ראשי חדשות Hollyland MARS 300 PRO: משדר HDMI אלחוטי משודרג

Hollyland MARS 300 PRO: משדר HDMI אלחוטי משודרג

0
0

חברת Hollyland הציגה בסוף השבוע את ה-MARS 300 PRO שדרוג לאחד הדגמים הפופולאריים של החברה מלפני כשנה ואופציה נוספת מתוך מגוון הולך ומתרחב של משדרגי HDMI אלחוטיים במחירים נגישים יחסית אותם מציעה החברה כיום.

עד לפני מספר שנים הייתם מתקשים למצוא משדר HDMI אלחוטי סביר במחיר של פחות מכ-1000 דולר (בטח לא כזה מחברה מוכרת) אבל דברים משתנים מהר בתחום וגם היכולות של המכשירים התקדמו משמעותית בשנים האחרונות. לפני כשנה השיקה חברת Hollyland הסינית (אחת החברות המובילות בתחום) את ה-MARS 300 – משדר אלחוטי בעל טווח מוצהר של כ-100 מטרים, גודל קומפקטי יחסית ובעיקר תג מחיר של פחות מ-500 דולרים. מאז הספיקה החברה להשיק מספר מוצרים מעודכנים (הן בקטגוריית המחיר הגבוהה יותר והן את ה-Mars X הזול הפועל אך ורק מול אפליקציה סלולארית – עוד חידוש בענף מהתקופה האחרונה).

תמונה של מערך הבדיקה שלנו עם ה-Hollyland MARS 300 PRO

A6506713

אז מה חדש בדגם ה-pro? אנו קיבלנו לאחרונה (ממש לפני ההשקה) יחידת ניסוי וכל הפרטים שאנו מביאים בפניכם מבוססים בין השאר על ההתנסות הקצרה שהספקנו לערוך איתה (ביקורת מלאה תובא בהמשך).

חיצונית מדובר במוצר דומה יחסית לדגם הקודם – הוא מורכב משתי יחידות (משדר TX ומקלט RX למרות שניתן לרכוש גם משדר לבד ולעבוד עם האפליקציה), שתיהן דקות וקלות יחסית, עשויות מתכת ופלסטיק קשיח.

לכל יחידה מסך קטן (OLED), כפתור הדלקה/כיבוי וחוגת שליטה בתפריטים השונים (עם מצב לחיצה). היחידות מופעלות באמצעות סוללת L של סוני אבל ניתן להפעיל אותן גם באמצעות חיבור USB-C (זה אחד ההבדלים החשובים ביחס לדור הקודם אגב). אגב לא צריך סוללת USB-C מתקדמת ויקרה לצורך הפעלה – אפילו סוללות קטנות וישנות עם חיבור USB-A עשו את העבודה (עם כבל USB-C ל-USB-A כמובן).

לכל יחידה מאורר קטן ולמרות שלא ניתן לכבות אותו לגמרי אפשר להחליש אותו בתפריט ומבדיקה שערכנו שומעים אותו רק ממרחק כמעט אפסי.

לכל יחידה 2 חיבורי HDMI מלאים (במשדר לחיבור למצלמה ולמוניטור חיצוני במקור ולמקלט לחיבור 2 מוניטורים במקביל). מבדיקה ראשונית קצרה שערכנו הדיליי נראה כמעט אפסי (מצד שני ההתייחסות לדיליי ועד כמה הוא משפיע צלמים שונים הוא מאד אישי ותלוי ביישום כך שנצטרך כנראה לבצע הדגמה בסרטון הביקורת בכדי לאפשר למשתמשים פוטנציאליים להבין עד כמה הוא נמוך).

מבדיקה קצרה שערכנו בסטודיו החדש שלנו (כ-200 מ”ר) לא היו שום בעיות קליטה גם דרך קירות מכל מקום שניסינו, הטווח המוצהר הוא כ-100 מטרים אבל זאת נצטרך לבדוק בביקורת המלאה בהמשך.

כמובן שאחד השיפורים המשמעותיים ביותר נוגע להוספת תמיכה באפליקציית ה-HollyView המאפשרת להפוך עד שלושה ניידים/טאבלטים (אנדרואיד או iOS) למוניטורים אלחוטיים – פונקציה שימושית שהוצגה כבר בשנה שעברה בדגמים אחרים של החברה. אנו כמובן נפרסם התנסות של השימוש באפליקציה בביקורת המלאה של המוצר.

לשתי היחידות חיבורי 1/4 אינצ’ בבסיס ובגב ואחת היחידות מגיעה עם חיבור מתפרק המאפשר חיבור של היחידה ב-90 מעלות (היה נחמד עם היו מגיעים שני חיבורים כאלו למי שמעוניין אבל ניתן יהיה לרכוש אותם כנראה בנפרד).

המשדרים החדשים – קומפקטיים ומופעלים באמצעות USB-C או סוללות L

A6506715

המחיר באופן מפתיע זול מעט יותר ממחיר ההשקה של הדגם המקורי – 450 דולר בארה”ב לדגם הבסיסי או 470 דולר לדגם עם אנטנות חיצוניות לקליטה משופרת בסביבה רוויית הפרעות. ניתן אגב לרכוש גם יחידת משדר בלבד (לחיבור עם האפליקציה) תמורת כ-200 דולרים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *