ראשי ביקורות\סקירות כלוב בר השגה – SmallRig לסוני A6500

כלוב בר השגה – SmallRig לסוני A6500

0
0

אנו שמחים לפרסם היום ביקורת על כלוב מצלמה לדגם הסוני A6500 הפופולארי. הכלוב של חברת SmallRig הסינית עשוי להיות הראשון מתוך מספר כלובים שנבחן בהמשך והוא מייצג אופציה קומפקטית וזולה יחסית למי שמעוניין בפתרון שיאפשר לו לחבר עזרים שונים דוגמת מיקרופונים, תאורות, מסכים חיצוניים וסוללות למצלמה הקטנה אך רבת היכולות של סוני.

כלוב הוא אביזר חיוני למי שנכנס לצילום וידאו בצורה רצינית יותר – במיוחד כשמדובר במצלמות רפלקס או חסרות מראה אשר דורשות שימוש בלא מעט אביזרים שלא מגיעים בדרך כלל כחלק מגוף המצלמה ויש צורך לבצע התאמות מסוימות בכדי לשאת אותם בנוחות ובצורה מאובטחת.

SmallRig – היא יצרנית סינית וותיקה יחסית המייצרת ומשווקת מגוון רחב מאד של אביזרי עזר לצלמים (בעיקר לתחום הוידאו) בדגש על מתאמים, מחברים אך גם כלובים וידיות כמו אלו שנבחן היום. את הכלוב קיבלנו לפני מספר חודשים, קצת לאחר שהתחלנו להשתמש בסוני A6500 כמצלמת הוידאו העיקרית שלנו. עד אז עשינו בעיקר שימוש בכלוב ה-DIY שלנו (ראו כתבה בנושא באתר הבת שלנו) אבל הוא גדול ומגושם מידי למצלמה כה קטנה (אם כי הוא בהחלט מאפשר לחבר אליו ביתר קלות מקליט חיצוני וסוללת USB שמאפשרים הפעלה של המקליט והמצלמה או המשדר האלחוטי למיקרופון שלנו בצורה נוחה – מה שלא מתאפשר בכזאת קלות עם הכלוב הקטן של SmallRig).

הכלוב של SmallRig הוא דק למדי – שורה אחת של הברגות רבע אינצ’ מרוב הכיוונים כשבצד אחד יש גם שורה נוספת עם זוג חיבורי 3/8 אינצ’ גדולים יותר (בנוסף יש מספר הברגות קטנות יותר שלא זיהינו במספר נקודות בגוף הכלוב). בחלק הימני העליון של הכלוב יש coldshoe לחיבור אביזרים שונים (שימו לב כי מדובר בחיבור פתוח מקדימה ומאחור – בניגוד להרבה חיבורים דומים הסגורים משלושה כיוונים ולפיכך מספקים סגירה טובה יותר). בחלק התחתון יש פתח לשליפת הסוללה וכרטיס הזיכרון – מתחייב ובהחלט נוח ובורג לחיבור המצלמה לכלוב. החיסרון הוא שמדובר בבורג 1/4 אינצ’ המחייב שימוש במברג שטוח – היינו מעדיפים בורג שנאפשר פתיחה וסגירה ידנית (thumbscrew) אבל לפחות במבנה הנוכחי של הכלוב אין לכך מקום ולא ניתן להחליף את הבורג הקיים אז תצטרכו להצטייד במברג אם תצרו לחבר או לנתק את המצלמה מהכלוב.

ה-SmallRig עם ה-A6500 של סוני – כלוב קומפקטי ופשוט

DSC_5255

אם לא די בכך תצטרכו גם Allan key אם תרצו לחבר או לפרק את ידית האחיזה (האופציונאלית). החלק המשמח הוא שאם תרכשו את הידית (כחלק מקיט עם הכלוב כפי שאנו קיבלנו אותו או בנפרד) תקבלו גם את הכלי הדרוש.

אם מדברים על הידית, אז זאת שקיבלנו עם הכלוב היא לדעתנו החלק הפחות חזק של הסט. אנחנו מעדיפים את הידית עם מעטפת הגומי של כלוב ה-DIY שלנו ובכל מקרה המגבלה של הידית קשורה לעובדה שאם אתם רוצים להסתכל בעינית (למשל כשיש שמש חזקה – המסך של ה-A6500 זוועתי בשמש כידוע) הידית די נתקעת לכם בראש – לא נוח במיוחד בעיקר אם אין לכם מוניטור חיצוני. אפשר להפוך את כיוון הידית ב-180 מעלות אבל זה פחות נוח לנשיאה לטעמנו. מה שהיינו רוצים לראות מ-SmallRig זאת ידית אותה ניתן לחבר ולפרק בקלות (מה שמכונה ידית NATO – המתחברת להתקן מתכת המולבש על חלקו העליון של הכלוב וניתן לחברה ולהסירה עם נעילה פשוטה ללא כלים), יש לה כיסוי גומי ולא פחות חשוב ניתן לסובבה הצידה ב-90 מעלות (גם כן ללא שימוש בכלים). ל-SmallRig יש מבחר ידיות NATO (כמו זאת למשל) אבל אף אחת מהן איננה מאפשרת כיוון הצידה לצערנו (הפננו בקשה לחברה בעניין ואולי בעתיד נראה מוצר כזה).

עוד אביזר קטן שקיבלנו היה “מנעול” HDMI. התקן מתכת קטן שמתחבר לצד הכלוב באזור פתח חיבור הכבלים למצלמה ומחזיק את כבל ה-HDMI במקרה של משיכה בטעות. יש לא מעט כאלו בשוק – אנחנו לא התלהבנו יותר מידי מהעיצוב שלו – הוא מתאים אולי למי שמשתמש בכבל HDMI בלבד אבל אנחנו משתמשים גם בכבל ה-USB (להטענת המצלמה מסוללה חיצונית) גם בכבל המיקרופון (לחיבור סאונד ממקליט חיצוני) וגם בכבל ה-HDMI כשאנו עושים שימוש במוניטור חיצוני). המנעול של SmallRig אינו יודע לעתמודד עם 3 כבלים ולכן לא ממש רלוונטי למצב שלנו – נקווה של-SmallRig יהיה בעתיד פיתרון גם למשתמשים כמונו.

ה-SmallRig עם ידית הנשיאה – אנו מעדיפים ידית אחרת

DSC_5297

אם נחזור לכלוב עצמו – הוא מציע תכונה שלדעתנו לא מעט משתמשים יאהבו מאד – החלק התחתון של הכלוב הוא למעשה פלטת Arca Swiss ארוכה אחת. מה שהדבר אומר הוא שניתן להניח את הכלוב כמעט על כל ראש המסוגל לעבוד עם פלטות Arca Swiss ללא צורך בחיבור אביזרים נוספים – מאד נחמד ועובד מעולה (זיכרו שפלטות אם לא נעלתם אותן טוב’ נוטות להסתובב, מה שיכול להיות די מעצבן – עם כלוב כזה – זה לא יקרה לכם). במקרה שלנו אנחנו חובבים של פלטות ה-RC2 של מנפרוטו (ראו סרטון השוואה שלנו – כאן). אין שום בעיה לחבר פלטה כזאת לתחתית הכלוב העניין הוא שאם תרצו לחבר ולנתק את המצלמה מהכלוב עצמו תצטרכו להשתמש במברג – כפי שכבר ציינו (בניגוד לכלוב ה-DIY שלנו שמפאת מבנהו וגודלו מאפשר לנו להשתמש בתושבת RC2 כך שניתן לחבר אליו מצלמה עם פלטה כזאת ישירות ולשלוף אותה לצורך צילום סטילס (מה שכמובן בלתי אפשרי עם כלוב כה קומפקטי כמו זה של SmallRig).

סיכום

בואו נסכם את הסקירה הקצרה שלנו על הכלוב של SmallRig למצלמות סוני A6500. הכלוב בנוי היטב (כולו עשוי מתכת), הוא קומפקטי וקל מאד, הוא מאפשר חיבור לראשי Arca Swiss באופן ישיר ללא צורך בפלטה נוספת והוא מאפשר לחבר למצלמה שלכם שלל אביזרים כגון תאורות, מיקרופון, מוניטור ועוד בקלות.

כדאי לקחת מחשבון שבגלל מבנהו הקומפקטי לא ניתן תמיד לחבר אליו אביזרים גדולים (המקליט שלנו למשל מדגם DR-70D למשל לא יכול להתחבר מעל הכלוב יחד עם ידית הנשיאה כמו שעשינו עם כלוב ה-DIY שלנו ואנו מחברים אותו מתחת לכלוב בעת השימוש). אנו כאמור פחות מסמפטים את ידית הנשיאה שהגיעה אלינו עם הכלוב אבל אם להיות הוגנים מדובר באביזר אופציונאלי ואתם יכולים (ואנו ממליצים לכם) לבחור ידית אחרת מתוך מבחר הידיות של החברה (באופן תיאורטי ניתן לחבר גם ידיות של חברות אחרות – במיוחד אם מדובר בידיות NATO שאמורות להיות אוניברסאליות).

SmallRig – כלוב בר השגה

DSC_5299

לבסוף אנו מגיעים לסוגיית המחיר. SmallRig ידועה כחברה בעלת מחירים הוגנים מאד בדרך כלל ובמקרה הנוכחי בהחלט ניתן לראות זאת (קחו בחשבון שברשת ניתן למצוא כלובים ל-A6500 במחירים כפולים משולשים ואף הרבה מעבר). הכלוב שבדקנו נמכר תמורת קצת פחות מ-80 דולר, הידית בה השתמשנו נמכרת תמורת כ-37 דולר ו”מנעול” ה-HDMI תמורת קצת פחות מ-20 דולר.

סרטון הביקורת שלנו על הכלוב של SmallRig לסוני A6500 (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid)

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *