ראשי חדשות NAB 2022 חברת Aputure מציגה LS 600c Pro ותאורות קומפקטיות חדשות

NAB 2022 חברת Aputure מציגה LS 600c Pro ותאורות קומפקטיות חדשות

0
0

במהלך תערוכת הוידאו והברודקסט NAB המתקיימת השנה במתכונת מלאה בלאס ואגס (לאחר שנתיים של הפרעות קוביד) הציגה חברת Aputure מספר מוצרים חדשים הנמצאים בפיתוח וביניהם תאורת 600 וואט צבעונית (LS 600c Pro) וזוג תאורות קומפקטיות עוצמתיות.

לפני שנתחיל – הבהרה. אף אחד מהמוצרים לא הושק באופן רשמי. מדובר רק בהצגת פיתוח כפי שחברת Aputure עושה מידי פעם ולכן לא כל הפרטים אודות המודצרים ידועים.

ה-Aputure LS600c Pro החדשה – RGB “להמונים”

Aputure LS600c Pro main

LS 600c Pro – שילוב של צבע ועוצמה

ב-Aputure השיקו בשנתיים האחרונות מספר תאורות בעוצמה של 600 וואט. הראשונה שנחשפה עוד באמצע 2019 (אבל הגיעה לשוק רק שנה מאוחר יותר) הייתה ה-600d Pro ובעקבותיה גם דגם ה-X (עם טווח טמפרטורות משתנה). לאחרונה גם השיקה החברה גרסה זולה יותר שאיננה מסדרת ה-Pro עליה דיווחנו כאן לפני מספר ימים.

אז מה חדש ב-LS 600c Pro? ראשית מדובר בתאורה הדומה למדי מבחינה חיצונית לדגמים הקיימים בסדרה. היא מתבססת על צי’פ מסוג RGBWW בן 600 וואט ועל פי הודעת החברה תספק יותר מ-17 אלף לוקס משלושה מטרים (עם רפקלטור).

בניגוד למוצרים אחרים Aputure איננה הראשונה או השנייה להשיק תאורת COB צבעונית חזקה. לחברה היה חשוב ליצור מוצר שמשתלב באקו-סיסטם שלה והיא לקחה את הזמן עם הפיתוח. בין השאר מבטיחה החברה דיוק צבע גבוה מאד של 85 ו-74 SSI (בטונגסטן ואור יום בהתאמה) וטווח טמפרטורה גבוה של 2300K עד 10,000 קלווין.

לתאורה החדשה יהיה ממשק משופר (בין השאר בכדי לתמוך בבחירת צבעים) וכמובן תמיכה באפליקציה המעולה של החברה כמו גם ב-LumenRadio CRMX, 16-bit DMX512, ו-Artnet וגם sACN למשתמשים מתקדמים.

כמו לתאורות אחרות בסדרה היא תאפשר עבודה עם סוללות gold/v (אין פירוט מדויק לגבי אילו סוללות ייתמכו מבחינת עוצמה וכמה תפוקה הן יספקו) אבל התאורה גם תבצע הטענה של הסוללות כשהיא מחוברת לחשמל כמו ייתר תאורות סדרת ה-PRO המתקדמת.

סרטון רשמי של חברת Aputure עם טד אודות ה-LS 600c Pro

MC Pro ו-MT Pro RGB

עוד שתי תאורות שנחפשו לראשונה בתערוכה הן ה-MC Pro – תאורה מלבנית קומפקטית גדולה מעט יותר מתאורת ה-MC הפופולארית של החברה ו-MT PRO – תאורת צינור עם 36 נקודות אור ואפשרות לאפקטים מתקדמים.

דגם ה-MC Pro תהיה חזקה משמעותית מדגם ה-MC, היא כולל דיפיוזרים מגנטיים מסוגים שונים וכפתור שליטה עגול עם ממשק חדש והיא מסוגלת לעבוד בעוצמה מלאה כ-100 דקות ועם טווח טמפרטורות דומה ל-LS 600c Pro. תאורת ה-MT PRO היא תאורת הצינור הראשונה של Aputure (היא השיקה לאחרונה תאורות צינור כחלק מהמותג Amaran – מותג המשנה הזול יותר של החברה) והיא קטנה (30 ס”מ) עם יכולות מעניינות לשנות צבעים במהירות ועם סוללה מובנית ועוצמה גבוהה במיוחד (אפשר לראות הדגמות בסרטונים מהתערוכה).

מחירים וזמינות

למרות שלא מדובר בהשקה בחברת Aputure כן חשפו שמחירה של תאורת ה-LS 600c Pro יעמוד על פחות מ-2500 דולר (לא מעט אבל בהתחשב במחירי התאורות המתחרות בקטגוריה גם לא בשמיים) והיא תהיה זמינה אם לא יהיו עיכובים ברבעון השלישי של 2022.

אין שום פרטים על זמינות או מחירים של שתי התאורות הקומפקטיות בשלב זה.

סרטונים מרחבי הרשת

אין כמובן שום ביקורות על המוצרים החדשים אבל יש סרטונים של חברת Aputure עצמה כמו גם ראיונות מהתערוכה ואנו מביאים כמה מהם בפניכם.

נינו מהאתר CineD משוחח עם טד בנוגע ל-LS 600c Pro

נינו מהאתר CineD משוחח עם טד בנוגע לתאורות ה-MC Pro ו-MT Pro RGB החדשות

אריק מ-Newshooter עם טד בנוגע ל-MC Pro ו-MT Pro RGB

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *