ראשי חדשות Kickstarter Trexo-Wheels – דולי שולחני רובוטי עם “בינה מלאכותית”

Trexo-Wheels – דולי שולחני רובוטי עם “בינה מלאכותית”

0
0

יש בשוק מגוון רחב יחסית של מוצרים המאפשרים לייצר תנועה החל מגימבלים וסליידרים וכלה במנופים. דולי (Dolly) בדגש על הגרסאות הקטנות המתאימות לשימוש על שולחן (או על הרצפה) הם אופציה נוספת ובשוק קיימים לא מעט דגמים החל ממוצרים ידניים פשוטים, עבור בדגמים עם מנוע בסיסי ועד למוצרים מתקדמים מבוססי אפליקציה דוגמת ה-DollyONE של חברת Edelkrone הטורקית. כעת מנסה חברה טורקית אחרת לגנוב קצת מנתח השוק של המוצרים הללו ומציגה פרויקט קיקסטרטר לדולי שולחני רובוטי חדש, זול יותר ובעל מספר יכולות מעניינות שלא ראינו עד כה.

ה-Trexo-Wheels של חברת Trexo innovation (חברה שכבר פיתחה מספר מוצרים רובוטיים מעניינים בעיקר לשוק הקולנוע וההפקות המקצועיות) הוא דולי קומפקטי (ומתקפל) בעל סוללה מובנית עם הטענת USB-C (עד 12 שעות שימוש), הוא מתאים לעבודה עם מכשירים סלולאריים או מצלמות עד כ-2.7 ק”ג ויש לו מסך קטן וכפתורים המאפשרים להפעילו ללא צורך באפליקציה (בשונה מה-Edelkrone המחייב שימוש באפליקציה, עניין שיכול להיות די מעצבן לפעמים).

דולי קומפקטי ומתקפל עם מגוון אפשרויות תנועה ושליטה פשוטה אך מתקדמת

Trexo Wheels foldable

 

ל-Trexo יש כמובן אפליקציה וניתן להשתמש בה לביצוע מגוון רחב של פעולות כולל תנועה בסיבוב (בזוויות משתנות), תנועה ישרה, תאוצה ותאוטה, שינוי מהירות ואולי המעניין ביותר – תנועה בצורות שונות בהתבסס על תמונה המצולמת עם הסלולארי מתוך האפליקציה (ראו סרטון הדגמה בהמשך, נדרש לשם כך להציג את ה-Trexo אחרי פלטה קטנה שמגיעה עם המוצר שמזוהה על ידי האפליקציה). את מרבית הפעולות ניתן כאמור לבצע גם ללא הסלולארי מה שאמור לאפשר הפעלה פשוטה יותר, המכשיר עצמו שקט לגמרי ואמור להתאים במיוחד לצילום מוצרים, מזון וגם ל-b-roll באופן כללי ואפילו לראיונות כל עוד יש בסביבה שולחן בגובה המתאים (יש לו אפשרות מובנית לחזור על תנועה באופן רציף).

צלמו תמונה עם הפלפון ובחרו את מסלול התנועה של ה-Trexo על השולחן/רצפה

Trexo image processing

עוד אפשרות מעניינת – ה-Trexo מגיע עם שתי פלטות עגולות (שחורה ולבנה) שהופכות אותו בעצם ל-turntable (לצילום מוצרים ב-360 מעלות, למי שלא מכיר – מזכיר פטיפון של פעם).

מגיע עם פלטה מסתובבת לצילום 360

Trexo turn table

ה-Trexo נמצא כרגע בתהליך גיוס כספים באתר קיקסטרטר ועלותו (בטח ביחס למחיר הנוכחי של ה-DollyONE) אטרקטיבית למדי – כ-400 דולר (ה-DollyONE נמכר תמורת כ-700 דולר) והוא צפוי להגיע למזמינים סביב סוף השנה הנוכחית.

סרטון הקיקסטרטר של הפרויקט

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *