ראשי חדשות משהו קצת אחר: Stream Deck Pedal – לשלוט במחשב מהרגליים

משהו קצת אחר: Stream Deck Pedal – לשלוט במחשב מהרגליים

0
0

מי שעוקב באופן קבוע אחר הפרסומים במגה פיקסל מכיר את החיבה העמוקה שלנו לסדרת מוצרי ה-Stream Deck של חברת Elgato (כיום חברת בת של קורסייר). אמש השיקה החברה מוצר חדש מהסדרה – ה-Stream Deck Pedal אשר יאפשר להוסיף דרך חדשה ודי מפתיעה לשליטה בתוכנות במחשב שיכולה לעניין גם לא מעט יוצרי תוכן.

רגלית חכמה לשליטה במחשב

רגלית המתחברת למחשב היא לא רעיון חדש. כבר כיום ניתן לרכוש מספר רגליות ברות תיכנות כולל כאלו המתחברות למכשירים ניידים. אז מה בעצם החידוש הגדול במוצר של חברת Elgato. התשובה העיקרית היא התוכנה. במשך שנים עמלו ב-Elgato על פיתוח אחת מהתוכנות הטובות ביותר בהן נתקלנו אי פעם לשליטה ביישומים במחשב.

אנו סקרנו לעומק את התוכנה המתלווה למכשירי ה-Stream Deck בביקורות שפרסמנו כאן בעבר אודות ה-Stream Deck המקורי ב-2018 ודגם ה-XL הגדול יותר ב-2019 אשר התייחסו לשימושים הרלוונטיים לצלמים ויוצרי תוכן אחרים. מאז התוכנה רק הלכה והשתבחה עם תוספת של תיקיות (שמאפשרת בפועל הגדרה של מספר לא מוגבל של קיצורים), חנות אפליקציות הולכת ומתפתחת ועוד ועוד תכונות מתקדמות.

ה-Stream Deck Pedal מתחברת ישירות לאותה התוכנה (הרגלית עובדת עם כבל USB המחובר למחשב) וניתן להגדיר לה בקלות כל קיצור דרך שניתן להגדיר עבור ה-Stream Deck הקיימים. הייחוד המרכזי של תוכנת ה-Stream Deck הוא שהיא יודעת לזהות יישומים (אחרי שהוגדרו כמובן על ידי המשתמש בתוכנה) וברגע שתעברו מיישום אחד לאחר (למשל מפוטושופ לפרמייר או מ-Izotope לכרום) היא תשנה אוטומטית את כפתורי הקיצורים בהתאם למה שהגדרתם עבורה.

סרטון רשמי אודות ה-Stream Deck Pedal

החידוש עם ה-Stream Deck Pedal הוא שמכיוון שלא מדובר במקלדת עם מסכים כמו ה-Stream Deck אין בעצם דרך לדעת מה הקיצורים הקיימים עבור כל אחת מהרגליות (ישנם שלוש רגליות צמודות והן שונות מבחינת התחושה בכדי למנוע בלבול). הפתרון של Elgato הוא חלונית קטנה על המסך המראה מהם קיצורי הדרך הפעילים כרגע עבור ה-Pedal – פשוט ושימושי.

ב-Elgato אגב הוסיפו אפשרות לשנות את עוצמת הלחיצה על ידי החלפת הקפיצים ברגלית (וגם שליטה נוספת מהתוכנה) וכן אפשרות לבטל לגמרי את הרגלית האמצעית ולהפוך אותה למשענת רגל למי שמעדיף שתי רגליות בלבד.

שימושים אפשריים ל-Stream Deck Pedal

אז מי בכלל צריך את הרגלית החדשה המוסיפה בסך הכל 3 “כפתורים” כאשר ניתן לרכוש Stream Deck עם 15 מקשים או Stream Deck XL עם 32 מקשים הכוללים גם מסכים? התשובה תלויה בשימושים שאתם עושים במחשב שלכם.

כל מי שזקוק לידיים שלו באופן קבוע אבל עדיין צריך לבצע פעולות פשוטות כמו העברות דפים (טלפרומפטר למשל), החלפת זוויות מצלמה בשידור סטרימינג (כשהמצולם הוא גם זה ששולט בשידור) ופעולות נוספות ימצא את הרגלית החדשה, סופר שימושית. אנו מוצאים שדווקא מי שכבר נמצא עמוק בתוך המערכת של Elgato יכול למצוא ב-Stream Deck Pedal שימוש, לא כתחליף, אלא כתוספת המרחיבה את אופן השליטה במחשב ומאפשרת חיסכון נוסף בזמן ושיפור פרודקטיביות.

ה-Pedal יכול לשמש להגברה והנמכה של אודיו (וכמובן להשתקה), להתחלה והפסקה של נגינת סרטון (עבור כל תוכנה מיוטיוב ועד davinci resolve), לביצוע זום או שימוש בכף היד תוך כדי עבודה עם כלים אחרים בפוטושופ ועוד ועוד. כל הפעולות הללו חוזרות על עצמן הרבה מאד והגדרתם להפעלה מהרגלית תאפשר עבודה ללא מבט מתמיד על ה-Stream Deck.

לשלוט בטיימליין עם הרגל

Stream Deck Pedal

בכל מקרה גם אם תבחרו להשתמש ב-Pedal לביצוע פעולות מורכבות יותר כל האפשרויות הקיימות בתוכנת ה-Stream Deck פתוחות בפניכם ואלו רבות ומגוונות בהתאם למידת היצירתיות שלכם.

סרטון רשמי של Elgato העוסק ב-Pedal – מתאים לסטרימרים/גיימרים אבל ממש לא רק

מחיר וזמינות

ה-Pedal זמין נכון לזמן כתיבת שורות אלו רק מאתר חברת Elgato. אנו מניחים שהוא יגיע לאתרים נוספים בהמשך. מחירו עומד על 90 דולרים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *