ראשי ביקורות\סקירות ביקורות ביקורת מוצר: Platypod Pro Max – “חצובה” שטוחה

ביקורת מוצר: Platypod Pro Max – “חצובה” שטוחה

0
0

אנו מפרסמים הערב ביקורת קצרה שערכנו לאחרונה על מוצר עזר מעניין המכונה Platypod Pro Max. המוצר אשר גרף לא פחות מ-120 אלף דולרים באתר גיוס ההמונים קיקסטרטר בשנה שעברה מאפשר לצלמים ללכוד תמונות מזוויות נמוכות במיוחד (מעבר למה שניתן עם חלק גדול מהחצובות הקיימות) וכן לחבר את המצלמה בצורות שונות ומשונות לחפצים וחומרים שונים והוא וורסטילי למדי.

ה-Platypod Pro Max הוא הגרסה הגדולה יותר של ה-Platypod המקורי שגם הוא זכה להצלחה נאה בקיקסטרטר בעבר. בגרסה החדשה והגדולה יותר שילבו המפתחים עוד מספר “שיכלולים” שהופכים את ה-Platypod Pro Max למוצר שימושי עוד יותר מהדגם המקורי.

בבסיסו ה-Platypod Pro Max הוא פלטת מתכת קשיחה בעלת מספר חורים בגודל של 19 על 13 ס”מ. בנוסף ישנו מחבר הניתן להסרה על הפלטה הכולל ארבעה רגליים (למעשה ברגים בעלי צד מחודד וצד עם כיסוי גומי). את הרגליים/ברגים ניתן לחבר לפלטה באחד מ-4 חורים יעודיים ולהבריג אותן עד לעומק הרצוי (הדבר מאפשר לשנות גובה בהתאם למשטח עליו עומדת הפלטה) ולהתאים את השימוש לקרקע או משטח עדין (לא תרצו לתקוע את רגלי המסמר על שולחן עץ יקר אנו מניחים).

מלבד אפשרויות כוונון הגובה ישנם שני חורים רגילים (ללא הברגה) בפלטה – חורים אלו מאפשרים להבריג את הפלטה לכל מיני חומרים ובעצם לתלות את המצלמה באופן קבוע או זמני. אנחנו הדגמנו בסרטון הביקורת שהכנו (ראו בהמשך) איך ניתן לחבר את הפלטה עם מצלמה לפיסת עץ ארוכה ולהשתמש בה כסוג של חצובה גבוהה לעניים (אך באותה מידע תוכלו להבריג את הפלטה לקיר עץ או אפילו בטון לקיבוע ממושך או לכל דבר אחר כיד הדמיון הטובה עליכם). בהחלט עניין שימושי ודי ייחודי עד כמה שאנו מכירים.

האלמנט הבא בארסנל של הפלטה הוא שני פתחים בצדדים לחיבור רצועה. לצערנו הפלטה איננה מגיעה עם רצועה (אבל ניתן לרכוש אחת כמו זאת לדוגמא שזכתה לביקורות טובות ברשת), אנחנו החלטנו ללכת על פיתרון עשה זאת בעצמך ופשוט לקחנו את החגורה שלנו ותלינו את הפלטה מעץ. הניסוי עבד (עם מצלמה קטנה – לא רצינו לקחת סיכון עם DSLR) אבל אין ספק שמומלץ לבחור רצועה גמישה שתוכל להחזיק הייטב את הפלטה. בהדגמה בסרטון שלנו תוכלו לראות גם איך חיברנו את הפלטה עם מצלמה לסורג וזאת רק דוגמא אחת מיני רבות לאפשרויות השונות לחיבור המצלמה שמקנה הפלטה – בהנחה שאתם זקוקים לכך כמובן.

ניתן לחבר את המצלמה לעץ/עמוד/שער ואין ספור עצמים אחרים בתוך רגעים ספורים

Platypod-2

אם אתם ממש רוצים יש לכם אפשרות לחבר את הפלטה לחצובה – אנו לא ממש רואים את הצורך בכך אבל דעו שיש לכם על הפלטה הברגות 20 “1/4 סטנדרטיות ו-“3/8 (הראשון הוא החיבור שאתם מכירים מתחתית המצלמה והשני החיבור המקובל מחצובה לראש חצובה). מעבר לכך תצטרכו כמובן ראש חצובה ועל הפלטה יש חיבור ייעודי (זכר) לראש חצובה – בסרטון למטה אנו השתמשנו בראש בסיסי ביותר – אנחנו נמליץ בחום על ראש איכותי יותר ורצוי ראש נמוך (אחרי הכל זה חלק מרכזי מהמטרה של המוצר). במיוחד שימו לב שלראש שלכם לא יהיו חלקים שיתנגשו בפלטה (לראש הסיני הזול שלנו הייתה ידית במקום כפתור נעילה והיא בהחלט הפריעה).

פלטה חזקה, קלה אך לא זולה

Platypod-1

אז למי מיועד בעצם ה-Platypod Pro Max – לדעתנו המוצר יכול להתאים לצלמי מוצר שמחפשים אמצעי נוח לצלם מוצרים על שולחן גדול ורוצים להיות מסוגלים לקבל צילום מזווית נמוכה שלא אפשרית עם חצובות רגילות או אפילו נמוכה יותר מזו המתקבלת ממרבית החצובות השולחניות. גם צלמי טבע או נוף שרוצים זווית נמוכה במיוחד – מתחת לזאת של מרבית החצובות הנמוכות ביותר בשוק (ולא רוצים לסחוב איתם משקל או גודל גדול בתיק). כמובן כל מי שרוצה אמצעי נוח לצלם (סטילס או בעיקר וידאו) מזוויות וממקומות שונים ומשונים אליהם לא קל לחבר מצלמה יכולים בהחלט להזדקק ליכולות של ה-Platypod Pro Max (כך למשל ניתן לחבר מצלמה לקיר באופן קבוע או אם אתם זקוקים לצילום מזווית גבוהה במיוחד אז מעמוד או עץ).

ה-Platypod Pro Max איננו זול. במחיר של כ-100 דולרים (באמזון) וללא רצועה או אפילו פלס מובנה (שלא לדבר על ראש חצובה) מדובר באביזר עזר יקר למדי (בוודאי כשחושבים על כך ששיש לנו פה בעיקר פלטת מתכת מחוררת עם ארבע רגליים ועם קצת ידע וכלי עבודה ניתן לבנות מוצר דומה בעצמכם – בוודאי מעץ), ובכל זאת למי שזקוק לפונקציונאליות ולחוזק של ה-Platypod Pro Max מדובר במוצר שיכול להביא הרבה תועלת ולסייע במצבים בהם פתרונות אחרים יהיו גדולים יותר או לא קיימים כלל.

סרטון הביקורת מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית – LensVid אודות ה-Platypod Pro Max ומה שניתן לעשות איתו

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *