ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני משיקה את ה-A7S III – סיקור מיוחד

סוני משיקה את ה-A7S III – סיקור מיוחד

0
0

בספטמבר 2015 השיקה סוני את ה-A7S II אשר הייתה מצלמה פורצת דרך בכל הקשור ליכולות צילום בתאורה נמוכה והפכה עד מהרה לחביבה על לא מעט צלמי וידאו. כמעט חמש שנים מאוחר יותר ואחרי אין ספור ידיעות, שמועות והדלפות, משיקה סוני באופן רשמי את ה-A7S III אשר, כפי שנראה מייד, תוכננה מראש עבור צלמי וידאו.

לנו הייתה הזדמנות ייחודית להשתתף באירוע (מקוון) עם נציגי סוני מספר ימים לפני ההכרזה הרשמית, לקבל מידע מפורט, לשמוע כיצד החברה רואה את המוצר החדשה ואף לשאול מספר שאלות. את הכתבה המקיפה שאתם קוראים הכנו בהתבסס על המידע שקיבלנו מסוני ואנו מקווים להביא בפניכם גם ביקורת של המצלמה ברגע שזאת תגיע לידינו בהמשך השנה (בינתיים צירפנו מספר סרטונים בהם תוכלו לצפות בהמשך הכתבה).

ה-A7S III – לקח 5 שנים אבל היא סוף סוף כאן

A7S III

סוני A7S III – פילוסופיית פיתוח ובחירות לא פשוטות

כאמור את ה-A7S II תכננה סוני בדגש ברור על נושא הרגישות. הוידאו היה עניין משני מבחינת המתכננים של המצלמה אך עבור צלמים רבים היכולת לצלם וידאו גם בתנאי תאורה נמוכים מאד הפכו את המצלמה לאטרקטיבית בייחוד אל מול המתחרות באותה העת. מאז כמובן השתנה שוק הצילום, יצרניות אחרות יצאו עם מוצרים חדשים כמו גם סוני עצמה שהשיקה שני דורות של מצלמות בזמן שחלף ובחברה החליטו כי ה-A7S III לא תתמקד דווקא בנושא הרגישות (אף כי לדברי החברה היא כוללת מספר שיפורים גם בתחום זה) אלא דווקא בנושא הוידאו.

המפתח להבנת ה-A7S III נוגע להחלטה אחת שקיבלו בסוני בשלב מוקדם מאד של הפיתוח ודרשה כנראה לא מעט אומץ אל מול הנחשול הגואה של מצלמות וידאו ברזולוציה אולטרה גבוהה (אנו מרשים לעצמנו להניח שלסוני היה כבר אז מידע מוקדם על הכוונות של מתחרותיה בתחום). כך או כך ההחלטה בסוני הייתה לייצר את המצלמה האופטימאלית לצילום וידאו ב-4K ולעצור שם.

בעוד שפנסוניק, קנון, Black Magic ואחרות בחרו להגיע לשוק עם חיישנים המאפשרים צילום וידאו ברזולוציות של 6K, 8K וממש לאחרונה אפילו 12K, בסוני בחרו כאמור במודע להגביל את רזולוציית החיישן ל-4K. שימו לב שבשונה ממצלמות אחרות המבצעות התאמה דיגיטלית (oversampling/ binning) מרזולוציה גבוהה יותר לרזולוציה נמוכה (לדוגמא ה- FX9 של סוני עושה שימוש בחיישן 6K אשר מותאם דיגיטלית לתמונה ברזולוציה של 4K וכך גם דגמי ה-6XXX), ה-A7S III פותחה מראש עם חיישן אשר מיועד בדיוק לצילום ברזולוציה של 4K.

למרות שאין ספק שיש יתרונות למצלמות בעלות חיישנים ברזולוציות גבוהות יותר (מלבד החדות הפוטנציאלית מדובר בין השאר באפשרות לבצע crop משמעותי יותר בעריכה), בסוני קיבלו החלטה להסתפק ב-A7S III ב-4K- רזולוציה אותה היא רואה (בצדק לדעתנו) כרזולוציה המקסימאלית הרלוונטית ביותר לרוב המשתמשים בשנים הקרובות. באותה נשימה הכוונה של סוני היא לספק את האיכות הגבוהה ביותר האפשרית ברזולוציה זו וכן את מקסימום האפשרויות לעבודה מקצועית ממושכת בכל התנאים עם המצלמה (לא לחינם בחרו כנראה בסוכנות הידיעות הגדולה AP לעבור ולעבוד עם מצלמות סוני לאחרונה ויש לנו הרגשה שגם ה-A7S III הייתה חלק מהעניין אף כי לא קיבלנו על כך אישור רשמי מסוני).

זאת אם תרצו, על רגל אחת, הפילוסופיה שעמדה מאחורי הבחירה של סוני עבור ה-A7S III וממנה נגזרות מרבית התכונות האחרות של המצלמה כפי שנראה מייד.

A7S III Situation 11 Finder03

מה חדש ב-A7S III?

בסוני הבטיחו לנו עוד בטרם הוכרזה המצלמה כי ה-A7S III תציג יכולות שהן מעבר לציפיות המשתמשים בכל ההיבטים. גם אם אפשר להתווכח עם ההכרזה הנ”ל, במצלמה החדשה יש בהחלט שורה ארוכה של חידושים ושיפורים משמעותיים כמעט בכל היבט, בוודאי ביחס ל-A7S II אבל גם ביחס למצלמות החדשות יותר של החברה והיא כוללת גם מספר תכונות שלא נראו עד כה באף מצלמה אחרת.

חיישן – נתחיל עם החיישן המגיע ברזולוציה של 12 מגה פיקסל, כאמור הרזולוציה האופטימאלית לצילום ב-4K ללא צורך במשאבי עיבוד עודפים (אלו כידוע צורכים חשמל ויוצרים חום נוסף – בעיות שנמצאות הרבה בכותרות לאחרונה עם מצלמות אחרות). בסוני בחרו בחיישן Full Frame  חדש בעל טכנולוגיית “הארה אחורית” (BSI) המאפשר יותר איסוף אור ומספק על פי הצהרות היצרן טווח דינאמי של לא פחות מ-15 סטופים (נתון התקף אגב לצילום וידאו במצב S-log III אשר עבר התאמות מיוחדות לכך, בסטילס החיישן מוגבל ל-14 סטופים של טווח דינאמי אז קחו בחשבון).

עוד תכונה חשובה מאד של החיישן (והמעבד) אשר הודגמה בפנינו במסיבת העיתונאים הוירטואלית כחלק מסרטון היא rolling shutter נמוך ביותר (בהחלט משמעותי, במיוחד לנוכח מה שראינו בדור האחרון של מצלמות קנון בתחום זה אבל גם בהשוואה למרבית מצלמות סוני עצמה אשר סבלו וסובלות מהבעיה).

למרות שכאמור לא מדובר במצלמה פורצת דרך כמו ה-A7S II בתחום הרגישות, בסוני בחרו לציין כי ערכו שיפורים גם בנושא זה עם ערכים הנעים בין 40-409,600 ISO (אלו נתוני טווח מורחב ללא הרחבה המצלמה מגיעה ל-80-102,400 ISO, כמובן שלערכים אלו אין באמת משמעות בפני עצמם ויהיה צורך לבחון את המצלמה בשטח, אבל מהשוואות שסיפקה לנו סוני אל מול ה-A7S II נראה כי הדגם החדש מאפשר “להציל” הרבה יותר מידע בעת צילום ברגישות גבוהה מאד – בערך סטופ של שיפור ביחס למצלמה המקורית – בהחלט הישג נאה לאור העובדה שהמצלמה הקודמת עודנה נחשבת לאחת הטובות בתחום, אפילו חצי עשור לאחר שהושקה).

מעבד – המצלמה החדשה היא הראשונה מבית סוני לעשות שימוש במעבד ה-Bionz XR. מעבד זה מספק לטענת סוני ביצועים טובים פי 8 ממעבד ה-Bionz X המצוי בסוני A7R IV. יכולות אלו נדרשות למצלמה בעיקר לצורך עיבוד הוידאו בקצבי צילום גבוהים במיוחד כפי שנראה מייד.

AF – בהשוואה ל-A7S II מערכת הפוקוס ב-A7S III היא קפיצה עצומה (בין השאר מדובר במערכת מבוססת פאזה עם 759 נקודות אל מול מערכת מבוססת קונטרסט בלבד ב-A7S II) אבל אם משווים אותה לדור האחרון של המצלמות מסדרת ה-A7 השינויים הרבה פחות דרמטיים. סוני אפשרה במצלמה החדשה שליטה גדולה יותר באופן שבו הפוקוס האוטומטי עובר מאובייקט אחד לאחר (מעברים חלקים יותר או מהירים יותר לפי בחירת המשתמש – ב-7 רמות) ועוד 5 רמות הקובעות באיזו קלות יעבור הפוקוס מאובייקט אחד לאחר וזאת לאחר שהושגה נעילה.

עוד כמה שינויים קטנים אבל חשובים, הפוקוס מכסה כעת 92% מהפריים והיכולת לזיהוי עיניים עובדת ממרחק רב יותר כולל בוידאו וברמת דיוק גבוהה יותר.

גוף – דווקא בכל הקשור לגוף המצלמה סוני לא ערכה שינויים מפליגים ובחרה להתבסס במידה רבה על הגוף של ה-A7R IV עם מספר שינויים קטנים אך משמעותיים. הראשון והבולט ביותר הוא כמובן מסך המגע המפרקי המלא (ראו בהמשך), ידית האחיזה שופרה מעט אף היא והיא כעת עמוקה אפילו יותר מב-A7R IV, ההבדל הבא נוגע לשינוי מיקומי כפתורים שהפכו בחלקם גדולים יותר (כפתור הוידאו עבר לחלק העליון של המצלמה דבר שהוביל לשינויים נוספים במיקומי כפתורים). ישנם גם שינויים בכל הנוגע לכרטיסי הזיכרון (גם לכרטיסים עצמם – ראו בהמשך, אבל גם לאטימות של הדלת ששופרה בדגם החדש).

A7S III leftside

אחד ההבדלים שבוודאי ישמח רבים הוא הוספה של חיבור HDMI בגודל מלא לראשונה במצלמות סדרת ה-A7 של סוני (השימוש במיקרו HDMI עד כה הקשה מאד על עבודה מקצועית עם מוניטורים), בהחלט שינוי מבורך.

מסך – כאמור ב-A7S III בחרו בסוני (בשעה טובה) לשלב מסך מפרקי 3 אינצ’ מלא הנפתח הצידה (בדומה ל-ZV1 שהושקה לא מזמן). הדבר יאפשר צילומי סלפי ואופן כללי שליטה נוחה יותר במצלמה מלפני ומאחורי המצלמה. לא פחות חשוב – בסוני אפשרו לראשונה במצלמות סדרת ה-A7 אפשרויות מגע לתפריטים (עוד על כך מייד). אולי הנקודה היחידה המעיבה על השמחה היא שהמסך נותר בעל רזולוציה נמוכה יחסית – 1.44 מליון נקודות – היינו שמחים לראות את סוני – יצרנית פאנלים מובילה בעצמה, מחדשת גם כאן עם מסך ברזולוציה גבוהה משמעותית (סוני אגב טוענת לעבודה טובה בתנאי שמש עם המסך – אנו נצטרך לבדוק זאת בהמשך).

A7S III LCDs

עינית – אם יש חידוש אחד שמהווה באמת קפיצת מדרגה מעבר לכל מה שקיים עד כה בשוק מדובר בעינית של המצלמה. סוני שילבה ב-A7S III את העינית בעלת הרזולוציה הגבוהה ביותר בשוק ובפער גדול – לא פחות מ-9.44 מיליון נקודות (בטכנולוגיית OLED) עם הגדלה של 0.9X ולא פחות חשוב קצב רענון של עד 120 פריימים לשנייה (אפשר להוריד אותו בהגדרות בשביל לשמר חיי סוללה). עוד מסרו לנו מסוני כי הזווית של העינית החדשה רחבה במיוחד ומאפשרת, בשילוב עם הרזולוציה הגבוהה, תחושה  של הימצאות בתוך התמונה, הרבה מעבר לעיניות קודמות.

אנו כמובן שמחים לראות את החידוש המרשים הזה ונשמח גם לדווח עד כמה הוא משמעותי כשנבחן את המצלמה בעצמנו אבל אנו קצת מופתעים שסוני בחרה לשלב את העינית החדשנית לראשונה דווקא ב-A7S III ולא בסדרת ה-A7R המיועדת לסטילס (אפשר להניח שהדגם הבא בסדרה יזכה כבר לעדכון עינית).

כרטיסי זיכרון – עוד חידוש מעניין של סוני נוגע לכרטיסי הזיכרון. בסוני בחרו בנתיב קצת מפתיע ב-A7S III. במקום להשתמש בכרטיסי ה- SD Express שהוצגו במאי השנה עם מהירות העברה אדירה של קרוב ל-4000 מגבייט לשנייה או אפילו ב-UHS III עם קצבים של עד 624 מגה לשנייה (די והותר למה שהמצלמה מייצרת) שהוצג עוד ב-2017, בסוני החליטו ליצור בעצמם סוג  חדש של כרטיס זיכרון – CFexpress Type A. עד כה היו מוכרים כרטיסי CFexpress type B שפותחו על ידי אותו גוף התקינה שאחראי על ה-CompactFlash (כרטיסי ה-CF הוותיקים). הכרטיסים מתבססים על טכנולוגיית NVME (המוכרת מכוננים קשיחים מהירים במיוחד של השנים האחרונות), אך בעוד הדגמים הקיימים מסוג b היו גדולים יחסית, בסוני פיתחו מוצר חדש לגמרי שלא היה קיים בשוק, והוא קטן יותר (למעשה כמעט זהה בגודלו לכרטיס SD) והוא בעל מהירות פחותה מדגמי ה-b )עד כ-1 ג’יגה בייט לשנייה לעומת כפול מכך ויותר בדגמי ה-b), אך עדיין מהירה משמעותית מכרטיסי ה-SD הקיימים בשוק (למעשה מהירותו דומה לזו של כרטיסי ה-SD Express).

לסוני יש היסטוריה של שימוש בכרטיסים משלה עם תאימות לגודל הפיזי של כרטיסי ה-SD (מי זוכר את ה-Memory Stick?), אבל בעוד שבסוף שנות ה-90 אולי הייתה לכך הצדקה, היום הבחירה של סוני מעלה שאלות. יחד עם זאת, וכאן החלק החשוב והחיובי מבחינת הצרכן – שני חריצי הזיכרון במצלמה יתאימו לא רק לכרטיסים החדשים אלא גם יתמכו בכרטיסי SD UHS-II. לא פחות חשוב – בסוני הבטיחו לנו כי מלבד מצב צילום אחד (ALL-I XAVC-S-I S&Q – עוד על כך מייד) תוכלו להסתפק לגמרי בכרטיסי ה-SD בתקן V90 או בחלק מהמקרים אפילו בכרטיסי V60.

בכל הנוגע לכרטיסים – מכיוון שסוני היא הראשונה להשתמש בהם נמסר לנו כי היא גם תהיה הראשונה להביא אותם לשוק (אפשר ויצרניות צד שלישי יבחרו להשיק דגמים משלהם בהמשך). המחירים צפויים להיות יקרים יחסית (CFexpress Type A של סוני בנפח 64 ג’יגה יימכר באירופה תמורת כ-200 דולר וכרטיס CFexpress Type A בנפח 160 ג’יגה יימכר תמורת 400 דולר – שניהם במהירויות של 800 מגה קריאה ו-700 מגה בייט לשנייה קריאה). קורא כרטיסים מתאים צפוי גם הוא להיות מושק במקביל ויימכר תמורת כ-120 דולרים.

כרטיסי זיכרון חדשים

Alpha 7S III card 02

פיזור חום – היבט נוסף הקשור לגוף המצלמה אבל דווקא יותר לחלקה הפנימי נוגע לקירור. סוני פיתחה מערכת קירור פסיבית (בשונה מפנסוניק ב-S1H שם שולבה מערכת עם מאורר מובנה) אשר מאפשרת קירור אשר לדברי החברה הינו פי 5 יותר אפקטיבי מזה הקיים בדגמים הקיימים של סוני גם בצילום ממושך. עד כמה ממושך? סוני מוכנה להתחייב עד כשעה של צילום רציף ב-4k 60p ועד חצי שעה של 4k 120p. נתון שלא קיבלנו מסוני עד כה נוגע לזמן שייקח למצלמה לחזור ולצלם פרקי זמן ממושכים לאחר שהיא מתקררת (מה שמהווה מסתבר את אחת הבעיות הגדולות של מצלמות הקנון R6/R5 החדשות לפי הבדיקות שפורסמו ברשת). בפועל נצטרך לנסות ולראות בעצמנו.

תפריטים – כאן מצפה לרבים הפתעה. סוני סוף עשתה צעד משמעותי קדימה ופיתחה מערכת תפריטים חדשה. אנו חייבים להודות שכמשתמשי סוני וותיקים נושא התפריטים אף פעם לא הציק לנו יותר מידי ולמרות שהתפריטים במצלמות ניקון למשל אולי מסודרים בצורה ברורה יותר הצלחנו להתמצא לרוב גם במצלמות סוני ללא יותר מידי קושי (זה עניין אישי כמובן). כך או כך סוני הקשיבה ללא מעט משתמשים שרצו תפריטים חדשים וארגנה מערך תפריטים שנראה על פניו הגיוני יותר (עם טאבים בצד השמאלי ולא מלמעלה כבעבר). מה שיותר חשוב לדעתנו, מעתה ניתן לשמור הגדרות נפרדות ושונות לצילום וידאו ולסטילס (דבר שסוני נמנעה מלעשות במשך שנים רבות), כאן מדובר כבר בשיפור תפעולי חשוב ביותר לכל מי שמצלם סטילס ווידאו לסירוגין. מעבר לכל אלו ניתן לשלוט בתפריטים גם באמצעות מסך המגע כמו שמקובל אצל יצרניות רבות אחרות, ללא ספק עידן חדש.

סוללה – בשונה מה-A7S II הוותיקה וממש כמו כל ליין ה-A7 מהשנים האחרונות (וה-A6600) גם ה-A7S III תעשה שימוש בסוללות ה-Z של סוני. הנתונים הרשמיים (נתוני CIPA) מדברים על 95 דקות צילום וידאו וכ-600 תמונות סטילס בין הטענות, בפועל אפשר לצפות כנראה ליותר, תלוי בהגדרות ובתנאי הצילום. מה שיותר מעניין אולי הוא שמדובר במצלמה הראשונה מבית סוני התומכת בהטענה באמצעות טכנולוגיית USB-C PD שתאפשר קצב הטענה של הסוללה בתוך המצלמה במהירות של פי 3-4 ביחס למה שהיה קיים עד כה – משמח מאד ללא ספק.

אודיו – גם בתחום האודיו אין חידושים משמעותיים ב-A7S III אבל בדומה לדגם ה-A7R IV גם היא תומכת בחיבור אודיו דיגיטלי ב-Hot shoe ובמיקרופונים של החברה התומכים בכך (לדעתנו מדובר בטכנולוגיה עם פוטנציאל עצום אבל כזאת שנמצאת בחיתוליה ולצערנו לא נראה שבשלב זה חברות צד שלישי פיתחו מוצרים תומכים – כך למשל היינו רוצים לראות מקליטים חיצוניים של חברות מובילות המסוגלים לשדר אודיו דיגיטלי מסונכרן באיכות גבוהה אל המצלמה בזמן אמת בצורה אלחוטית – זה עוד לא קיים, בינתיים לפחות).

A7S III SEL1635GM ECM B1M

IBISהיסטורית סוני לא הייתה בשנים האחרונות מהמובילות בכל הנוגע לטכנולוגיות ייצוב במצלמה. ה-A7S III אמנם לא מביאה בשורות גדולות בתחום זה עם מייצב 5.5 סטופים (חצי סטופ מעבר למה שקיים בדגמים הנוכחיים) אבל כן כוללת גי’רוסקופים המאפשרים ייצוב תוכנה בשלב העריכה. עד כמה נוח יהיה הפתרון הזה ובעיקר האם תהיה דרך לעבוד איתו באופן ישיר באמצעות תוכנות עריכה נפוצות כמו דה וינצ’י ריסולב או אדובי פרמייר פרו ולא באמצעות תוכנות סוני לא ברור כרגע.

קודאקים – חידוש משמעותי מאד מבחינת סוני ב-A7S III מגיע מכיוון הקודאקים (codecs). עד כה סוני נותרה מאחור עם קודאקים וותיקים (מבוססי H.264) שלא התאימו לקצבי צילום גבוהים. החברה גם לא הציעה אפשרויות צילום שאינן דחוסות למי שרצה יותר משחק בעריכה. כל זה עומד להשתנות עם ה-A7S III. במצלמה החדשה שילבה סוני תמיכה בשני קודאקים חדשים:

  • ALL-I XAVC-S-I – פורמט המספק את כל ה-data מהחיישן עד כ-500 מגה ביט לשנייה.
  • XAVC HS – פורמט בכיווץ 265 המאפשר קצבי נתונים של עד כ-280 מגה ביט לשנייה.

המצלמה לא מסוגלת לצלם RAW באופן פנימי אבל תאפשר 16bit RAW החוצה (באמצעות חיבור HDMI 2.1 התומך בעד 4K 60p). בשלב הראשון סוני עובדת על שיתוף פעולה עם חברת ATOMOS אשר תשדרג את יכולותיו של ה-NINJA V להקלטת RAW מה-A7S III. אנו מרשים לעצמנו להניח כי דגמים עתידיים של ATOMOS יאפשרו אולי תמיכה חומרתית משופרת במצלמה (רק תדאגו לכבלי HDMI מתאימים!).

מצבי וידאו – בסוני הציגו בפנינו כחלק מהמצגת לעיתונאים טבלה ארוכה ובה כל קצבי הצילום של המצלמה. לצערנו לא הורשנו לפרסם את הטבלה אלא רק תקציר (אנו מקווים להביא רשימה מקיפה יותר בהמשך):

XAVC-S (בפורמט H.264)
Normal: 4K 100/50/25

S&Q: 4K 100fps

50/25/12/6/3/2/1fps

XAVC- HS (בפורמט H.265)

Normal: 4k 100/50

S&Q: 4K 100fps

50/25/12/6/3/2/1fps

XAVC S-I (בפורמט H.264)

Normal: 4k 50/25

S&Q: 100p

50/25/12/6/3/2/1fps

למי שרוצה הסבר בצורה פשוטה במילים – המצלמה מסוגלת לצלם וידאו 4K עד 120 פריימים לשנייה (כולל AF וסאונד אגב) ווידאו 1080P עד 240 פריימים לשנייה (גם כאן עם פוקוס מלא). המצלמה תצלם ותקליט ב-10 ביט 4:2:2 באופן פנימי.

A7S III system ECM VG1 Large

תכונות נוספות – אלו היו עיקר השינויים והשיפורים ה”גדולים”, וכעת לכמה שדרוגים קטנים יותר הנוגעים לתפעול. המצלמה אמנם איננה כוללת אור אדום קדמי המראה מתי מופעל מצב צילום (Tally light כמקובל במצלמות וידאו) אבל ניתן להפעיל מהתפריט אישור צילום וידאו בצורת ריבוע אדום (המסך המתהפך מאפשר לראות זאת גם מצידו של המצולם). המצלמה כוללת גם תמיכה ב-G5 (דור הסלולאר החמישי שטרם הגיע לארץ) והעברה מהירה לסמרטפון עם כבל USB-C (מעתה גם תוכנת ה-Imaging Edge תאפשר העברה של סרטוני 4K למחשב). מעבר לכך סוני טוענת לשיפור של עד פי 2 במהירות ה-WIFI והעברת מידע אלחוטית (עם תקן 802.11ac) ביחס ל-A7R IV בהעברה למחשב (תכונה שאנו בהחלט מתכננים לבחון כשנקבל את המצלמה לידינו).

כמו כן נוספו 4 פרופילי צבע חדשים:

  • fl – Film like tone
  • IN – instant camera tone
  • VV2 – vivid tone with bright color
  • SH – soft and high key

לא פחות מעניין – נוספו 8 פרמטרים בהם ניתן לשלוט כשעובדים עם פרופילים מה שמאפשר התאמה אישית גדולה בהרבה ממה שהתאפשר עד כה.

עוד כמה פרטים מעניינים – למצלמה קצב צילום של עד 10 פריימים לשנייה בסטילס (מבחינת סוני אגב מדובר במצלמה שיכולה בהחלט להתאים גם לצילום סטילס כל עוד אין צורך בקרופ), הרזולוציה הנמוכה יחסית יחד עם עוצמת העיבוד הגבוהה וכרטיסי הזיכרון המהירים יאפשרו לה לצלם עד 1000 תמונות RAW ברצף ללא הפסקה.

המצלמה תתמוך בפורמט HEIF לסטילס (ראו מידע), ומערכת הפוקוס בסטילס יכולה להשיג נעילת פוקוס אפילו במינוס 6 EV (תנאי חשיכה כמעט מוחלטים).

A7S III Situation 06 Low angle

זמינות ומחירים – המצלמה צפויה להיות זמינה בשוק בחודש ספטמבר ומחירה בארה”ב יעמוד על כ-3500 דולרים (בדומה למחיר ההשקה של ה-A7R IV). אנו נפרסם כאן בקרוב פרטים אודות מחירים וזמינות של המצלמה בארץ אחרי שנקבלם מהיבואן. 

טוני נורתרופ עם השוואה בין ה-A7S III וה-EOS R5/R6 של קנון

ידידנו כריס וג’ורדן מ-DPR משחקים עם ה-A7S III

עוד חבר של האתר ג’וני מ-Cinema5D שהספיק לדבר גם יאן מסוני אירופה אודות המצלמה

מסיבת העיתונאים הרשמית של סוני המכריזה על המצלמה

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *