ראשי חדשות Kickstarter גיטזו Légende – חצובה לכל החיים

גיטזו Légende – חצובה לכל החיים

0
1

לפני מספר ימים השיקה חברת Gitzo פרויקט מימון המונים לחצובה (ותיק) עם אחריות לכל החיים – לא בדיוק עניין של מה בכך מחברה עם היסטוריה של כ-100 שנים.

קצת היסטוריה

חברת Gitzo נוסדה בצרפת וכיום מיוצרות החצובות שלה במפעל באיטליה (לאחר שנרכשה לפני כשני עשורים לערך על ידי חברת Vitec הבריטית והיא פועלת כחלק מקבוצת המותגים של החברה יחד עם חברת מנפרוטו האיטלקית). Gitzo נחשבת למותג העל של Vitec מבחינת חצובות סטילס (ל-Vitec עוד שלושה מותגי חצובות חוץ ממנפרוטו כולן בתחום הוידאו המקצועי וביניהם גם Sachtler).

Gitzo ייצרה לאורך השנים מאות דגמי חצובות אך ממשיכה לספק חלקי חילוף גם לדגמים ישנים מאד (תמורת תשלום כמובן ולעיתים תשלום לא מבוטל אגב), זה אינו עניין של מה בכך ובהחלט כאב ראש לא קטן לחברה שצריכה להמשיך לייצר רכיבים שכבר אינם משמשים בדגמים הקיימים מזה שנים רבות ואולי אפילו מורכבים מחומרים שלא נעשה בהם יותר שימוש כיום.

אנו יכולים להעיד מנסיון אישי כי ברשותנו שתי חצובות של Gitzo בנות 30 פלוס שנים והן עדיין מתפקדות (אחת דרשה החלפת גומיות אבל הצלחנו לאלתר פיתרון תחליפי מעגילי סיליקון שחורים; אגב ליצרן הייתה אפשרות לתקן את החצובה אבל מדובר בעלות לא מבוטלת).

VaughanBrooofield Gitzo022

פרויקט Légende

ב-Gitzo רצו דרך חדשה לשווק את המוצרים שלהם ומיזם מימון המונים הוא בהחלט אופציה מושכת בימים אלו. אף שהחברה לא באמת זקוקה לכסף בכי להביא את המוצר לשוק פלטפורמות כמו קיקטסרטר ואינדיגוגו מאפשרות לחברה לקבל חשיפה מקהלים רחבים שאולי לא היו נחפשים למוצר בדרך אחרת.

סרטון האינדיגוגו של פרויקט Légende

במקרה הנוכחי לחצובת ה-Légende אין בהכרח חידושים טכנולוגיים מרעישים – מדובר בחצובת טיולים קלה למדי עם עיצוב המתקפל פנימה (הרגליים מתקפלות אל העמוד המרכזי, הניתן אגב להסרה). בשונה מחצובות אחרות של החברה באותה קטגוריות משקל, טבעות הנעילה הן מתכתיות ולא עשויות גומי (יהיה מעניין כיצד הן יתפקדו בקור/חום או עם כפפות).

הבדל נוסף בחצובה החדשה נוגע לראש הכדורי. בשונה ממנפרוטו למשל, ב-Gitzo ראשי הקיט היו בסיסיים וקטנים יחסית בחצובות הקלות. בחצובה החדשה נראה ששיפרו מספר דברים והראש מעט גדול יותר – גם כאן אנו רואים עיצוב מתכתי, כולל של ציפוי נעילת הראש וה-Pan. הראש עצמו אגב מגיע עם quick release תואם Arca כמקובל בחצובות Gitzo (אנו כידוע מעדיפים את ה-RC2 של מנפרוטו אבל זאת כבר בחירה אישית).

VaughanBrooofield Gitzo026

קצת נתונים על החצובה:

  • משקל עצמי כולל ראש – 1.45 ק”ג.
  • משקל נשיאה – 8 ק”ג (ב-Gitzo לא ציינו אם מדובר במשקל הנשיאה המקסימאלי של החצובה + הראש – אנו מניחים שלכך הכוונה).
  • גובה פתיחה מקסימאלי – 165 ס”מ.
  • גובה מינימאלי (סגור) 43 ס”מ.
  • מספר שלבים – 4.
  • חומרים – מבנה עשוי מתכת וסיבי פחמן.

מלבד החצובה ב-Gitzo השיקו גם תיק נשיאה חדש מסדרת ה-Légende. מדובר בתיק גב “ידידותי לסביבה” העשוי מחומרים ממוחזרים (עד 50 אחוז סיבי פולייסטר ממוחזרים מבקבוקי פלסטיק) ועוד סינתטי מיוחד בשם COFLEX שאינו משתמש בדבקים רעילים בעת ייצורו.

VaughanBrooofield Gitzo048

התיק יכול לשאת מחשב נייד עד לגודל של 15 אינצ’, מצלמה חסרת מראה (סוני A7/A9 או קנון R5 או ניקון Z6/7 ייכנסו עם עדשת 70-200 מ”מ f/4 ללא בעיה בתוספת עוד כשתי עדשות בחלק המצלמה של התיק הכולל גם פתיחה מהצד.

VaughanBrooofield Gitzo005 Syrp

חצובה לכל החיים

מלבד הנושאים הסביבתיים הנוגעים לתיק, ב-Gitzo מטילים הרבה משקל על נושא האחריות לכל החיים עבור החצובה. מה בעצם אורמת האחריות הנ”ל – מה היא מכסה ומה לא – אספנו עבורכם ציטוטים מתוך האתר של החברה:

מה האחריות מכסה:

 “This Warranty protects against defects in materials or workmanship for the Warranty Period (which is unlimited if you register your product within 31st December at the following link. In addition, we cover wear and tear of some specific components for 10 years” (more here).

מה האחריות לא מכסה:

 “Defects (including aesthetics), malfunctions and faults caused by improper use of the product, negligence, inadequate or improper maintenance and care, overloading, handling, use contrary to recommendations or instructions accompanying the Product. The natural breakdown of materials of Bag and Strap that occurs after extended use. Faults due to wear and tear – except a limited 10 years warranty for specific components”. (more here).

נצטרך לראות עד כמה Gitzo תהיה גמישה עם האחריות לאורך זמן ותאפשר החלפה של חלקים במקרה של שברים כתוצאה משימוש סביר.

VaughanBrooofield Gitzo039

מחיר

Gitzo ממותגת כאחת מיצרניות החצובות המובילות בעולם ומתומחרת לרוב בהתאם. מה שלדעתנו יכול למשוך לא מעט קונים לחצובה החדשה הוא המחיר הנגיש יחסית (יחסית לחצובות דומות של החברה המגיעות כקיט עם ראש) במסגרת פרויקט מימון ההמונים באתר אינדיגוגו – סביב 680 דולרים.

הערה לסיום, אנחנו עמדנו בקשר בימים האחרונים עם חברת Gitzo ואנחנו מקווים לקבל בקרוב את החצובה והתיק ולספק לכם סקירה ממקור ראשון על המוצרים החדשים.

עוד פרויקטי מימון המונים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter (ואינדיגוגו) ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *