ראשי ביקורות\סקירות סקירה של הפלטות ההיברידיות הייחודיות של Pro Media Gear

סקירה של הפלטות ההיברידיות הייחודיות של Pro Media Gear

3
0

היום אנו מפרסמים ביקורת קצת שונה על זוג מוצרים לא זוהרים או משוכללים אבל לטעמנו שימושיים במיוחד עבור לא מעט צלמים. החברה מאחורי שני המוצרים הללו היא ProMediaGear האמריקנית ושתי הפלטות שנבחן היום (Quick release plates) עשויות להקהל על החיים שלכם במצבים רבים.

אנו התוודענו לחברת Pro Media Gear (או PMG בקיצור) לאחר שבדקנו סליידר ממונע המתקדם שלה לפני כשנה באתר הבת שלנו LensVid ואף הענקנו לו את התואר מוצר העזר של השנה לצלמי וידאו ל-2016 (יחד עם ה- Syrp Genie mini המצויין). לחברה מפעל ייצור ועיבוד שבבי מתקדם ואיכות בנייה גבוהה מאד (הייצור עצמו נעשה בארה”ב והעניין בהחלט מורגש). החברה אף השיקה מערכת נשיאה מתקדמת למצלמות עליה דיווחנו כאן מוקדם יותר השנה שעובדת יחד עם הפלטות אותן אנו סוקרים כאן היום.

שתי הפלטות החדשות של PMG – מוצרים ייחודיים

Promediagear-hybrid-plates-2

שתי הפלטות החדשות של PMG פשוטות למדי (בסופו של דבר אלו פיסות מתכת לא גדולות במיוחד). הראשונה היא ה-PXM1 – פלטה היברדית המשלבת מבנה המותאם לשימוש עם מתאמים לשליפה מהירה מסוג Arca Swiss ועם מתאמים מהירים של מנפרוטו מסוג RC2 (אנו חובבים גדולים של פלטות אלו משום שהן מאפשרות חיבור מהיר לחצובות עם יד אחת מה שלא אפשרי בדרך כלל עם Arca Swiss). הפלטה השנייה תואמת לפורמט ה-501 של מנפרוטו (פלטות עבור ראשי וידאו מסוג fluid head של החברה ושל יצרניות צד שלישי השמתמשות בפלטות תואמות – ויש לא מעט כאלו). מה שייחודי בפלטה זו ששמה PM501 הוא שבחלקה העליון ישנו מתאם לחיבור פלטת Arca Swiss (הדבר נעשה באמצעות סוג של מלחציים עם נעילת הברגה).

המשמעות היא שבאמצעות שימוש בפלטת PM501 תוכלו לעבוד עם פלטת Arca Swiss המחוברת באופן קבוע למצלמה ועם ה-PM501 על חצובת הוידאו באופן קבוע בעוד שאם יש לכם גם חצובת סטילס, סליידר או כל התקן אחר המתאים לחיבור מצלמה עם תושבת Arca Swiss – תוכלו להמשיך לעבוד ללא צורך בהסרה והחלפת הפלטה על המצלמה – מאד שימושי וייחודי ביותר (אנו לא מכירים פיתרון דומה של אף חברה).

אנו ניסינו את שני המוצרים והם עובדים מצוין עם כל החצובות, הראשים והמוצרים האחרים שיש לנו (ה-PXM1 למשל עובד נהדר גם עם תושבות RC2 צד שלישי זולות מ-e-bay בדיוק כמו פלטות RC2 רגילות של מנפרוטו) אבל יש בכל זאת כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון ויש לנו גם כמה הצעות ל-PMG (ואכן העברנו אותן לחברה והם בוחנים אותן).

ראשית, ל-PXM1 יש בורג ללא “ידית” (מה שמכונה באנגלית thumb screw) המאפשר פתיחה ללא צורך ב-Allen Key (שאגב מסופק עם הפלטה). זה קצת מציק כי אם רוצים לשחרר את הפלטה חייבים את המפתח והוא לא בהכרח יהיה איתכם בכל מקום. היתרון של ההברגה עם המפתח הוא שהיה חזקה מאד והפלטה לא תסתובב לכם על המצלמה. למעשה PMG הלכה צעד אחד רחוק יותר והוסיפה ברגים קטנים (תחשבו עליהם כסוג של שיניים) שניתן לחבר בכל אחת מפינות הפלטה (הן מתפרקות לגמרי אם תרצו עם Allen Key קטן נוסף) והן מאפשרות לכם לחבר את הפלטה למצלמה באופן כזה שימנע כל סיכוי לתזוזה – אנחנו לא נתקלנו בפיתרון כזה אצל יצרניות אחרות (למרות שאנו לא בטוחים שיש פה ממש פטנט של PMG).

ה-PXM1 – גם RC2 וגם Arca Swiss עם “שיניים”

promediagear-Pxm1-plate

עוד נקודה נוגעת דווקא ל-PM501. אף שאפשר להשתמש ב-PM501 יחד עם ה-PXM1 וכך לחבר בעצם מצלמה עם פלטה תואמת RC2 לחצובה עם ראש תואם 501 – בפועל הסיפור קצת פחות נוח. הסיבה היא שיש לסובב את הפלטה (ה-PXM1) ב-90 מעלות בכדי שהיא תתאים ל-PM501 – וזה כאמור לא נוח כי צריך להשתמש ב-Allen Key. כמשתמשים עיקריים של פלטות RC2 ביקשנו מ-PMG שייפתחו פלטת 501 עם תאימות ל-RC2 והחברה אמרה שתשקול את הדבר בחיוב – אם גם אתם מעוניינים במוצר כזה – אתם מוזמנים להגיב לכך בתגובות לסרטון הוידאו שערכנו ביוטיוב (ראו בהמשך).

ה-PM501 – מוצר יחיד מסוגו

promediagear-PM501-plate

לבסוף הגענו לשאלת המחיר – ניתן לרכוש את ה-PXM1 תמורת כ-$20 ואת ה-PM501 תמורת כ-$40. המחירים הללו מן הסתם גבוהים משמעותית מפלטות RC2/501 או Arca Swiss פשוטות אבל מדובר במוצרים ייחודיים (למען ההגינות נגיד שאנו מכירים עוד שני מוצרים היברידיים מטיפוס RC2/Arca Swiss של  customslr ו-peakdesign שניהם מתומחרים באופן דומה או יקר יותר ובכל מקרה אנו לא מכירים מוצר דומה ל-PM501).

ביקורת הוידאו הקצרה שלנו על ה-PXM1 וה-PM501 (מתוך אתר הבת בשפה האנגלית שלנו – LensVid.com)

 

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

3 תגובות

  1. Avatar

    גדי

    26/09/2017 ב 12:22 AM

    למה ‘אתר בת’ ולא ‘אתר בן’?

    השב

  2. Avatar

    William Levy

    21/10/2017 ב 1:31 PM

    Great article.
    FYI on the DIY. I adopted a 323 onto a plate by simply adding a base to raise the height so the lever mechanism is above the plate. I found an old Sony usb wall charger which is actually the same size as the base. I sliced it in half and epoxy glued it to the Manfrotto quick release. If you would like to see a photo email me at wiliamdorval@gmail.com. Readers are welcome to ask for the Photo.Good to see I am not alone!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *