ראשי חדשות הכרזות מוצרים A9 – סוני משיקה מצלמת על – סיקור מקיף

A9 – סוני משיקה מצלמת על – סיקור מקיף

0
2

לקנון יש את ה-1D X, לניקון יש את ה-D5 ומאמש גם לסוני יש מצלמת על חסרת מראה – ה-A9. החברה ערכה אמש השקה מושקעת מאד בניו יורק שכללה לא מעט עיתונאים והרבה התנסות עם המצלמה חסרת המראה הראשונה שרוצה לגנוב את הכתר המקצועי מקנון ומניקון.

לפני מספר ימים פרסמנו כאן כי סוני חטפה את המקום השני במכירת מצלמות FF מניקון בארה”ב בחודשים הראשונים של 2017 (באירופה הדבר התרחש כנראה כבר בשנה שעברה), עכשיו בסוני רוצים לנסות לאיים לא רק על ניקון אלא גם על ההגמוניה רבת השנים של קנון בתחום האולטרה מקצועי ובמיוחד מול צלמי הספורט/עיתונות המקצועיים. ההשקה של ה-A9 ימים ספורים לפני תערוכת NAB 2017 בארה”ב היא לא הפתעה אם כי כפי שנראה מייד המצלמה דווקא איננה מכוונת בהכרח לקהל צלמי הוידאו.

סוני A9 – דמיון חיצוני מסוים לסדרת ה-A7 אך מדובר בחיה אחרת לחלוטין

Sony-A9

אז מה כל כך ייחודי ב-A9 החדשה? הינה כמה מן הנקודות המרכזיות:

  • חיישן FF בטכנולוגיית Exmor RS stacked sensor – הראשון מסוגו בעולם (בגודל זה), בעל רזולוציה של 24 מגה פיקסל.
  • מעבד BIONZ X חדש בעל יכולת עיבוד תמונה מהיר במיוחד (פי 2 לערך מה-A7R II).
  • רגישות – 100-51,200 ISO (עם הרחבה עד ל-102,400 ISO).
  • מהירות צילום – עד 20 תמונות בשנייה ברזולוציה מלאה עם מעקב פוקוס.
  • חוצץ – עד 241 תמונות RAW ברצף (או 362 תמונות JPEG), נשמע הרבה אבל מדובר בסך הכל בכ-12 שניות בקצב צילום של 20 תמונות לשנייה.
  • מערכת פוקוס – המערכת המתקדמת ביותר שהושקה אי פעם – 693 נקודות כולן מבוססות פאזה עם כיסוי של 93% מהפריים.
  • אחסון – שני כרטיסי SD אחד תומך ב-UHS-II המהיר.
  • תריס אלקטרוני – עד 1/32,000 שנייה מהירות תריס (עם תריס מכאני – עד 1/8000 שנייה). טכנולוגיית התריס החדשה ששולבה במצלמה אמורה גם לצמצם מאד  rolling shutter.
  • עינית – עינית בגודל 0.5 אינצ’ עם ציפוי של חברת צייס והגדלה של 0.78x. העינית עצמה בטכנולוגיית OLED ברזולוציה אולטרה גבוהה (גבוהה משמעותית מזו שב-A7R II) ובעלת יכולת הצגה גם בזמן צילום רצף מהיר ללא השחרת מסך (תכונה שלא קיימת באף מצלמה אחרת עם עינית דיגיטלית ומאפשרת צילום רצף מהיר של תנועה באופן טבעי).
  • מסך מגע 3 אינצ’ בן 1440K  נקודות (בדומה ל-A6500 וכנראה עם אותם החסרונות).
  • מערכת ייצוב בת 5 צירים עד 5 סטופים (חצי סטופ יותר מה-A7R II).
  • וידאו – ה-A9 מבצעת המרה מ-6K (כ-20 מגה פיקסל של החיישן) ל-4K ב-24p/25p ללא קרופ כלשהו. ב-30p ישנו קרופ מסוים. המצלמה מצלמת בפורמט XAVC S עד 100mbps ב-4K ועד 120p ב-1080p (שימו לב כי בניגוד לדגמים אחרים של סוני ל-A9 אין תמיכה ב-S-Log).
  • מבנה הגוף דומה לסדרת ה-A7 אך עם שינויים מסויימים כמו הוספת גו’יסטיק לפוקוס מאחור, חוגה נוספת לשינוי מצבי צילום שני כפתורים ל-AF-ON ול-AEL (בנפרד בשונה משאר מצלמות סוני).
  • המצלמה כוללת חיבור USB 2 (לא 3 באופן מוזר) ו-HDMI כמו גם חיבורי מיקרופון ואוזניה וגם Ethernet ו-flash sync כמו גם תמיכה ב-WIFI/BT כמו בשאר מצלמות סוני.
  • סוללה – אחרי הרבה מאד תלונות סוף סוף החליטו בסוני להשיק סוללה חדשה וחזקה משמעותית לדגם המתקדם – שמה – NPA-MQZ1K והיא אמורה להספיק ליותר מפי 2 מהסוללות של סדרת ה-A7, יש גם גריפ המתאים לשתי סוללות בשם VG-C3EM (וגם מתאם סוללות חדש ראו בהמשך).
  • מחיר – 4500 דולר.

סרטון של האתר ENGADGET ממסיבת העיתונאים ביו יורק

 

בנוסף למצלמה השיקה סוני שני מוצרים מעניינים נוספים. הראשון הוא עדשת FE 100-400mm F4.5-5.6 GM OSS עדשת זום מסדרת ה-GM האיכותית (והיקרה) שמשקלה 1.4 ק”ג והיא הושקה יחד עם ה-A9 (למרות שכמובן תתאים גם לשאר מצלמות ה-FE וה-E של סוני. מחירה של העדשה – 2500 דולרים.

עדשת ה-FE 100-400mm F4.5-5.6 GM OSS החדשה

lens

המוצר השני שהושק הוא ה-NPA-MQZ1K – מתאם עזר רב שימושי למצלמות סוני. המתאם המיוחד מכיל בתוכו מטען לארבע סוללות NP-FZ100 רבות העוצמה החדשות של ה-A9 וסוללת דמה שמתאימה לא רק ל-A9 אלא גם למרבית הדגמים האחרים של סוני (הסוללה מסוגלת להתפרק ובתוכה סוללה קטנה יותר מסוג NP-FW50 המתאימה למצלמות ה-A7 וה-A6XXX השונות של סוני). למתאם הייחודי יכולת להטעין את ארבעת הסוללות ו/או להטעין את המצלמה והיא כוללת גם זוג יציאות USB לעזרים ומספר רב של חיבורי 1/4 אינצ’ לחיבור לכלוב מצלמה. באתר סוני יש פרטים נוספים על המתאם הייחודי – המחיר הצפוי שלו – כ-400 דולרים (כולל זוג סוללות NP-FZ100) – לא זול כלל אך מספיק להרבה מאד שעות עבודה לצלמי וידאו.

ה- NP-FZ100 – ארבע סוללות בעזר הטענה וורסטילי אחד

Sony - NPA-MQZ1K

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *