ראשי חדשות חדשות IBC 2022 Aputure MC Pro: הצצה ראשונה (IBC 2022)

Aputure MC Pro: הצצה ראשונה (IBC 2022)

0
0

אנו חוזרים לסיקורים שלנו מתערוכת IBC שהסתיימה בשבוע שעבר והפעם יש לנו ראיון עם ברנדון לי מחברת Aputure שהציג בפנינו גרסה כמעט סופית של תאורת ה-Aputure MC Pro הקומפקטית שצפויה להגיע לשוק בחודשים הקרובים.

ראיון עם ברנדון לי מחברת Aputure בתערוכת IBC 2022, מתוך אתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

Aputure MC Pro

באפריל השנה הציגה חברת Aputure לראשונה בתערוכת NAB אבטיפוס מוקדם של תאורת פאנל זעירה ומתקדמת שתהווה גרסה “מקצועית” לתאורת ה-MC הפופולארית של החברה. עברו מספר חודשים ונראה שכעת החברה מוכנה להציג את הגרסה הסופית של המוצר קצת לפני ההשקה הרשמית על שלל החידושים שהיא צפויה להביא.

אז מה חדש ב-MC PRO ואיך היא שונה מגרסת ה-MC הנוכחית? נתחיל ממה שדווקא דומה יחסית וזה הגודל. גרסת ה-MC PRO אמנם גדולה, כבדה ועבה יותר מגרסת ה-MC המקורית אבל לא באופן משמעותי (10 על 7 ס”מ וכ-225 גרם). ל-Aputure היה חשוב לשמור על הגודל הקומפקטי של התאורה כך שניתן יהיה להסתיר אותה בקלות על הסט.

מה שבכל זאת השתנה הוא עוצמת ההארה שלדברי החברה הפכה להיות חזקה פי 3 עם טכנולוגיית LED הלקוחה מסדרת ה-NOVA וה-LS 600c Pro (הלד עצמו הוא RGBWW) בעוצמה של 7 וואט  המספקים כ-1346 לוקס ממרחק של חצי מטר עם טווח טמפרטורות צבע של 2000-10,000K. חלק מהשיפור בעוצמה התאפשר כתוצאה מהשינוי בזווית ההארה של נורות הלד – 45 מעלות במקום 120 מעלות מה שיאפשר יותר מיקוד אבל יתאים פחות להאראה “סביבתית” (לAputure פתרונות אחרים לנושא זה).

תאורת ה-MC PRO עם הראש המגנטי החדש, גריד ודפיוזר

Aputure-MC-PRO-magnetic-ballhead

תוספת שימושית מאד ל-MC PRO היא דיפיוזרים מגנטיים. בקיט תקבלו דיפיוזר שטוח, דיפיוזר אובלי וגריד וניתן לשים אותם אחד על השני אם תרצו. עוד שיפור מגנטי מעניין שתקבלו בקיט הוא ראש כדורי עם בסיס מגנטי אותו ניתן לחבר לתאורה ולהציבה על משטחים תואמים (המגנט אגב חזק מאד – בדקנו).

שיפורים נוספים שהגיעו ממשתמשים מקצועיים יותר נוגעים ליכולות השליטה בתאורה. מעבר לשליטה מהתאורה עצמה (עם כפתור חדש ומסך נתונים גדול יותר עם תפריטים חדשים), אפשר לשלוט בתאורה עם אפליקציית ה-Sidus Link המעולה אבל גם עם DMX אלחוטי באמצעות תמיכה ב-Lumenradio CRMX (כך אנשי תאורה יוכלו לשלוט מרחוק במספר רב של תאורות MT PRO על הסט).

תוספת עתידית חשובה אותה מתכננת Aputure נוגעת לטעינה. כיום לחברה יש מזוודת הטענה לתאורות MC רגילות הכוללת 12 תאורות, החברה מתכננת מזוודה דומה עם 8 תאורות MC PRO אבל בשונה מהקיימת היא תגיע ללא כבלים משום של-MC PRO יש פינים מיוחדים להטענה מהירה כך שחיבור שלהם למזוודה יתחיל הטענה באופן מיידי.

המארז בוא תגיע תאורת ה-MC PRO ולצידה הגרסה הנוכחית של מזוודת ההטענה, הגרסה הבאה עבור תאורות ה-MC PRO לא תכלול כבלים

MC-PRO-kit-bag-with-charging-station

מחירים וזמינות

אין לנו בשלב זה מחירים וזמינות רשמיים אבל בראיון מסר לנו לי כי הוא צופה שה-MC PRO יהיה זמין בסוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה במחיר קרוב לזה של גרסת ה-MT PRO של החברה (שהחלה לאחרונה שיווק) כלומר סביב כ-200 דולרים.

לחצו כאן לעוד סיקורים של מגה פיקסל מתערוכת IBC 2022.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות IBC 2022

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *