ראשי מגזין אולימפוס מבטלת רשמית את ליין ה-4/3

אולימפוס מבטלת רשמית את ליין ה-4/3

0
0

הרבה לפני שהשיקה את המצלמה חסרת המראה הראשונה בפורמט מיקרו 4/3 – האולימפוס PEN E-PL1 (המצלמה הראשונה שסקרנו כאן באתר ב-2010 – נוסטלגיה) – היה לאולימפוס ליין שלם של מצלמות (ועוד יותר מכך עדשות) התואמות לפורמט הוותיק שלה המוכנה 4/3.

אף שמזה מספר רב של שנים אולימפוס לא השיקה עדשות או מצלמות עבור הליין הוותיק (ליין של מצלמות רפלקס בעלות חיישנים בגודל זהה לזה של ליין המיקרו 4/3 הנוכחי אך מרחק שונה לחיישן בשל השימוש במראה), החברה עדיין התייחסה אל הליין כפעיל והיו אפילו שהתגעגעו אליו.

במהלך השנים אולימפוס ייצרה עבור הליין שורה של עדשות מקצועיות איכותיות מאד כולל עדשות טלפוטו זום מהירות כמו למשל ה-OLYMPUS : ZUIKO DIGITAL ED 35-100mm F2.0 או ה-OLYMPUS : ZUIKO DIGITAL
ED 90-250mm F2.8.

כעת נראה שגורלו של הליין הוותיק נחרץ ועל פי דיווח באתר Imaging Resource החברה אפילו לא טרחה להוציא הודעה רשמית בעניין אלא פשוט ציינה בשורה בתוך קטלוג המוצרים שלה בעמוד 23 – “Production of all ZUIKO DIGITAL Four Thirds lenses has been discontinued”.

עוד בתערוכת פוטוקינה 2012 שאלנו את אולימפוס בראיון מדוע החברה איננה סוגרת את ליין ה-4/3 ועוברת לייצר מצלמות ועדשות מיקרו 4/3 באופן בלעדי – אז החברה סרבה להתייחס לעניין ומבחינתה הליין המשיך להתקיים אף כי לא הורחב. לקח לאולימפוס חמש שנים נוספות בשביל “להכריז רשמית” על מותו של הליין הוותיק ואנו מרשים לעצמנו להניח כי לאור המגמות עליהן דיווחנו כאן בעולם הצילום בתקופה האחרונה (ראו “מה קרה לעולם הצילום ב-2016?“) הליין הוותיק של אולימפוס לא יהיה האחרון להיעלם אל דפי ההיסטוריה בעתיד הקרוב.

4/3 – לא עוד

ZUIKO-DIGITAL-ED-90-250mm-1

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *