ראשי חדשות IBC 2017 – סוללת ה-V-mount הקטנה בעולם

IBC 2017 – סוללת ה-V-mount הקטנה בעולם

0
0

הימים אלו מתקיימת באמסטרדם תערוכת IBC 2017 (התערוכה הגדולה באירופה בתחום הוידאו/שידור ועוד) והוצגו בה לא מעט חידושים מעניינים. אחד מהם הוא סדרה חדשה של סוללות V-mount מקצועיות של חברה בריטית אשר הינן קטנות באופן משמעותי מכל סוללה מקבילה שאנו מכירים.

סוללות הן לא עניין סקסי במיוחד אבל הן בהחלט חיוניות. סוללות V-mount משמשות בתעשיית הוידאו (והקולנוע) למגוון רחב של מטרות, בראש ובראשונה עבור מצלמות אבל בשנים האחרונות גם כמקור כוח לתאורות LED, מוניטורים ועוד.

אחת הבעיות עם סוללות V-mount היא שלמרות שהן רבות עוצמה – הן גדולות, כבדות ומכילות כמות גדולה של ליתיום איון מה שמחייב זהירות בנשיאה בטיסות (ישנן מגבלות על כמות הסוללות והקיבולת שלהן בטיסות ויש לבדוק עם חברת התעופה בה אתם צפויים לטוס מה ההנחיות – לרוב סוללות עד 100Wh ניתן לעלות איתכם לטיסה ובחלק מהמקרים גם עד 160Wh עד 2 יחידות אבל כאמור מומלץ מאד לבדוק).

חברת Hawk Wood הבריטית השיקה בתערוכת IBC השנה זוג סוללות V-mount – האחת בת 100Wh והשנייה בת 150Wh. לסוללה החזקה יותר יש גם יציאת D-tap להטענת אביזרים (בדגם הראשון לא היה לכך מקום על הסוללה) אבל אם תרצו תוכלו לרכוש מתאם מיוחד המאפשר חיבור 2 סוללות מהסדרה במקביל (המתאם הוא hot-swappable מה שאומר שניתן לחבר זוגכ סוללות ולהחליף אחת מהן להטענה כשהשניה נשארת לעבוד). המתאם מכיל בעצמו שתי יציאות D-tap. היתרון של המתאם עם הסוללות החדשות הוא שגודלו עם שתי סוללות הוא דומה לסוללת V-mount סטנדרטית אבל בגודל זה תקבלו בין 200Wh ל-300Wh בהתאם לסוללות בהן תשתמשו – בהחלט יעיל.

הסוללות החדשות – גודל זעיר

45271_2

הסוללות החדשות קטנות מאד – אנו מדברים על גודל של 10 ס”מ גובה על 7 ס”מ רוחב על 3.4 ס”מ עומק בלבד לגרסת ה-100Wh וגרסת ה-150Wh דומה רק בעלת עובי גדול יותר – 6.3 ס”מ. מבחינת משקל הסוללות מגיעות לכחצי ק”ג ו-600 גרם בהתאמה – בערך חצי ממשקלן של סוללות V-mount סטנדרטיות.

סוללות V-mount הן עסק יקר – במקרה הנוכחי המחירים שפורסמו הן לשוק הבריטי בלבד (אין לנו מידע מה יהיו המחירים בארה”ב – או לצורך העניין בארץ אם המוצר יגיע לכאן מתישהו) – בכל מקרה דגם ה-100Wh צפוי להימכר תמורת 245 פאונד וגרסת ה-150Wh תמורת 365 פאונד והמתאם יעלה 235 פאונד (עוד פרטים ניתן למצוא באתר החברה).

סרטון של מתיו מהאתר Newsshooter עם נציג מחברת Hawk Wood והסוללות החדשות

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *