ראשי מגזין Luminar Neo – מסכות מבוססות בינה מלאכותית משנות את כללי המשחק בעריכת תמונה

Luminar Neo – מסכות מבוססות בינה מלאכותית משנות את כללי המשחק בעריכת תמונה

0
0

לאחרונה שחררה חברת Skylum האוקראינית עדכון לגרסת תוכנת עריכת התמונה מבוססת הבינה המלאכותית שלה – Luminar Neo. העדכון מביא עימו לראשונה יכולות שטרם ראינו בתחום עריכת התמונה ועשויים לשנות בשנים הקרובות בצורה עמוקה את האופן בו אנו משתמשים בתוכנות אלו.

Luminar Neo – מסכות מבוססות בינה מלאכותית

היכולת לבצע בחירה של עצמים בתמונה בלחיצת כפתור איננה חדשה וקיימת גם ב-Luminar Neo וגם בגרסאות האחרונות של פוטושופ מזה זמן. אבל היא כבר משנה את האופן בו רבים מבצעים עריכות תמונה. כעת לוקחת חברת Skylum את היכולת הזאת צעד גדול קדימה. באמצעות האלגוריתם החדש שפיתחה היא מאפשרת בלחיצת כפתור זיהוי לא רק של בני אדם או עצמים בולטים בתמונה או אפילו שמיים אלא של מגוון רחב של אלמנטים.

בסרטון הדגמה של הצלם Anthony Morganti ניתן לראות כיצד האלגוריתם החדש מנתח תמונת נוף בתוך שניות ומנפק בחירה הכוללת מספר רב של מסכות לשמיים, למבנה, לקרקע טבעית, קרקע מלאכותית ובני אדם ומאפשר ביצוע שינויים ועריכה ממוקדת של כל אחד מהם באמצעות הכלים השונים של התוכנה.

Anthony Morganti מדגים את היכולות של הגרסה האחרונה של Luminar Neo 

העתיד של עריכת תמונה

אנו רואים את הפיתוח החדש כמשמעותי ביותר בשני היבטים. מצד אחד עבור עורכים מנוסים אשר יוכלו מעתה לחסוך זמן יקר ביצירת מסכות באופן ידני וישתמשו בכלים החדשים בכדי לבצע פעולות שהיו עושים בכל מקרה אבל באופן מהיר ואוטומטי (כפי שנעשה כיום עם היכולת לבחור שמים או אובייקט ראשי בתמונה).

הקבוצה השנייה היא זו של משתמשים מתקדמים פחות שלא עשו עד היום שימוש במסכות  אלא עבדו בעיקר עם עריכה גלובלית (שינויים בתמונה כולה) וכעת יוכלו בלחיצת כפתור לבצע שינויים אזוריים ממוקדים בתמונה שיאפשרו להם יותר חופש פעולה ועריכה ממוקדת הרבה יותר.

חשוב לזכור עם זאת כי שינויים אזוריים קיצוניים יביאו בהרבה מקרים את התמונה הערוכה למראה בסגנון HDR שאינו בהכרח התוצאה “הטבעית” הרצויה ולכן נדרשת רגישות ומתינות בשימוש בכלים החדשים אבל אין ספק שהם הולכים לשנות את האופן בו נערוך תמונות בעתיד הנראה לעין.

Anthony Turnham מדגים עריכה של מספר תמונות עם הכלים החדשים

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *