ראשי ביקורות\סקירות Think Tank Logistics Manager 30 V2: טרולי ציוד צילום מקצועי בביקורת

Think Tank Logistics Manager 30 V2: טרולי ציוד צילום מקצועי בביקורת

0
0

לאחר יותר מחצי שנה של עבודה אנו שמחים לפרסם הערב את הסקירה שלנו אודות התיק המקצועי החדש של חברת Think Tank האמריקנית. ה-Think Tank Logistics Manager 30 V2 הינו גרסה מעודכנת לסדרה המקצועית הגדולה של החברה לציוד צילום ואנו עשינו בו שימוש יום יומי במשך תקופה ממושכת כתיק ציוד עיקרי כמו גם עבור מספר הפקות חוץ שקיימנו.

תיקי הטרולי המקצועיים של ThinkTank

חברת Think Tank Photo מקליפורניה מוכרת לרבים מן הצלמים המקצועיים. היא נוסדה ב-2005 בידי זוג מעצבים וזוג צלמים מקצועיים ומאז היא נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בייצור תיקים ומזוודות צילום ובשנים האחרונות החזירה לתוכה גם את חברת הבת שלה Mindshift לתיקי טיולים המהווה כיום קו מוצרים נפרד לשטח.

אנו סקרנו לא מעט מוצרים של ThinkTank לאורך מספר שנים ועד לשנה שעברה עבדנו עם טרולי המצלמות המקצועי של החברה, ה-Airport International Version 3 שסקרנו (באתר הבת שלנו LensVid) ב-2018 וראוי להזכיר גם את ה-Tripod Manager 44 של החברה אותו סקרנו כאן ממש לא מזמן.

אף שה-Airport International Version 3 הוא עדיין אופציה מעולה, עם 3 גופי FF ולא מעט עדשות הוא הפך להיות צפוף מידי לשימוש יום יומי וחיפשנו פתרון גדול יותר. ה-Logistics Manager 30 V2 אותו אנו סוקרים היום הוא בהחלט פתרון גדול (הרבה) יותר – הוא איננו מתאים כמזוודת עליה למטוס אבל מבחינת נפח אחסון פנימי הוא יכול להכיל את כל הציוד היום יומי שלנו (עם מקום להתרחבות עתידית וגם לציוד שנמצא אצלנו באופן זמני בזמן סקירה).

ביקורת הוידאו שערכנו על ה-Logistics Manager 30 V2 של חברת Think Tank באתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

חומרים, איכות בניה ועיצוב

כמו שאפשר לצפות מתיקי Think Tank, ה-Logistics Manager 30 V2 בנוי כמו טנק, הוא מרגיש חזק, עשוי מחומרים איכותיים (מבחוץ, מבפנים) ועמיד מאד. במהלך החודשים בהם עבדנו איתו (למעלה מחצי שנה) הוא נשא כמות ציוד גדולה על בסיס יומי, התנייד למספר הפקות חוץ (כולל צילומים בחוף ובאתר בניה) ועמד בכל אלו ללא כל בעיות.

מידות

ה-Logistics Manager 30 V2 הוא תיק גדול. כמה גדול? אורכו 76 ס”מ, רוחבו 40 ס”מ ועומקו 32 ס”מ. למרות המידות המאד נדיבות האלו הצלחנו להכניס אותו אפילו בבגאז’ הזעיר של רכב הפיקנטו שלנו (על הצד) ולכן אנו רואים בו בהחלט תיק נייד. התיק עצמו שוקל אגב 7.6 ק”ג (לא מעט, אבל בסחיבה עם גלגלים לא באמת מורגש).

בהשוואה ל-Airport International Version 3 למשל הוא לא רק הרבה יותר ארוך הוא גם הרבה יותר עמוק (בערך 50 אחוז יותר). להבדל הזה יש חשיבות גדולה מאד ובמידה רבה הוא הופך את התיק ממזוודה שנועדה בעיקר לציוד צילום (מצלמות, עדשות ועזרים) למזוודה שהמטרה העיקרית שלה הוא ציוד סטודיו ווידאו (פלאשים, תאורות, ראשים וציוד גדול אחר).

חשוב להבהיר שב-Think Tank מתייחסים אליו כסוג של תיק היברידי – כלומר מזוודה שיכולה להתאים גם לציוד סטודיו/וידאו וגם לציוד צילום. זה נכון במידה רבה אם ציוד הצילום שלכם הוא גדול יחסית (נניח מצלמות DSLR גוף מלא או אפילו מצלמות וידאו עם עדשות ארוכות דוגמת 70-200 מ”מ) אבל הרבה פחות מתאים למי שנושא כמונו מצלמות FF של סוני שהן קטנות יחסית וסט עדשות פריים שרובן קצרות יחסית.

אנו מצאנו דרכים עוקפות להסתדר עם התיק גם לצרכים שלנו אבל אנו חייבים להיות הוגנים ולומר שלא מדובר בפתרון מושלם לשימושים שלנו ועוד נחזור לנושא.

תיק מקצועי גדול וקשוח – -Think Tank Logistics Manager 30 V2

THINKTANK LOGISTIC MANAGER 30 V2

תאים וכיסים

תא הציוד העיקרי של התיק הוא כאמור בעל נפח עצום. הוא מוקף בפלסטיק קשיח המשמש כסוג של שלד לתיק כולו והוא ניתן להסרה ולרחיצה (והוא מוחזק בוולקרו).

התיק מגיע עם כמות גדולה מאד של מחלקים בגדלים שונים המאפשרים קונפיגורציות ציוד שונות. לציוד גדול המחלקים האלו מספיקים לחלוטין. לשימושים שלנו הכוללים חלוקה להרבה תאים קטנים היינו צריכים להוסיף חוצצים משלנו.

בחלק הפנימי של מכסה התיק תמצאו שלושה כיסים עם רשת. אנו מעדיפים האמת את החומר הפלסטי השקוף של ה-Airport International Version 3 אבל ב-Think Tank הסבירו לנו שהבעיה עם החומר הפלסטי הזה הוא שאחרי יותר מחמש שנים ובעיקר עם חשיפה לשמש הוא נוטה להצהיב לעיתים ולכן הם עוברים לרשתות חזקות.

שלושת התאים בהחלט שימושיים אם כי הם לא באמת מאפשרים שמירה על אביזרים בעלי נפח משמעותי ולכן אנו נאלצים לאחסן הרבה אביזרים בנרתיקים שקופים קטנים בתיק עצמו.

בחלק החיצוני של התיק ישנו תא ארוך מאד המאפשר נשיאה של עזרים נוספים (רפלקטורים מתקפלים למשל) וכן תא צד המאפשר נשיאה של עמודי תאורה וחצובות קומפקטיים.

ישנם גם שני תאים קטנים לתגיות. התאים האלו חשובים אם יש לכם מספר תיקים זהים או דומים ואתם רוצים לסמן באופן שקל לזהות מה יש בכל תיק או למי הוא שייך.

הרבה מקום לציוד גדול מכל הסוגים

THINKTANK LOGISTIC MANAGER 30 V2 gear

ידיות, רצועות ורוכסנים

לתיק שתי רצועות המחזיקות את ההמכסה בכדי שזה לא ייפול אחורה (מאד שימושי וחסר מאד בכמה תיקים אחרים), התיק מגיע עם רצועה עם וולקרו המאפשרת לחבר אביזרים לצד התיק.

לתיק ידיות נשיאה בשלושה צדדים (למעלה למטה ומקדימה) המאפשרת לשאת אותו בשתי ידיים או עלי ידי שני אנשים ובהחלט חשובה בתיק שיכול להגיע למשקלים כבדים מאד עם ציוד רגיש.

לתיק רוכסני YKK גדולים ואיכותיים (כפי שאפשר לראות בתמונה למטה) אם כי בניגוד ל-Tripod Manager 44 אין לרוכסנים שכבת הגנת בד נוספת.

רוכסנים לתיק

פלטות הגנה

התיק כולל לא מעט פלטות הגנה (ניתנות להחלפה בקלות) בחלק האחורי והתחתון. הדבר חשוב מאד לעבודה מקצועית ממושכת בה התיק בהחלט יכול “לחטוף” לא מעט חבטות וכאמור לאורך השימוש בתיק הציוד שלנו לא נפגע מעולם.

גלגלים ומנעול

לתיק גלגלים חדשים (אחד מההבדלים ביחס לדור הקודם של המזוודה), שניהם כוללים בולמי זעזועים והדבר בהחלט מורגש והם יושבים על תושבות מתכת ברות החלפה (גם הגלגלים ניתנים להחלפה פשוטה על ידי המשתמש אם הם נפגעים או נשחקים).

בחלק העליון של התיק ישנו תא קטן למנעול אם אתם רוצים לקשור את התיק בזמן שאתם עובדים (בכל מקרה לא היינו ממליצים להשאיר תיק כה יקר עם כל הציוד ללא השגחה).

מנעול מובנה בחלק העליון (אבל אל תשאירו אותו לבד)

THINKTANK LOGISTIC MANAGER 30 V2 top

מחשבות לפני סיום

ה-Think Tank Logistics Manager 30 V2 ללא ספק מצליח במשימתו כתיק נשיאה מקצועי גדול ומודרני לציוד סטודיו/ווידאו. החלק שבו אנו חושבים של-Think Tank יש עוד עבודה הוא בכל הקשור לציוד צילום. לדעתנו Think Tank עדיין קצת שבויה בתפיסה של מצלמות DSLR מקצועיות גדולות ומצלמות וידאו כבדות המחייבות הרבה מקום לגובה בתיק. אם זה הציוד איתו אתם עובדים אתם תהנו מאד מה-Logistics Manager 30 V2 אבל אם אתם כמונו ורוצים לשאת מספר מצלמות חסרות מראה וכמות משמעותית של עדשות קצרות ובינוניות ה-Logistics Manager 30 V2 הוא לא התשובה האידאלית.

הפתרון מנקודת המבט שלנו הוא יצירה של תיק טרולי מקצועי שיהווה גשר בין ה-Logistics Manager 30 V2 לבין ה-Airport International Version 3. רוחבו ואורכו יכולים להיות קרובים ל-Logistics Manager 30 אבל מבחינת העומק הוא יהיה קרוב הרבה יותר ל-Airport International עם הרבה יותר תאים קטנים.

אנו שיתפנו את חברת Think Tank במחשבות שלנו בנושא ואנו מקווים כי בעתיד נראה יישום שלהן בצורה של תיק בגודל מתאים.

פלטת המתכת בגב ה-Think Tank Logistics Manager 30 V2

THINKTANK LOGISTIC MANAGER 30 V2 plate

סיכום

Think Tank הצליחה פעם נוספת ליצור תיק נשיאה מקצועי באיכות גבוהה מאד. חלק גדול מהשיפורים והשינויים בתיק החדש נוגעים לאפשרות להחליף רכיבים שנתבלו על ידי המשתמש בקלות (עניין קריטי בוודאי בתיק מהסוג הזה המשמש בין השאר חברות הפקה וחברות השכרת ציוד בהן הבלאי גבוה) וזאת מבלי צורך לשלוח את התיק לתיקון בחברה.

התיק עצמו מסוגל להכיל כמות עצומה של ציוד מקצועי באופן מאד מוגן בדגש על ציוד גדול יותר (כל דבר כמעט מראשי וידאו, תאורות צינור, פלאשים גדולים, ואביזרי תאורה שונים). מה שכן חשוב לזכור כי כאשר מדובר בציוד קטן יותר ובמיוחד במצלמות ועדשות קומפקטיים יחסית התיק מותאם הרבה פחות בעיקר בשל הגובה הרב שלו (אפשר כמובן לבצע התאמות עם הרבה חלוקות פנימיות אבל זה בוודאי לא הייעוד המרכזי של התיק).

אם אתם זקוקים לתיק מקצועי לציוד גדול שיילך איתכם הרבה שנים קדימה (תרתי משמע) ה-Think Tank Logistics Manager 30 V2 הוא אופציה מעולה ומומלץ בחום.

מחיר

מחירו של התיק בחו”ל עומד על כ-500 דולר. לארץ צפוי התיק להגיע דרך היבואן (חברת קאמרה) בעוד כחודש לערך (בהתאם למגבלות השילוח והשוק העולמי בעת הנוכחית).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *