ראשי מגזין מאחורי הקלעים של צילום קמפיין ספורט על נושאת מטוסים

מאחורי הקלעים של צילום קמפיין ספורט על נושאת מטוסים

0
0

רצינו לספק לכם קצת הפוגה מהמרוץ האינסופי אחרי מוצרים חדשים וביקורות עם סרטון על פרויקט שלא רואים כל יום. עמיתנו הצלם האמריקני James Quantz Jr יצא לאחרונה לצלם את מדי הפוטבול של קבוצת חיל הים האמריקני על נושאת מטוסים בזמן פעילות מבצעית בים. התוצאות מרשימות ולא פחות גם הסיפורים שמאחורי הקלעים.

סרטון מאחורי הקלעים של Quantz על פרויקט הצילום עם הצי האמריקני

קצת רקע

למי שלא ממש בקיא בפרטים, נושאת מטוסים אמריקנית מודרנית מסדרת נימיץ כמו ה-USS George H.W. Bush עליה צילם Quantz לאחרונה (הקרויה על שם נשיא ארה”ב לשעבר ג’ורג’ בוש האב שהיה אגב טייס צי במלחמת העולם השנייה) היא מפלצת של ממש.

אורכה של הספינה 330 מטרים, עלותה מעל 6 מיליארדי דולרים ומשרתים עליה באופן קבוע למעלה מ-5000 אנשי צוות (סתם לשם ההמחשה על הסער 6 – הגדולה בספינות חיל הים הישראלי בהווה משרתים כ-80 אנשי צוות לערך). היקף כזה של אנשי צוות מחייב שירותים שאנו לא מקשרים לרוב עם ספינות כמו הפעלה של מרכז חלוקת דואר, כספומט, חדרי כושר, מכבסה הפועלת 24/7 וכמובן מטבחים וחדרי אוכל (למעשה המון מטבחים, המספקים יותר מ-15 אלף ארוחות ביום).

גודל בצד, יש מורכבויות לוגיסטיות משמעותיות בעבודה של צוות צילום חיצוני על נושאת מטוסים בזמן הפלגה מבצעית. Quantz הוא כמובן לא הראשון לחוות זאת אבל צילום פרסומת על נושאת מטוסים (אפילו כשזאת נעשית באופן עקיף עבור הצי עצמו) היא עניין המחייב בירוקרטיה שנמשכת חודשים רבים וכמו שנראה מייד המורכבויות לא בהכרח מסתיימות שם.

צילום על נושאת מטוסים

כאמור הפרויקט של Quantz על נושאת המטוסים התחיל מתכנון קפדני חודשים מראש. המטרה הייתה לצלם את מדי הפוטבול של קבוצת הפוטבול הרשמית של אקדמיית הצי באינדיאנפוליס (בארה”ב גם לאקדמיות הצבאיות יש מסורות ספורט המגיעות 100 שנים אחורה ויותר ומדים הם חלק גדול מהעניין – את המדים הנוכחיים עיצבה אגב חברת הביגוד האמריקנית Under Armour ויש לא מעט כסף ויוקרה סביב הנושא).

אחרי העליה על נושאת המטוסים שהתבצעה ישירות מהחוף יחד עם צוות גדול יותר של צלמי וידאו שעבד במקביל לצילומי הסטילס של Quantz הוגדרו להם חדרים ישירות מתחת למשטח ההמראה של המטוסים (אם אתם רוצים להרגיש מה המשמעות של חיים בנושאת מטוסים זה כנראה המקום להיות בו עם רעש קיצוני ביותר עם כל המראה).

לצלם על ספינה עם סיפון פתוח בלב ים הוא לא עניין פשוט. מלבד הטלטלות, הרוחות, הגשם והלחות, התאורה היא עניין מורכב ולא ממש ניתן לתכנון (Quantz לא יכול היה לצלם עם פלאשים על הסיפון משום שאנשי הוידאו עבדו במקביל), מסיבה זאת נסמך Quantz על אור טבעי והשתדל לצלם בעיקר בזריחה. למזלו עננות בשילוב הזריחה אפשרה לו ליצור תאורה רכה ואחידה.

Quantz והצוות שעימו בילו שלושה ימים שלמים על סיפון נושאת המטוסים וצילמו על הסיפון, עם הצוות וגם מעומק הספינה באזורים שהוגדרו להם. גולת הכותרת הייתה השילוב של צילומי המדים כשברקע מטוסי הקרב של הצי (F18) אשר המריאו כל העת מסיפון הספינה למשימותיהם מעל האוקיינוס האטלנטי. Quantz מספר בין השאר כי הוא שמח לגלות שצוותי התפעול של קטפולטות השיגור של המטוסים (כך משוגרים כיום מטוסים מנושאות המטוסים האמריקניות) היו מוכנים להוציא מעט קיטור אל המסלול בכדי לספק רקע מעניין יותר לתמונות.

אנקדוטה מעניינת מהצילומים. על פי Quantz במהלך הצילומים על נושאת המטוסים שתי מצלמות הקנון R5 שנשא עימו הפסיקו לעבוד בפתאומיות. אחרי כמה רגעים של חרדה הם חזרו לעבוד אבל האירוע חזר על עצמו עוד כמה פעמים במהלך הצילומים. Quantz הצליח למזלו לסיים את הצילומים למרות הבעיות הטכניות אבל לדבריו האירוע לא בדיוק הוסיף לו בריאות (אנו מרשים לעצמנו להעריך שקרינה אלקטרומגנטית חזקה שמקורה בספינה היא מה שגם למצלמות להפסיק לפעול וגם שיבש את ההקלטה על מצלמת ה-GoPro שלו).

את פרויקט הצילום סיים Quantz עם ייתר הצוות לאחר טיסה קצרה על מטוס של הצי בבסיס חיל הים האמריקני שם זכה לצלם בסביבה קצת פחות מורכבת בהאנגר ענק עם טייסי ומטוסי F18 אותו הסב לסטודיו יחד עם פלאשים, עמודי תאורה וכל הציוד הרגיל.

את חלק מתוצאות הצילומים אפשר לראות באתר הצי האמריקני.

מדי פוטבול על נושאת מטוסים – US Navy / Quantz Jr. 

US Navy / Quantz Jr. football uniform on board the USS George H.W. Bush

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *