ראשי חדשות סאמיאנג משיקה עדשת 135 מ”מ f/1.8 קלת משקל

סאמיאנג משיקה עדשת 135 מ”מ f/1.8 קלת משקל

0
0

חברת סאמיאנג השיקה הבוקר עדשת פורטרטים מהירה – AF 135mm F1.8 FE למצלמות סוני. העדשה היא גרסה חדשה לגמרי וקלת משקל במיוחד לעדשה הידנית הקודמת של החברה באורך מוקד זה והיא מביאה עימה מספר חידושים.

סאמיאנג AF 135mm F1.8 FE – מה חדש?

אף שלחברת סאמיאנג הייתה עדשת 135 מ”מ f/2 מאז שנת 2015 – העדשה הקיימת לא פותחה במקור במיוחד למצלמות חסרות מראה והיא והיא בעלת פוקוס ידני. העדשה החדשה פותחה במיוחד למצלמות חסרות מראה (E-mount בלבד בשלב זה), היא מהירה מעט יותר, בעלת פוקוס אוטומטי וגם קלה יותר.

135 מ”מ מהירה וקלה עם מרחק פוקוס קצר

samyang-AF 135mm F1.8 FE

סאמיאנג שילבה הרבה מהטכנולוגיה החדשה ביותר שלה בדגם החדש כולל 6 אלמנטים אופטיים מתקדמים (אחד מהם הוא Ultra-precision Aspherical) לבוקה משופר, מנוע פוקוס לינארי מסוג STM המיועד לפעול באופן שקט ומתאים גם לוידאו ומספר רב של כפתורי שליטה.

לעדשה יש לראשונה בסאמיאנג כפתור הגבלת פוקוס (מלא, 69 ס”מ עד 2 מטר ו-1.5 מטר עד אינסוף) אשר אמורים לאפשר פוקוס מהיר אף יותר וכן כפתור Focus Hold בר תכנות מהמצלמה ומתג המאפשר שימוש בטבעת העדשה לשינוי צמצם (אנו עדיין ממתינים לאפשרות להפוך את המתג למשנה מצב AF/MF).

אחת התכונות המעניינות ביותר של העדשה החדשה הוא מרחק הפוקוס הקצר שלה – 69 ס”מ בלבד (רק לשם השוואה – מרבית עדשות ה-85 מ”מ הקצרות משמעותית הן בעלות מרחק פוקוס של 80 ס”מ ויותר) והיא גם בעלת יחס הגדלת מאקרו נאה למדי של 1:4 לערך שיאפשר ביצוע צילומי תקריב ויספק עוד אפשרות לטשטוש רקע באופן משמעותי.

סקירה ראשונה של גרסת קדם ייצור של העדשה

סאמיאנג AF 135mm F1.8 FE – נתונים טכניים

להלן התכונות המרכזיות של עדשת ה-AF 135mm F1.8 FE החדשה של סאמיאנג:

  • עדשת 135 מ”מ, צמצם f/1.8 עם כיסוי FF.
  • מבנה אופטי הכולל 13 אלמנטים ב-11 קבוצות כולל 3 אלמנטים מסוג ED, שני אלמנטים מסוג HR ואלמנט -U-ASP.
  • מנוע פוקוס Linear STM שקט המותאם לעבודה גם בוידאו.
  • 11 להבי צמצם.
  • הגנה מבפני מים/אבק.
  • מרחק פוקוס מינימאלי 69 ס”מ (יחס הגדלה: 1:4.1).
  • תושבת סוני E.
  • משקל 772 גרם.

מגביל פוקוס וכפתורי שליטה

Samyang AF 135mm F1.8 FE focus limiter

מחיר וזמינות

העדשה צפויה להגיע לשוק בחודש פברואר 2022 ומחירה בחו”ל יעמוד על כ-1000 דולרים. בארץ נמסר לנו מטעם היבואן – סאמיאנג ישראל – כי העדשה צפויה להגיע לארץ בעוד כשבוע ומחירה לצרכן יעמוד על כ-3400 ש”ח. אנו נקבל עדשה לבדיקה בעתיד הקרוב ונפרסם כאן ביקורת מקיפה בהמשך.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *