ראשי חדשות Aptolux MP-1: תאורת פאנלים מודולרית – הצצה ראשונה (IBC 2022)

Aptolux MP-1: תאורת פאנלים מודולרית – הצצה ראשונה (IBC 2022)

0
0

אנו ממשיכים בסיקור המקיף שלנו מתערוכת IBC 2022 שהסתיימה לפני כשבוע באמסטרדם והפעם איתנו חברה צעירה מלטביה שפיתחה תאורת פאנל ייחודית המזכירה טאפז המתחברת במגוון זוויות ומאפשרת ליצור צורות שונות של תאורות עם מספר יתרונות מבחינת הפעלה ואנרגיה.

סרטון הוידאו שצילמנו עם אלויס מחברת Aptolux בתערוכת  IBC 2022 מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

תאורה מודולארית

הרעיון מאחורי תאורת ה-MP-1 של חברת Aptolux הוא פשוט. במקום לסחוב כמות גדולה של תאורות נפרדות, סוללות, מטענים וכו’ מערכת אחת מודולארית המורכבת מאלמנטים המתחברים זה אל זה (קצת כמו לגו אבל עם נעילה) ומאפשרים ליצור צורות שונות אך גם להעביר חשמל בין פאנלים תוך שימוש במספר מצומצם יותר של סוללות (אין צורך בסוללה לכל פאנל במצב של מספר פאנלים מחוברים) וכמובן שליטה על כלל הפאנלים מפאנל יחיד.

הרעיון פשוט והגיוני אבל יש לו גם מגבלות – ניתן בשלב זה לחבר פאנלים עד לעוצמה של 120 וואט (כלומר 6 פאנלים של 20 וואט כ”א). אנו יכולים לומר מהתצוגה ב-IBC כי שישיית פאנלים כאלו מפיקה כמות אור גבוהה מאד כך שלפחות מבחינה זו לא אמורה להיות בעיה אם כי אם ניתן היה לחבר יותר מ-6 פאנלים היה ניתן לייצר כנראה “צורות” תאורה מעניינות יותר.

תאורה מודולארית במגוון צורות

Aptolux MP-1-shapes

Aptolux MP-1

כל תאורת MP-1 היא בעלת צורת טראפז וצורכת  כאמור עד כ-20 וואט חשמל המאירים 39 נורות LED ומספקים 2000 לוקס (סך הכל 12,000 לוקס לשישיה מחוברת – הרבה כבר אמרנו) של האראה בטמפרטורת צבע שנעה בין 3000-6000 מעלות קלווין (כולל כיסוי RGB מלא).

לכל פאנל יש 4 חיבורי 1/4″ מכיוונים שונים, הוא מקורר פסיבית וניתן לספק לו חשמל באמצעות סוללת NP-F של סוני או חיבור לחשמל. ניתן לרכוש את הפאנלים בקיט עם דפיוזרים המתחברים בחלק הקדמי או אלמנט מיקוד המאפשר לצמצם את זווית ההארה ולמקד את עוצמת האור עוד יותר (ההחלפה פשוטה מאד אגב).

צורת טראפז – MP-1

Aptolux-2

מחיר וזמינות

התאורות החדשות נמצאות כראה בייצור ראשוני, הסדרה הראשונה נמכרה כולה וסדרת הייצור השנייה תגיע בפברואר 2023. המחיר לקיט של 6 תאורות עם דפיוזרים ותוספי מיקוד יעמוד על $990.

לחצו כאן לעוד סיקורים של מגה פיקסל מתערוכת IBC 2022.

שתי יחידות MP-1 מחוברות יחד עם סוללה אחת ואביזרים

Aptolux

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *