ראשי חדשות אדובי: AI-Powered Denoise הצצה ראשונה

אדובי: AI-Powered Denoise הצצה ראשונה

0
0

חברת אדובי הוסיפה בשבוע שעבר כלי חדש ורב עוצמה מבוסס בינה מלאכותית להפחתת רעשים – AI-Powered Denoise. אנו כבר הספקנו לעבוד איתו ואנו מביאים בפניכם את הפרטים בידיעה הבאה.

AI-Powered Denoise

אדובי הוסיפה בעדכון האחרון לתוכנות הלייטרום וה-ACR של פוטושופ פיצ’ר חדש ושימושי ביותר בשם AI-Powered Denoise. בשוק ישנם פתרונות הפחתת רעשים רבים ומגוונים כולל כאלו שהיו משולבים בפוטושופ/לייטרום ועדיין קיימים בו (אנו אף פעם לא מצאנו אותם אפקטיביים במיוחד). בעבר הבעיה העיקרית עם פתרונות הפחתת רעשים הייתה שהסרת הרעש הסירה גם לא מעט פרטים מהתמונה.

חלק מהפתרונות שפותחו בשנים האחרונות אפשרו רמה מסויימת של שימור פרטים גם עם הסרת רעש משמעותית אבל אדובי הלכה צעד אחד קדימה ועשה שימוש בבינה מלאכותית שאומנה במיוחד לביצוע הסרה של רעש בלבד מבלי לפגוע בפרטים של התמונה עצמה ועם יכולת שיחזור מסויימת של מידע שהוסתר על ידי הרעש.

השימוש בכלי החדש מאד פשוט – ב-ACR תוכלו למצוא אותו תחת noise reduction וללחוץ על כפתור ה-Denoise. התפריט שנפתח בסיסי מאד ומציג סליידר בין 0-100 – אנו לא ראינו הבדל עצום בין ברירת המחדל (50%) למקסימום (100%) אבל אתם מוזמנים להתנסות ולהספק את התרשמותכתם בתגובות.

הכלי מהיר יחסית – לכל היותר כדקה לתמונה תלוי בתמונה ובמחשב שלכם – ניתן גם לבחור כמה תמונות יחד. לא ניתן להשתמש בכלי החדש יחד עם כלי ה-super-resolution אז תצטרכו לבחור אחד מהשניים. הכי חשוב אולי – בשלב זה הכלי עובד רק עם קבצי RAW (בשלב זה לא RAW של מצלמות עם חיישני פוג’י). אפשר להניח שתמיכה ב-JPEG תגיע בשלב מאוחר יותר. אנו גם ראינו באג בו השוואה בין הקובץ המקורי לקובץ ה-DNG שנוצר אוטומטית אחרי הפעולה ב-ACR לא באמת מראה את הקובץ החדש – מוזר ואפשר לקוות שיתוקן באחד העדכונים הקרובים.

בדיקת הסרת רעשים

בימים האחרונים ערכנו מספר בדיקות עם הכלי החדש של אדובי על תמונות שונות (אנו לא נוהגים בדרך כלל לצלם ברגישות גבוהה אבל הצלחנו לאתר כמה תמונות כאלו וערכנו עליהן בדיקות).

בתמונה למטה ניתן לראות מצד ימין את הצילום המקורי ללא עריכה בהגדלה ומשמאל לאחר הוספת Denoise בכ-60% (אסדה בים – צולמה עם A1 ברגישות ISO 3200 -הגדלה של כ-300 אחוז)

NR with and without Adobe denoise AI

ערכנו גם בדיקות נוספות על תמונות עם הרבה יותר פרטים ולא ראינו פגיעה משמעותית באיכות התמונה. שווה לציין שלא היינו פוסלים העברה של תמונות שצולמו גם ברגישויות נמוכות דרך המסנן – גם שם אפשר לראות רעשים בעיקר אם התמונה אמורה לעבור בהמשך להדפסה.

ברשת כבר פורסמו מספר סרטונים שערכו השוואות בין הכלי החדש לכלים מקבילים – הינה שניים מהם:

Photoshopcafe בוחן את הכלי החדש של אדובי להסרת רעשים

גרג בנץ עם השוואה בין הכלי החדש של אדובי ל-DxO PureRAW 3

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *