ראשי ביקורות\סקירות iFootage Seastars Q1 – ה”כוכב” הייחודי שישנה לכם את צורת העבודה

iFootage Seastars Q1 – ה”כוכב” הייחודי שישנה לכם את צורת העבודה

0
0

מוקדם יותר השבוע פרסמנו באתר הבת שלנו בשפה האנגלית סקירה ראשונה מתוך שתיים אודות מוצר שקיבלנו מחברת iFootage הסינית. החברה מוכרת מתחום העזרים ויש לה עיצובים יחודיים וחדשניים בשילוב איכות בניה גבוהה ומחירים נגישים. המוצר שאנו בודקים היום הוא ה-Seastars Q1 – אביזר Quick Release (לא הצלחנו למצוא שם עברי קולע – אם יש לכם הצעות נשמח לשמוע) שמיועד להעברה וחיבור מהיר של ראשי חצובה, סליידרים, מנופים ושאר אביזרי תמך.

לרוב כשאנו חושבים על Quick Release (או QR בקיצור) אנו חושבים על דרך מהירה וקלה לחבר מצלמה לראש חצובה למשל. אבל בעיקר לצלמי וידאו יש צורך להחליף לעיתים בין סוגים שונים של ראשי חצובה (ראש fluid, ראש כדורי), סליידרים, מנופים ומגוון רחב של עזרים אחרים. חישבו למשל על מצב בו אתם נוהגים להשתמש בראש fluid איכותי אחד אבל צריכים להעביר אותו במהלך הצילומים בין החצובה לסליידר – פעולה כזאת לוקחת זמן ו-iFootage מאמינה כי היא יכולה לחסוך לכם ולהקל עליכם מאד באמצעות ה-Seastars Q1 במיוחד בנקודה זאת.

iFootage Seastars – מוצר “כוכב”

iFootage Seastars

אז מה הם ה-Seastars החדשים ומה הופך אותם לייחודיים כל כך? לכל “כוכב” יש בסיס ופלטה שניהם בצורה עגולה ורחבים יחסית (הבסיס בגודל זהה פחות או יותר ל-Half ball 75mm) ומחובר לבסיס מפתח אלן זעיר שיעזור לכם להדק את הברגים הקיימים בראש אל החצובה, הסליידר, המנוף או כל דבר אחר שתבחרו לחבר אליו (עוד על כך מייד). “הכוכב קל יחסית – 270 גרם ולא מוסיף יותר מידי גובה, עניין שאנו מאד אוהבים בעיקר משום שאנו נוהגים לצלם הרבה צילומי מוצר ומזון בגובה השולחן ולא רוצים להגביה את ה-setup שלנו שלא לצורך.

הפלטה של ה”כוכב” כוללת בורג 3/8 אינצ’ שבלחיצה הופך ל-1/4 אינצ’ – פטנט פנטסטי שעובד מצוין ומאפשר לחבר לפלטה כמעט כל דבר שתרצו (היינו שמחים לפטנט הזה בכל מקום והוא חוסך מתאמים לא נוחים ולא אמינים). היא מסוגלת להחזיק עד 9 ק”ג משקל אם כי בפועל לא נתפלא אם היא מסוגלת להחזיק גם משקלים גדולים יותר ובכל מקרה אפילו המנוף שלנו לא ממש דיגדג את היכולות של הכוכב.

בכדי לחבר את ה”כוכב” לחצובה למשל יש להסיר את המדבקה מתחתית המוצר (הוא כולל הסבר על כך שבעת ההתקנה אתם לא מסירים את הפלטה בטעות) ולהבריג את ה”כוכב” לבסיס החצובה. אחרי שסיימתם להבריג יש להפריד את הפלטה – היא כוללת שלוש “זרועות” (לא לחינם בחרו בשם “כוכב ים”) שמאד מקילות על הפעלת לחץ ופתיחה. וכעת אתם יכולים להשתמש במפתח האלן הקטן בכדי להבריג את הברגים שבתוך הבסיס לחצובה. השלב הזה קריטי משום שהוא מונע מהבסיס להשתחרר או להסתובב לבד (מציק מאד עם ראשי fluid בעת ביצוע pan). אותו דבר צריך לעשות גם עם הפלטה כשאתם מחברים אותה לראש/סליידר/מנוף או כל התקן אחר. במקרה שלנו ה”כוכבים” שקיבלנו היו אבות טיפוס ולא כללו פלטה עם נעילה אבל במוצר הנמכר כיום בשוק אמורה להיות נעילה כזאת גם לבסיס וגם לפלטה וחשוב מאד לבצע אותה בעת החיבור הראשוני בכדי למנוע סיבוב לא רצוי של אחד משניהם.

לא מוסיף גובה משמעותי -iFootage Seastars Q1

iFootage Seastars and head

נושא הסיבוב הלא רצוי הוא אחת הבעיות הגדולות עם אביזרים בהרבה תחומים בעולם הצילום (אנו נראה גם בביקורת הבאה שלנו כיצד iFootage פתרו את הבעיה בצורה ייחודית במוצר אחר).

השלב הבא הוא להתחיל לעבוד – בכדי לחבר את הראש לחצובה כל מה שצריך לעשות הוא לדאוג שהפסים הלבנים המסומנים על הפלטה יתאימו לאלו שעל הבסיס ולהניח אותם זה על זה ואלו יתפסו לבד וישמיעו קליק. ניתן לעשות זאת בעזרת יד אחת בלבד – סופר נוח (בדיוק כמו שאנו אוהבים ב-RC2 של מנפרוטו בו אנו משתמשים כבר שנים עבור כל הראשים שלנו לצורך חיבור מצלמות). לפתיחה החזיקו את הראש/סליידר/מנוף היטב וביד השניה סובבו את זרועות הכוכב (כאמור חשוב לדאוג לנעול את הברגים הקטנים אחרת הכוכב כולו יסתובב).

אנו משתמשים ב”כוכב” מזה מספר חודשים (iFootage שלחו לנו כאמור אבות טיפוס מוקדמים של שני המוצרים שבדקנו עוד בראשית השנה) והם הפכו להיות חלק אינטגרלי מעבודת הסטודיו שלנו ואנו מתכוונים לרכוש עוד כמה מהם בכדי לדאוג שכל ראש או התקן רלוונטי בו אנו משתמשים באופן קבוע בסטודיו (ויש לא מעט כאלו) יהיה בעל בסיס ו/או פלטה. באופן כללי הדרך הטובה ביותר לשימוש ב”כוכבים” כמערכת הוא לחבר פלטה לכל ראש/סלייר/מנוף וכו’ שיש לכם ולדאוג שבכל התקן שאליו אתם מחברים את אלו יהיה לכם בסיס (על סליידר אגב יכול להיות לכם גם בסיס אם אתם עובדים איתו עם ראש fluid וגם פלטה אם אתם מחברים אותו לחצובה).

הפלטה של ה-Q1 מחוברת לראש (שימו לב שמדובר באבטיפוס ללא נעילה – בדגם הנמכר כעת יש נעילה גם בפלטה)

iFootage Seastars plate

לנו יש לא מעט ראשים והתקנים שונים ולכן אנו צריכים אולי מעט בסיסים אבל לא מעט פלטות. ב-iFootage הבינו זאת ומוכרים קיטים שונים המאפשרים בסיס ופלטה, בסיס ושתיים/שלוש פלטות או אפילו מספר בסיסים ומספר פלטות – מחשבה נכונה.

המחיר לדעתנו סביר מאד ביחס למערכת כל כך שימושית – 73 דולר לבסיס ופלטה (ויש הנחות על קומבינציות שונות) – מומלץ בחום.

סרטון הביקורת שלנו אודות ה-iFootage Seastars Q1 מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *