ראשי ביקורות\סקירות קוברה 3: מונופוד מבית iFootage בביקורת

קוברה 3: מונופוד מבית iFootage בביקורת

0
0

היום אנו מפרסמים ביקורת על מונופוד וראש וידאו חדש שהושק בשבוע שעבר על ידי חברת iFootage. הקוברה 3 הוא חלק מסדרה עם שם דומה הכוללת מספר תת דגמים עם תכונות מעט שונות והראש אותו נבחן הוא ה-K5-S – שדרוג של ראש ה-K5 הנוכחי של החברה.

סרטון הביקורת מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

iFootage

החברה הסינית iFootage היא אחת החדשניות ביותר בשוק אביזרי העזר לצילום. לאורך השנים בדקנו כאן מספר רב של מוצרי החברה כולל ה-Seastars Q1 מתאם האביזרים המעולה של החברה, ה-Spider Crab – סט הזרועות למוניטורים ואביזרים הטוב בשוק לדעתנו ולאחרונה גם את סדרת ה-Anglerfish – סדרת תאורות ה-LED החדשות של החברה המספקות את דיוק הצבע הגבוהה בתעשיה (ללא זיהום “כחול”).

היום אנו בוחנים כאמור מונופוד אחד מסדרת הקוברה 3 ואת ראש ה-K5-S החדש של החברה. חשוב להבהיר כי שני המוצרים הללו מהווים שדרוג של מוצרים קיימים של החברה (אנו משתמשים במונופוד הקודם ובראש הקודם של החברה – את שניהם רכשנו לצרכי עבודה לפני מספר שנים והם עובדים מצויין עד היום).

כפי שנראה מייד השדרוגים החדשים אינם בגדר מהפכה אלא יותר עדכונים ושיכלולים של הדגמים הקיימים, ועדיין מי שאין לו מונופוד או ראש וידאו קומפקטי וזקוק להם ימצא עניין בשורות הבאות.

מונופוד וראשים מעודכנים – iFootage 

DSC01631

קוברה 3 – מה חדש?

הקוברה 3 שאנו קיבלנו (מספר שבועות לפני ההשקה הרשמית) הגיע עם נרתיק נשיאה מרופד המאפשר להכיל גם את הראש אם מפרקים את הידית ומרחיבים את התיק עצמו (רעיון מעולה אגב. היינו שמחים אם הוא היה טיפה ארוך יותר אבל אפשר להסתדר). סדרת הקוברה 3 מגיע עם דגמים מסיבי פחמן או אלומיניום – ההבדל במשקל לא גדול – אנחנו קיבלנו את גרסת סיבי הפחמן, בניגוד לחצובות שם יש הרבה משמעות להפחתת רעידות ברגליים עם סיבי פחמן פה הנושא פחות קריטי לדעתנו, מצד שני גם ההבדל במחיר לא עצום.

הגרסה שאנחנו בדקנו היא בעלת אורך של 70 ס”מ כשהיא סגורה ועם פתיחה של 4 אזורים (3 מנעלים עם עיצוב ותכנון חדשים וצרים יותר מבדגם הקודם) היא מגיעה לגובה נאה של 180 ס”מ (ללא הראש).

החלק העליון מעוצב בצורה שונה מהדגמים הישנים והוא דק יותר (כנראה עניין אסתטי) ועם רצועת יד לנשיאה נוחה אותה ניתן להוסיף או להוריד (טאצ’ נחמד). יש גם מפתח אלן על קליפס פלסטיק שמאפשר הידוק של נעילות הרגליים אם יש בכך צורך.

הרגליים של הקוברה 3 חדשות. הן רחבות יותר (בערך ב-3 ס”מ יותר לעומת הדגם הקודם) ויציבות יותר. לדעתנו עדיין לא מדובר במה שראוי לכנות אולי מונופוד “עומד-עצמאי” (free standing monopod) משום שהרגליים לא באמת רחבות מספיק (למרות שעל קרקע ישרה המונופוד בהחלק יעמוד אבל אתם לוקחים סיכון עם הציוד ולא היינו ממליצים על כך).

מנגנון הפרדה לרגליות ולראש

7R503568

לקוברה 3 יש מערכת Quick release בחלק העליון (מייד נגיע לזה) אבל גם חיבור בחלק התחתון שמאפשר לנתק את העמוד המרכזי ולהשתמש ברגליים עם ראש באופן ישיר לזוויות נמוכות – אנו מאד אוהבים את התכונה הזאת והיא בהחלט שימושית.

מנגנון הנעילה בחלק העליון כמו בתחתון מאפשר ניתוק וחיבור של הראש (עם פלטה המגיעה עם המונופוד) וגם מאפשר להחזיק מספר ראשים שונים לעבוד (נניח ראש וידאו וראש כדורי או שני גדלים של ראשי וידאו למצלמות שונות). יעיל ועובד מצוין. אגב המנגנון של החיבור המהיר מאפשר לחבר ראש בקלות רבה אפילו עם יד אחת (בהנחה שהמונופוד עצמו יציב כמובן)

בדגם הקוברה 3 שאנו בדקנו (זה לא נכון לכל הדגמים בסדרה אז שימו לב מה אתם רוכשים) יש רגלית מתכת חדשה. זאת אולי התכונה השימושית ביותר של הדגם החדש לטעמנו. היא מאפשרת להשתמש במונופוד לתנועה חופשית על מיסב כדורי בחלק התחתון של הרגל (ראו הדגמה בסרטון למעלה) או לנעילה במצב ישר בלחיצת הרגלית. שימו לב שהתנועה המתאפשרת איננה עצומה  ורצוי להחזיק את הרגל שלכם על אחת הרגליים של המונופוד בכדי שזה לא יזוז תוך כדי התנועה, ועדיין מדובר בשדרוג מאד שימושי שעובד טוב (רק תלמדו איך לנעול ולפתוח את הרגלית – כשרק קיבלנו את המונופוד אחרי שימוש קצר הרגלית נשארה במצב פתוח וחשבנו שהמונופוד נשבר עד שהבנו איך להחזיר את המונופוד למצב עומד).

Quick release קל ופשוט להפעלה ולחיבור עם יד אחת

A7R06330

K5-S – מה חדש?

המונופוד קיבל לא מעט שיפורים ושינויים כפי שראינו, ראש הוידאו הקומפקטי הרבה פחות. למעשה אפשר לחשוב על ה-K5-S כעדכון גרסה. יש לו מנעלים גדולים יותר מהדגם הקודם ורוזט מחוזק (לדרישת המשתמשים בדגם הקודם – לנו לא היו בעיות עם הרוזט בדגם הישן אגב). עם המונופוד בגרסה אותה קיבלנו אנחנו מדברים על משקל של 2.5 ק”ג – בהחלט לא כבד (הראש עצמו קל מאד בדיוק כמו קודמו – בערך 750 גרם).

השינוי המרכזי בראש החדש הוא הבסיס. הוא רחב יותר ואמור להציע pan חלק יותר. לנו לא הייתה בעיה עם התנועה של הראש הישן אם לומר את האמת אבל שיפורים כאלו הם תמיד נחמדים. מה שלא קיים והיינו שמחים לראות הוא אפשרות נעילה של הראש למונופוד/פלטה (קיים בחלק מהראשים/חצובות אצל לא מעט יצרנים אחרים ומונע אפשרות של pan בו הראש יוצא בטעות עם תנוע לכיוון ההפוך מהברגת הראש).

עדכונים מינוריים – K5-S

7R503566

סיכום

לסיכום, חברת iFootage הוכיחה שוב שהיא מחוייבת לשיפור ושדרוג מתמיד של מוצריה (אפילו כאלו שהיו לחלוטין משביעי רצון גם בגרסה הנוכחית). למי שיש את הגרסאות הקיימות של המונופוד ובעיקר הראש לא בטוח אם היינו ממליצים לשדרג – ההבדלים לא בהכרח מצדיקים זאת.

הדבר כמובן לא אומר שהמוצרים החדשים לא מומלצים, להפך, שניהם עושים עבודה מעולה ואם אין לכם את הדגמים הישנים אנו בהחלט ממליצים עליהם בחום (הם פשוט לא מהווים חידוש דרמטי במיוחד, פרט אולי לרגלית בקוברה 3 שהיא בהחלט תוספת מרעננת).

מגיע עד 180 ס”מ – קוברה 3

7R503570

מחירים

בסדרת המונופודים החדשה יש מספר תת דגמים ולכל אחד מחיר שונה. לקוברה 3 בתצורה שאנו בדקנו תג מחיר של 195 דולרים בחו”ל ולראש ה-K5-S מחיר דומה לקודמו – 150 דולרים.

אנו נעדכן על מחיר וזמינות בארץ ברגע שנקבל פרטים מהיבואן.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *