ראשי ביקורות\סקירות ביקורות Matthews Low Boy: ביקורת – עמוד התאורה האולטימטיבי?

Matthews Low Boy: ביקורת – עמוד התאורה האולטימטיבי?

0
0

לפני מספר שבועות סקרנו כאן את ה-C-stand של חברת Matthews האמריקנית כחלק מביקורת כפולה על עמוד תאורה ותאורה (אז היה מדובר על תאורה של חברת BB&S). היום אנו מפרסמים את הביקורת הראשונה מבין שתיים נוספות באותו סגנון – הפעם אנו מתחילים עם עמוד התאורה המכונה Low Boy של Matthews ובהמשך נפרסם ביקורת מקיפה על תאורת LED מקצועית של חברת Lishuai. 

בשוק ניתן למצוא מגוון רחב מאד של עמודי תאורה, מקלים וקומפקטיים לכבדים ורובסטיים. ה-Low Boy של חברת Matthews שייך לקבוצת עמודי התאורה הכבדים והמסיביים ביותר – כאלו שנועדו לשאת תאורות במשקלים גדולים, לעמוד יציב גם ברוח חזקה ולשרוד קשיים של הפקות פנים וחוץ מכל הסוגים ולהמשיך לתפקד שנים על גבי שנים. למעשה ה-Low Boy דומה מאד בקהל היעד שלו ל-C-stand של Matthews אשר גם הוא נועד למי שזקוק למוצר מקצועי, חזק ויציב מאד. ההבדל המרכזי בין השניים הוא במבנה ובתכונות שלהם כפי שנראה מייד.

ה-Low Boy כבד במיוחד – משקלו כ-15 ק”ג (50% יותר מה-C-stand של Matthews שאינו קל במיוחד בעצמו). המשקל ניכר אפילו יותר משום שה-Low Boy כשהוא מקופל הרבה יותר קצר מה-C-stand של Matthews מה שהופך את המשקל שלו למרוכז מאד. ואכן מדובר בעמוד תאורה העשוי פלדה יצוקה מסיבית, עבה וכאמור כבדה מאד. עבור קהל היעד שלו – לא מדובר בהכרח בחיסרון. לא מדובר בעמוד תאורה לשטח אלא לעמוד לסטודיו או להפקות בהם הציוד מגיע לשטח בצורה מסודרת ברכב. היתרון הגדול של המשקל היא היציבות – עם 15 ק”ג (פלוס אפשרות להוספת שקי חול עם עוד כמה קילוגרמים נוספים) אתם מקבלים עמוד שלא יזוז לשום מקום – גם אם בטעות יתקלו בו או ידחפו אותו.

Low Boy – עמוד תאורה מסיבי

DSC_4570

מלבד המשקל הגבוה יותר ל-Low Boy יש יתרון נוסף וקריטי על C-stand (לפחות על הדגם אותו אנחנו בדקנו), הוא מתקפל לאורך מינימאלי קצר יחסית – 90 ס”מ (בשוק יש כמובן עמודי תאורה קומפקטיים הרבה יותר אבל אי אפשר להשוות אותם ל-Low Boy מבחינת כושר הנשיאה והמבנה). החיסרון של ה-Low Boy הוא בגובה המקסימאלי אליו הוא מגיע – כ-2 מטרים לערך (תלוי כמה תהיו מוכנים לפתוח את השלב התחתון אשר פורס את הרגליים ומייצב את העמוד). לדעתנו גובה כזה מספיק לחלק משמעותי מאד מהשימושים (עבורנו הוא מספיק לחלוטין) אבל אם אתם יודעים שתזדקקו לעמוד עם גובה מקסימאלי גדול יותר ל-Matthews יש פתרון בדמות אח תאום ל-Low Boy בשם Sky High Combo Triple Riser לעמוד תאורה זה תכונות דומות מאד ל-Low Boy אך עם שלב אחד נוסף והוא מגיע לגובה עצום של למעלה מ-4.5 מטרים כשהוא פתוח לגמרי. החיסרון מגיע בגודל כשהוא סגור ובעיקר במחיר הגבוה משמעותית מה-Low Boy.

בחלק העליון של ה-Low Boy תוכלו למצוא שני חיבורים נפוצים לתאורות ועזרים אחרים – baby pin הנפוץ ו-“1-1/8 Junior בגרסת הנקבה הגדול בהרבה ומתאים לתאורות מסיביות מאד. אנחנו השתמשו רק ב-baby pin (כמעט כל תאורות ה-LED הקיימות כולל הגדולות ביותר מתחברות לעמודי התאורה באמצעות חיבור זה) ולא היה לנו שימוש מיוחד ב-Junior שמותאם יותר לעבודה עבור תאורות הנפוצות (או שהיו נפוצות) בתעשיית הקולנוע ובהפקות גדולות. מה שנחמד ב-חיבור ה-baby pin (זכר) של ה-Low Boy הוא שהוא חלק ממנגנון קפיץ. בדרך זאת ניתן להכניס את ה-baby pin לתוך העמוד כדי שלא ייתפס בדברים (עניין די נפוץ ומציק בעת נשיאה והעברה של עמודי תאורה).

חיבור baby pin עם קפיץ ו-Junior

DSC_4567

לעמוד שלוש רגליים נפתחות כאשר לרגל אחת מנגנון מעניין שקצת הפתיע אותנו בתחילה. המגנון מאפשר לשנות את הזווית של העמוד (ראו הדגמה בסרטון הביקורת שלנו בסוף הכתבה). אחרי כמה חיפושים ברשת הבנו כי מדובר בעצם במנגנון הדומה (עקרונית) לזה המצוי גם ב-C-stand של Matthews אותו בדקנו ומאפשר לשנות את הגובה של רגל אחת בכדי להתגבר על קרקע לא ישרה או להעמיד את העמוד על מדרגה. בפועל המנגנון ב-C-STAND שבדקנו הרבה יותר שימושי ובעל יכולת לעלות הרבה יותר גבוה (ניתן להניח את הרגל גם מעל 2 או 3 מדרגות בעוד שב-Low Boy אפילו מדרגה אחת היא יותר מידי). המסקנה שלנו – אם העניין חשוב לכם – לכו על C-stand. עבורנו מדובר בבונוס אבל אנו בהחלט יכולים להסתדר בלעדיו.

אם צריך להרים רגל מעל מדרגה – לכו על C-STAND

DSC_4560

לעמוד מספר רב של ידיות נעילה (כולן עשויות מתכת) ואיכות הבנייה שלהן – כמו של העמוד כולו – מעולה. כמו במקרה של ה-C-stand – אם אתם נוהגים לעבוד איתן הרבה – בעיקר בחוץ ובזמן שקר או חם מאד – השתמשו בכפפות עבודה. דבר אחד די מינורי ששמנו לב אליו – כשהעמוד סגור שתיים מהידיות בבסיס העמוד מעט מפריעות זו לזו. זה לא עניין גדול ואפשר להסתדר אבל היינו שמחים אם Matthews היו מוצאים מיקום מעט אחר לידית כך שלא תיגע בידית השנייה בשום מצב.

הנועלים נוגעים במצב מקופל

DSC_4573

בואו נסכם. ה-Low Boy הוא עמוד התאורה המסיבי ביותר איתו עבדנו אי פעם ואתם תתקשו למצוא מוצר רובוסטי יותר לייצב עליו את התאורות שלכם (וזה כולל C-stand מהרמה הגבוהה ביותר). היתרון הגדול שלו הוא בעובדה שהוא קומפקטי יחסית – אפילו C-stand בעלי עמוד מרכזי נפרד  עדיין ידרשו גובה אחסון גדול יותר ברובה המקרים. יתרון נוסף (אשר לדעתנו איננו קריטי עבור מרבית הקוראים שלנו ובוודאי לא היה שימושי עבורנו) הוא השילוב של חיבור Junior נקבה לתאורות כבדות מאד. למעשה אם אין לכם צורך בחיבור זה – יש ל-Matthews עמוד תאורה אחר בשם Hollywood Beefy Baby Stand אשר אינו כולל חיבור Junior אבל נפתח דווקא לגובה גבוה יותר ושוקל משמעותית פחות (גם הוא עשוי מתכת אבל גובהו כשהו מקופל ארוך יותר בכ-30 ס”מ).

ה-Low Boy נמכר בארץ תמורת כ-1400 ש”ח – לא סכום מבוטל כלל, אבל אם אתם זקוקים ליכולות שלו ויש לכם תאורות יקרות וכבדות אתם תתקשו למצוא מוצר חזק, מסיבי ואיכותי יותר שישרוד כל מה שתוכלו להטיל בפניו.

סרטון הביקורת אותו הכנו לאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid אודות ה-Low Boy

אנו רוצים להודות לחברת bandpro, יבואנית Matthews לישראל, על העברת העמוד לביקורת.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *