ראשי ביקורות\סקירות ראש בראש CFexpress Type A: כרטיסי זיכרון של Delkin, סוני ו-Prograde

ראש בראש CFexpress Type A: כרטיסי זיכרון של Delkin, סוני ו-Prograde

0
0

היום אנו בוחנים זה מול זה את שלושת כרטיסי ה-CFexpress Type A הזמינים כיום לרכישה בשוק ובראשן הכרטיס החדש של חברת Delkin מסדרת ה-Delkin Black. הבחינה תכלול השוואה בתחום הסטילס, וידאו וההעברה למחשב וכן השוואה לכרטיס SD מהיר.

בשנה שעברה פרסמנו כאן השוואה של כרטיס ה-CFexpress Type A הראשון של חברת צד שלישי – Prograde אל מול כרטיס הסוני המקורי. מאז הכריזה גם Delkin על כרטיס מתוצרתה (ולאחרונה עשתה זאת גם לקסר וגם כרטיס זה צפוי להיבחן בקרוב על ידינו).

חברת Delkin השיקה למעשה שני כרטיסי זיכרון מסוג CFexpress Type A בשני נפחים שונים 80GB ו-160GB (כך עשו גם סוני ו-Prograde). שני הכרטיסים הם מהסדרה השחורה והירוקה של החברה. אנו קיבלנו את הכרטיס השחור אבל בפועל אין הבדלים טכניים בין הכרטיסים (ביצועייהם זהים) ההבדל היחיד הוא מספר סידורי המופיע על הכרטיס השחור והבטחה להחלפה בפרק זמן של 48 שעות במקרה של תקלה בדגם השחור (אני מניחים שההצעה הזאת רלוונטית רק למדינות מסויימות).

סרטון הביקורת מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

ביצועי סטילס

את הבדיקות שלנו ערכנו עם הסוני A1 – המצלמה היחידה של סוני המסוגלת כיום לקחת את כרטיסי ה-CFexpress Type A לקצה מבחינת צילום סטילס. הבדיקות בוצעו על המצלמה עם עדשת 20 מ”מ f/1.8 של סוני (הנכללת בקבוצת העדשות המסוגלות לצלם עד 30 פריימים לשנייה באופן רשמי), במהירות תריס של 1/2000, ב-High+, מצב compressed RAW עם פוקוס ידני. אנו בדקנו את שלושת כרטיסי הזיכרון וגם כרטיס Prograde SD UHS-II 128GB Card V90 לשם השוואה בצילום רצף מהיר של 10 שניות (בפועל עם כל הכרטיסים התחלנו לראות האטה סביב 5-7 שניות).

מספר תמונות שצולמו ב-10 שניות:

  • Sony CFexpress A – עם 229 תמונות.
  • Prograde CFexpress A –עם 219 תמונות.
  • Delkin CFexpress A – עם 229 תמונות.
  • Prograde SD UHS-II –עם 171 תמונות.

כמו שאפשר לראות לכרטיס ה-Delkin ביצועים זהים לכרטיס המקורי של סוני עם הבדל קטן בינו לבין הכרטיס של Prograde. כרטיס ה-SD נשאר הרבה מאחור.

חשובים לא פחות לדעתנו הם ביצועי ניקוי החוצץ של הכרטיסים – משום שזאת המשמעות בין לצלם, להמתין ולפספס את התמונה הבאה או לצלם ולהמשיך לצלם כמעט מייד:

תמונות שנשמרו מהחוצץ בשניות:

  • Sony CFexpress A – עם 126 תמונות ב-12 שניות.
  • Prograde CFexpress A – עם 125 תמונות ב-13 שניות.
  • Delkin CFexpress A – עם 128 תמונות ב-12 שניות.
  • Prograde SD UHS-II – עם 129 תמונות ב-36 שניות.

כפי שניתן לראות אם אתם צלמי ספורט/טבע מקצועיים המחפשים את המקסימום שהמצלמה מאפשרת, הבחירה בכרטיס CFexpress A על פני SD מהיר עם ה-A1 (ולדעתנו גם עם ה-A7 IV)  היא כמעט מובנת מאליה. ההבדל בין הכרטיסים השונים פחות משמעותי.

שלושת כרטיסי ה-CFexpress A בביקורת שלנו

כרטיסי CFEXPRESS A

ביצועי וידאו

כמו שהזכרנו בביקורת שעברה כל המצלמות חסרות המראה הקיימות של סוני מסוגלות לצלם בכל סוגי מצבי הוידאו גם עם כרטיסי SD מהירים (V90 ובחלק מהמצבים גם V60). ישנם שני מצבים בלבד בהם תאלצו להשתמש בכרטיסי CFexpress A אם תרצו לצלם ב-A1 או ב-A7S III ואלו הם XAVC S-I 4K 120p וכן צילום 1080p 240p.

במצבים אלו ניסיון לצלם עם כרטיסי SD יוביל להודעת השגיאה הבאה:

הודעת השגיאה המתקבלת בסוני A1 כאשר מנסים לעבוד עם כרטיסי SD במצבים המוזכרים

Delkin-Cfexpress-A-full-audio-fixed.00_02_24_17.Still001

מעבר לכך אין הרבה מה לומר על צילום וידאו עם כרטיסי CFexpress A – כל הכרטיסים שניסינו פעלו ללא דופי בדיוק כמו כרטיסי ה-SD המהירים שלנו והמבחן האמיתי יהיה לראות האם אין לאורך זמן בעיות כלשהן עם הכרטיסים. דבר אחד שאנו יכולים לומר בוודאות – כל שלושת הכרטיסים מתחממים מאד גם במצלמה וגם בקורא הכרטיסים.

ביצועי העברה למחשב

נעזרנו בקורא הכרטיסים של חברת סוני (השוואת קוראים צפויה בהמשך), וקיבלנו את התוצאות הבאות בחיבור מהיר למחשב ה-PC בסטודיו שלנו (העברה של כ-120 ג’יגה):

  • Sony CFexpress A – תוצאה – 236MB/s כתיבה לכרטיס ו- 398MB/s קריאה מהכרטיס.
  • Prograde CFexpress A – תוצאה – 143MB/s כתיבה לכרטיס ו- 261MB/s קריאה מהכרטיס.
  • Delkin CFexpress A – תוצאה – 290MB/s כתיבה לכרטיס ו- 375MB/s קריאה מהכרטיס.
  • Prograde SD UHS-II – תוצאה – 137MB/s כתיבה לכרטיס ו- 251MB/s קריאה מהכרטיס.

ביצועי העברה מהירים – Delkin Black CFexpress A

Delkin Black CFexpress A

סיכום

כמו שראינו אין ממש הבדלים גדולים במהירות של כרטיסי ה-CFexpress A השונים הקיימים כיום בשוק (לפחות לא במצלמה, בהעברה למחשב דווקא נראה שיש). מצד שני ההבדלים שאולי כן יכולים להשפיע על הרוכשים במיוחד בכרטיסי זיכרון פרימיום כגון אלו הם אמינות ואחריות וכמובן שלא ניתן לשכוח גם את המחיר.

מחירים

עקב אכילס של כרטיסי ה-CFexpress A היה ונותר המחיר. הכרטיסים הללו יקרים יותר מכרטיסי ה-CFexpress B (שלא לדבר על SD) ביחס של דולר לג’יגה זיכרון והם גם איטיים באופן משמעותי, מצד שני למשתמשי סוני אין ממש ברירות אם הם מחפשים כרטיסים מהירים שיעבדו עם המצלמות החדשות של החברה.

הכרטיסים של Delkin לא ממש מביאים בשורה בעניין המחיר והם נמכרים תמורת $365 בארה”ב, ממש כמו הכרטיסים של Prograde, לעומת כ-400 דולר לכרטיסים המקוריים של סוני לדגמי ה-160GB (הסדרה הירוקה של Delkin אגב זולה ב-10 דולרים).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *