החדשה תמיכה ב-DMX אלחוטי (באמצעות תוכנת הלומייר – לראשונה בתאורה של Aputure) וכמובן באפליקציה של החברה בדומה לכל התאורות החדשות של Aputure. לתאורה כל התכונות המוכרות לנו מהדגמים הקודמים של החברה מהתקופה האחרונה כולל שליטה מתקדמת בעמעום, אפקטים ועוד.

החברה הציגה גם fresnel בקוטר 10 אינצ’ (25 ס”מ) שמאפשר הגברה משמעותית של מיקוד האור. ה-fresnel מתאים אגב לא רק ל-600d אלא גם ל-300d ואולי לתאורות נוספות של החברה. עוד תוסף מעניין שהשיקה החברה הוא negative reflector – סוג של רפלקטור שחור גדול עם דלתות המאפשר “לחתוך” את האור בצורה הרבה יותר חדה (אם אתה רוצים לדוגמא לקבל “תבנית” של קרן אור דקה על הקיר למשל).

מה שאנו עדיין לא יודעים לגבי ה-600d הוא הזמינות והמחיר (אנו מהמרים על מחיר של בין 1500-2000 דולרים וזמינות סביב קיץ 2020.

בכל הנוגע ל-Nova P300c – תאורות פנל רבת עוצמה זאת אמורה להתחרות ראש בראש ב-ARRI Skypanel S30 ובתאורות אחרות דומות עם עוצמה גבוהה יותר במחיר מאד תחרותי של 1700 דולר (החל מיוני 2020).

Graham Sheldon מהאתר cinema5D משוחח עם TED אודות שתי התאורות החדשות

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *