ראשי מאמרים סיכום תערוכת IBC 2022

סיכום תערוכת IBC 2022

0
0

במהלך החודש האחרון פרסמנו כאן (ובעיקר באתר הבת שלנו בשפה האנגלית) עשרות כתבות וסרטונים עם ראיונות שצולמו במהלך הביקור שלנו בתערוכת IBC בחודש ספטמבר. אנו מביאים לכם היום תקציר עם קישורים וגם קצת רשמים מסכמים מהתערוכה עצמה.

סרטון הסיכום שלנו מתערוכת IBC 2022 מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

פוטוקינה מול IBC

מי שעוקב אחרי הפרסומים שלנו כאן באתר יודע בוודאי כי במהלך העשור שעבר סיקרנו את כל תערוכות פוטוקינה שהתקיימו בכל שנתיים בעיר קלן שבגרמניה. פוטוקינה הסתיימה לצערנו ולא תתקיים כנראה שוב (התערוכה האחרונה התקיימה ב-2018) אבל תערוכת IBC המיועדת לשוק שונה למדי חזרה לפעילות שנתית אחרי שנתיים של הפוגה בשל המגיפה ואנו יצאנו לסקר ולראות לא רק מה חדש בשוק אלא כיצד שונה התערוכה ממה שהכרנו בפוטוקינה.

נתחיל מהמובן מאליו. פוטוקינה הייתה תערוכת צילום סטילס בעיקרה ורק בשנותיה האחרונות נכנס אליה נושא הוידאו אך זה אף פעם לא היה מרכז התערוכה. IBC היא תערוכה העוסקת בנושאי וידאו, קולנוע וברודקסאט. פוטוקינה הייתה תערוכה צרכנית בעיקרה אליה הגיעו בעיקר צלמים (חובבים ומקצועיים כאחד), IBC היא תערוכה מקצועית נטו הפונה לקהל אנשי השידור, צלמי הוידאו, הטלויזיה והקולנוע אבל יותר מכל לאנשי עסקים מהתחום (גם בפוטוקינה היו קניינים אבל הם היוו אחוז קטן מאד מהמשתתפים בתערוכה – זה לא המצב ב-IBC).

אולי ההבדל הבולט ביותר בין התערוכות מלבד המוצרים המוצגים עצמם נוגע לעומס. פוטוקינה הייתה (לפחות בשנים בהן אנו ביקרנו בה) תערוכה המונית מאד. קהלים עצומים מכל רחבי אירופה (והעולם) מילאו את המסדרונות בחלק גדול מימי התערוכה (במיוחד לקראת סופה כשהיא נפתחה לגמרי לקהל הרחב). בשיאה הגיעו אליה קרוב ל-200 אלף מבקרים (הנתון הרשמי מ-2016). כל אלו באו לבחון את הציוד ולהתנסות בו, הרבה פעמים לראשונה ולעיתים חודשים לפני שיגיע לשוק. IBC לעומת זאת הרגשה שונה מאד, יותר מכופתרת אולי אבל גם הרבה פחות דחוסה ועמוסה עם מספר מצומצם הרבה יותר של צלמים ומספר גדול יותר (יחסית) של קניינים ואנשים שבאים לעשות עסקים בתערוכה.

אפשר לבכות על לכתה של פוטוקינה (ואנו עדיין מקווים כי התערוכה תחזור, אולי במתכונת אחרת בעתיד) אבל צריך להכיר בכך שעולם הצילום עצמו משתנה והוידאו הופך למשמעותי הרבה יותר מהסטילס והחלק הלא מקצועי הולך ונעלם לטובת הצילום הסלולארי מה שמשאיר מעט מקום לתערוכת סטילס גדולה כפי שהיה בעבר (בעולם עדיין מתקיימות תערוכות צילום מקומיות במדינות שונות אבל שום דבר בקנה המידה של פוטוקינה ז”ל). אנו בכל מקרה נמשיך לסקר את IBC ככל שיתאפשר גם בשנים הבאות.

צלמים באים להתנסות בעדשות טלפוטו בביתן של קנון בתערוכת פוטוקינה ז”ל

photokina-lenses

IBC 2022

אז מה היה לנו בתערוכת IBC השנה? נתחיל מכמה התרשמויות שלנו:

  • נושא תאורות ה-LED COB רבות העוצמה הולך ותופס תאוצה. השנה ראינו לא רק תאורות אור יום אלא שתי יצרניות שהציגו תאורות Bi-Color בעוצמה אדירה של 1200 וואט. הן גודוקס והן Nanlite הציגו דגמים בתערוכה. מההתרשמות שלנו Nanlite כבר מוכנה לשוק (ואולי אפילו התחילה מאז שיווק ראשוני) ואילו לגודוקס יש כנראה עוד מספר חודשי פיתוח. הינה ידיעות מאתר הבת אודות שתי התאורות החדשות: Godox MG1200Bi ו-Nanlux Evoke 1200B.
  • ראינו לא מעט עדשות אנמופריות בתערוכה, נושא שהפך להיות מאד פופולארי לאחרונה. Sirui הציגה עם פתיחת התערוכה שתי עדשות נוספות לליין שלה – עדשת 35 מ”מ ועדשת 100 מ”מ (עם כיסוי FF) ומתיחה של 1.6x (שתיהן עם צמצם T2.9) ותמחור “עממי” יחסית. בנוסף הציגה החברה מוצר מעניין – מתאם אנמורפי – 1.25x – המאפשר עבודה עם עדשות אנמופריות (עם עדשות החברה תקבלו שילוב של בערך 2X מתיחה) אבל גם אפשרות לעבודה עם עדשות רגילות (אם כי מהבדיקה הקצרה שערכנו בתערוכה 1.25X לא באמת נותן מתיחה משמעותית מאד).
  • סוללות מקצועיות לצילום תפסו לא מעט מקום בתערוכה השנה וגולת הכותרת אצל רבות מהיצרניות בתחום היה התקן החדש המכונה B-mount. תקן חדש זה אותה הביאו לשוק Arri יחד עם חברת Bebob הגרמנית פתוח ומאפשר גם ליצרניות אחרות לתכנן (ועבור חלקן אפילו להביא לשוק) מוצרים ראשונים וחלק גדול מהם אכן הוצג בתערוכה (כמו לדוגמא אלו של חברת Blueshape האיטלקית – ראו ידיעה). אנו כתבנו גם אודות הסוללות המיוחדות של חברת PAG הבריטית, שלפחות כרגע נשארת עם סוללות ה-V-mount אם כי עם יכולות מאד מעניינות כמו אפשרות לחבר מספר רב של סוללות זו לזו, אפשרות להטעין למעלה מ-10 סוללות עם מטען אחד בו זמנית ובקרוב אפשרות להטעין מספר סוללות יחד עם מטען USB-C PD ועוד כמה הפתעות.

חברת PAG מציגה טעינה סוללות בשרשור ממטען יחיד

PAG-batteries-charging-IBC-2022

  • חברת SmallRig הציגה את המוצרים החדשים שלה ב-IBC (החברה מתרחבת בתקופה האחרונה לתחומים חדשים עם תאורות, סוללות, ולאחרונה גם Follow Focus אלחוטי עליו נפרסם כאן ביקורת בקרוב). כל אלו אולי מעניינים, אבל מה שלדעתנו מעניין יותר הוא הפרויקט של החברה המכונה DreamRig המאפשר לצלמים (ובעצם לכל אחד) להגיש לחברה תכנון למוצר והחברה תבחן אותו ואם הוא נמצא מתאים גם תייצר אותו ותמכור אותו (עם בונוס למפתח). אנו פרסמנו כתבה מקיפה בנושא ואנו נשתף בקרוב פרטים על מיזם חדש שלנו באותו עניין.

חברת SmallRig מציגה ידית חדשה (ברקע ניתן לראות את התקן ה-Follow Focus האלחוטי החדש של החברה – ביקורת בקרוב מאד)

Smallrig-side-rotating-nato-handle

מעבר לכל אלו הינה קישורים לכל הכתבות באתר הבת שלנו מהתערוכה עם קצת פרטים נלווים:

  • Hollyland Mars M1 ו-Mars 4K – מערכת שידור אלחוטית מובנית במוניטור ומערכת שידור וידאו אלחוטית ברזולוציית 4K מבית חברת Hollyland.

המוניטור האלחוטי החדש של Hollyland בתערוכת IBC 2022

Hollyland-Mars-M1-IBC-2022

עדשות הסאמיאנג V-AF בתצוגה ב-IBC

Samyang AF-cine-24mm

יותר טוב מסליידר – הזרוע המשודרגת של Nine dot solutions

9.solutions-c-pan-arm-ii-ibc-2022

Aputure MC Pro תביא שורה של שיפורים לתאורות הזעירות

Aputure-MC-PRO-magnetic-ballhead

תאורה מודולארית מבית Aptolux

Aptolux MP 1 shapes

  • סוני FX30 – הצצה ראשונה מהתערוכה וראיון קצר עם סוני.

ה-FX30 החדשה של סוני – הראשונים לנסות

Sony-FX30-Hand

אחד מהמיקרופונים הזעירים החדשים של Rycote הבריטית

Rycote-OM-08-pencil-mic

עדשת ה-Irix בגרסת המאקרו – החברה עובדת על גרסה חדשה שתהיה זמינה בקרוב 

Irix 150mm macro cine t 3

“המפלצת הגלגלית” החדשה של Avenger

Avenger-Buccaneer-2

PRO-DOCK – אחד המוצרים החדשים (יחסית) של סנדיסק שהוצגו לנו בתערוכה

PRO-DOCK

כעת אנו יכולים לחזור באופן רשמי לסיקור החדשות ולשורה ארוכה של ביקורות אותן נפרסם כאן בתקופה הקרובה (חלקן אגב על מוצרים שראינו לראשונה בתערוכה), יש למה לצפות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *