ראשי ביקורות\סקירות iFootage Anglerfish SL1 60DN בביקורת – אור השמש בכף ידך

iFootage Anglerfish SL1 60DN בביקורת – אור השמש בכף ידך

0
0

היום אנו מביאים בפניכם ביקורת אודות תאורה מיוחדת במינה שפותחה על ידי חברת iFootage הסינית והושקה בשבוע שעבר. אנו זכינו לקבל את התאורה עוד בטרם ההכרזה לפני מספר שבועות ולעבוד איתה והסקירה שלנו היום כוללת את ההתנסות שלנו עם התאורה כמו גם עם מספר מוצרים אחרים שהחברה שלחה לנו באותה הזדמנות ועשויים לעניין אתכם.

לחברת iFootage היסטוריה של מוצרים מאד ייחודיים (לעיתים פורצי דרך ממש) עם הרבה חדשנות וכולם כמעט עם שמות של בעלי חיים ימיים. המוצר המרכזי אותו אנו בוחנים היום ממשיך במסורת זאת (גם ברמת החדשנות וגם בהקשר הימי) והוא מכונה iFootage Anglerfish SL1 60DN והינו חלק מסדרה חדשה של תאורות (ראשונות מסוגן עבור iFootage שעד כה התמקדה בחצובות, מונופודים, סליידרים ושורה של אביזרי עזר אחרים כמו זרועות ומחברים שונים – את חלקם אגב בדקנו כאן בעבר).

הסקירה שלנו אודות ה-iFootage Anglerfish SL1 60DN מאתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid.com

Anglerfish SL1 60DN – כמו שמש זעירה

כאמור ליין ה-Anglerfish הוא הראשון מבית iFootage בתחום התאורה. וזאת כשהשוק מוצף באינספור מותגים מוכרים יותר ופחות, חלקם נמצאים כבר שנים בתחום עם מספר רב של דורות מוצרים שהולכים ומשתפרים הן מבחינת עוצמה והן מבחינת תכונות ותפעול. אז מה כבר יכולה iFootage לחדש?

מסתבר שלא מעט – וזאת גם אחת הסיבות שמאד הסתקרנו ככשמענו לפני מספר חודשים מהחברה שהיא עובדת על ליין תאורה חדש. אולי גולת הכותרת של הליין היא איכות האור. על הנייר החברה מצהירה על טכנולוגיה ראשונה מסוגה המסוגלת לצמצם כמעט לגמרי את “הקפיצה” בספקטרום אור ה-LED בתדר הכחול (ובמידת מה גם הירוק). על מה מדובר? ובכן בקצרה מאד, לכל תאורות ה-LED שאנו מכירים עד היום – כולל הטובות והיקרות ביותר ישנה קפיצה בספקטרום הנראה סביב 450 ננו מטר (כאמור אור כחול וקצת ירוק). לעומת זאת בתאורת שמש אין שום קפיצה לא טבעית כזאת (אפשר לקרוא עוד על כך למי שמעוניין בדיון הטכני הבא).

ה-Anglerfish SL1 60DN

iFootage-Anglerfish-SL1-60DN-fibers

לנו לא ברור בדיוק כיצד הצליחה החברה להגיע להישג המרשים הזה (שאלנו את החברה מספר פעמים אבל טרם זכינו לתשובה). הדבר היחיד שאנו יודעים הוא שבניגוד לחלק מן היצרניות האחרות שקנו את מערך ה-LED מיצרניות אחרות, ב-iFootage בחרו כנראה לפתח מערך LED משלהם אשר בדרך כלשהי הצליח לצמצם (מיד נראה עד כמה) את אותה קפיצה. למה זה בכלל חשוב? בקצרה נאמר כי השאיפה ברוב המקרים (לא תמיד כמובן) היא לקבל תאורה הקרובה ככל האפשר לאור השמש על מגוון תכונותיו (כמובן שחייבים לומר שגם אור השמש עצמו לא זהה בשעות שונות, עונות שונות ומקומות שונים ובכל זאת נושאים כמו היעדר קפיצות בספקטרום הוא מאפיין של אור טבעי).

iFootage השיקה בשלב זה שלוש תאורות COB – אנו בחנו את הדגם הקומפקטי ביותר בן כ-60W אבל תוכלו למצוא שני דגמים גדולים יותר בעוצמה של 220W וכ-300W עם עיצוב שונה (אנו מקווים לבחון בהמשך לפחות אחד משני אלו).

לפני שניגש לבחון את הטענות של החברה הינה כמה דברים שכדאי שתדעו על ה-Anglerfish SL1 60DN:

מה בקופסא?

התאורה מגיעה בקופסא חצי קשיחה איכותית עם חלוקה פנימית יחד עם התאורה, רפלקטור, power-brick, ומתאם לעמוד תאורה.

עיצוב ומבנה

ל-SL1 מבנה מינימליסטי והיא קטנה וקלה מאד (ממש הופתענו כשראינו אותה לראשונה – היא יכולה להיות מוחזקת כולה כמעט ביד). בחלק הקדמי מצאנו תושבת דמויית Bowens אבל קטנה יותר. יחד עם התאורה קיבלנו גם מתאם מהתושבת הקטנה ל-Bowens סטנדרטי – הוא עובד אבל יש לו ידית קטנה ולא הכי נוחה – אפשר לעבוד איתו עם מרככים קטנים אבל דווקא עם ה-Softbox 90 ס”מ שקיבלנו איתו הוא הרבה פחות מתאים לעבודה. לדעתנו התאורה הזאת הרבה יותר מתאימה עם מרככים קטנים בתושבת המקורית (לא קיבלנו מ-iFootage תשובה האם הם מתכננים ליין מרככים בתושבת המיני Bowens שלהם אבל אנו מרשים לעצמנו לשער שהתשובה חיובית).

בחלק האחורי שני כפתורי שליטה וכפתור כיבוי והדלקה שמאפשר גם להשהות את ההפעלה וכמובן מסך נתונים – בסך הכל פועל בצורה טובה (כפתור ההדלקה/כיבוי יכול להיות לעיתים קצת מבלבל בגלל אופציית ההשהיה והיינו מעדיפים כפתור נפרד).

כיבוי / הדלקה ושליטה עם כפתורים

iFootage-Anglerfish-SL1-60DN-back

אנרגיה

התאורה צורכת כ-75 וואט לערך בעוצמה מלאה ויש לה טריק ייחודי ודי מעניין. ניתן להפעיל אותה באמצעות חיבור USB-C. המגבלה היחידה היא שתצטרכו לחבר אותה באמצעות כבל המסוגל לתמוך בהעברה של עד 100W (לא כל כבל USB-C יתאים) ולהשתמש במתאם או סוללת USB עם יכולת לספק 100W (בדקנו ועם כאלו שאינם תומכים תקבלו ריצודים והפרעות אבל עם כבל/חיבור מתאים בהחלט אפשר לעבוד וזה יכול להיות שימושי מאד – אגב אין הפסד עוצמה ביחס לחיבור רשמלי רגיל).

עם התאורה מגיעה “לבנת הטענה” בגודל בינוני עם כבל חיבור DC של 15-20V. אם תרכשו את מתאם סוללות ה-V של החברה שמגיע עם ידית וחיבור לעמוד תאורה תוכלו להשתמש גם בסוללות V שיאפשרו לכם זמן עבודה של שעה לערך עבור כל סוללות 150Wh בעוצמה מלאה עם BT מופעל.

מופעל גם באמצעות USB-C

iFootage-Anglerfish-SL1-60DN-power

ביצועים

כעת אנו מגיעים לבחון את הטענה המרכזית של חברת iFootage והיא זו הנוגעת לאיכות האור של סדרת ה-Anglerfish SL1. כמו שאנו עושים תמיד בדקנו את התאורה עם הספקטרומטר המקצועי שלנו (ה-Sekonic C-800)במרחק דל 1 מטר ובמקביל בדקנו גם נתונים מהשמש באמצע היום (במקרה זה לא ממרחק של 1 מטר) בכדי שנוכל להשוות עד כמה האור המגיע מה- SL1 60DN דומה בתכונותיו לאור השמש.

תוצאות מדידה SL1 60DN (התאורה לבד)

  • טמפרטורת צבע – 5431K.
  • עוצמת הארה – 2960 לוקס.
  • CRI – כוללת 97.6 (עם R9 של 98.1 ו-R12 של 96.8).
  • TLCI – של 99.
  • TM-30 – ב-RF של 97 ו-RG של 102.
  • SSI – של 83.

Untitled 02 5431K ColorRendering Untitled 02 5431K SpectralDistribution Untitled 02 5431K TM30 Untitled 02 5431K WhiteBalance

תוצאות מדידה SL1 60DN (רפלקטור)

  • טמפרטורת צבע – 5480K.
  • עוצמת הארה – 11,000 לוקס.
  • CRI – כוללת 97.6 (עם R9 של 97.8 ו-R12 של 95.8).
  • TLCI – של 99.
  • TM-30 – ב-RF של 97 ו-RG של 102.
  • SSI – של 82.

Untitled 03 5480K ColorRendering Untitled 03 5480K SpectralDistribution Untitled 03 5480K TM30 Untitled 03 5480K WhiteBalance

תוצאות מדידה SL1 60DN (סופטבוקס 90 ס”מ)

  • טמפרטורת צבע – 5286K.
  • עוצמת הארה – 968 לוקס.
  • CRI – כוללת 97.9 (עם R9 של 98.3 ו-R12 של 95.8).
  • TLCI – של 99.
  • TM-30 – ב-RF של 97 ו-RG של 102.
  • SSI – של 82.

Untitled 04 5286K ColorRendering Untitled 04 5286K SpectralDistribution Untitled 04 5286K TM30 Untitled 04 5286K WhiteBalance

אור שמש (אמצע היום בקיץ)

  • טמפרטורת צבע – 5416K.
  • עוצמת הארה – 112,000 לוקס.
  • CRI – כוללת 99.2 (עם R9 של 98 ו-R12 של 97.3).
  • TLCI – של 100.
  • TM-30 – ב-RF של 99 ו-RG של 100.
  • SSI – של 98.

Untitled 01 5416K ColorRendering Untitled 01 5416K WhiteBalance Untitled 01 5416K TM30 Untitled 01 5416K SpectralDistribution

לשם הדגמה – שימו לב לאופן בו נראה הספקטרום של תאורת ה-COB של חברת SmallRig (תאורה לא יקרה אבל איכותית מאד מבחינת דיוק צבע) ואיך רואים קפיצה בולטת מאד באזור הכחול – קפיצה שכמעט לא קיימת ב-Anglerfish SL1 60DN

Untitled 05 5510K SpectralDistribution

למי שרוצה את השורה החתונה – מדובר בתאורה הטובה ביותר שבדקנו אי פעם מבחינת דיוק צבע וקרבה לאור שמש. לא בהפרש קטן אלא באופן משמעותי (בדגש על נתוני ה-SSI וה-TM 30 שהם הנתונים החשובים יותר לטעמנו). אנו לא באמת מבינים עדיין איך הצליחו ב-iFootage לעשות זאת ולהעלים כמעט לחלוטין את הקפיצה הכחולה בתאורות LED אבל אנחנו בהחלט מסירים בפניהם את הכובע.

מספר מוצרים נוספים

כאמור חברת iFootage החליטה לתת לנו להתנסות לא רק בתאורה החדשה אלא במגוון רחב של מוצרים (חלקם הוצגו כבר בשנה שעברה והגיעו לשוק בחודשים האחרונים). בין השאר קיבלנו לידנו את שתי הגרסאות של החצובה/עמוד תאורה עם הבסיס העגול של החברה המכונה RB-A300 Cobra 2 בגרסה הארוכה ו-RB-A200 Cobra 2 בגרסה הקצרה (מוצר מאד מוצלח שרכשנו למעשה בעצמנו עוד קודם לכן ובשילוב משקולת מאפשר להציב בצורה יציבה מצלמה או תאורה בלי לתפוס שטח רצפה גדול – החיסרון העיקרי הוא שהעמוד עצמו רועד מעט אבל כל עוד לא מזיזים או נוגעים בו זה ממש לא נורא). המחיר בין 70 ל-90 דולר בחו”ל.

עוד מוצר מעניין שקיבלנו הוא ה-Spider Crab vehicle suction cup. מדובר במתקן הכולל משאבה מקצועית חזקה שנועדה לחיבור לחלק הפנימי או החיצוני של הרכב (או לחלון למשל) ולהחזיק מצלמה. הוא מגיע במספר גדלים (עם יכולת נשיאה שונה) אנו קיבלנו את הדגם הקטן ולא היינו סומכים עליו לבדו לשאת יותר ממצלמה קלה כמו מצלמת גופרו למשל. יחד עם זאת אתם יכולים לרכוש קיט עם שלוש יחידות כאלו ואביזר חיבור וכך ליצור לכם מערכת הרבה יותר חזקה שתאפשר לשאת בקלות גם מצלמה של ממש (אותנו הרעיון של חיבור מצלמה בצורה כזאת מחוץ לרכב עדיין די מפחיד – בהוליווד אגב קוראים למצלמות המחוברות בצורה כזאת crash cameras – תבינו לבד למה). המחיר בחו”ל 110-130 דולר תלוי בגודל.

ה-SL1 60D היא לא התאורה היחידה שקיבלנו מהחברה. יחד איתה קיבלנו גם את ה-Anglerfish HL1 C4. מדובר בתאורה קטנה בצורת ריבוע עם טווח טמפרטורות צבע רחב מאד (2800K עד 10,000K), אפשרות שינוי צבעים, שליטה מאפליקציה וארבעה כפתורי שליטה עם מסך וכן מגנט מאחור ומגנט קדמי לחיבור מרכך. טכנולוגיית התאורה במקרה הזה סטנדרטית ככה שמדובר במוצר חביב אבל לא שונה מהותית מאי ספור תאורות דומות שכבר נמצאות בשוק. המחיר – כ-50 דולר (והיא מגיעה במספר צבעים לבחירה).

התאורה החדשה יחד עם חלק קטן מהמוצרים אותם בדקנו מבית iFootage 

iFootage-Anglerfish-SL1-60DN-and-more

סיכום

ה-Anglerfish SL1 60DN ללא ספק עומד בהבטחה הגדולה של חברת iFootage להביא לשוק את תאורת ה-LED הקרובה ביותר בביצועיה (מבחינת איכות האור, לא עוצמתו) לזו של אור השמש. אנו היינו מעט ספקנים בתחילה (אחרי הכל חברות הרבה יותר גדולות ומנוסות בתחום התאורה פועלות בתחום ויכלו לייצר פתרונות מקבילים אך טרם עשו זאת ודווקא iFootage היא זו שמצליחה עם סדרת התאורה הראשונה שלה לעשות מה שכל האחרות כשלו בו עד כה.

באופן ספציפי ה-Anglerfish SL1 60DN חדשני גם מכמה בחינות אחרות כשבראשן גודלו הזעיר ויכולתו להיות מופעל באופן מלא באמצעות חיבור USB-C (הדבר אינו אפשרי כמובן עם הדגמים החזקים יותר בסדרה).

לא הכל מושלם כמובן. למרות שאיכות הבנייה של ה-Anglerfish SL1 60DN טובה הבחירה בזרוע נעילה כה קטנה היא משהוא שהיינו מוותרים עליו ואנו ממליצים להשתמש במרככים קטנים יחסית עם התאורה (סופטבוקס ה-90 ס”מ שקבילנו לבדיקה יחד עם התאורה הרגיש גדול מידי וכבד מידי עבורה). אנו יודעים שב-iFootage כבר עובדים על ליין נוסף של תאורות ואנו יכולים רק להמתין ולראות מה מתכננים לנו בחברה הסינית החדשנית.

האביזרים האחרים שבחנו (חלקם כאמור לא לגמרי חדשים) שימושיים בהחלט (עמוד התאורה עם הבסיס העגול אפקטיבי במיוחד לטעמנו ואנו עובדים איתו רבות בסטודיו)

מחירים

בשלב זה התאורות החדשות והמוצרים הנלווים להם זמינים רק באתר החברה ויגיעו לשוק בספטמבר (אנו נברר עם היבואן הישראלי ונעדכן כאן במקביל):

  • iFootage Anglerfish SL1 60DN – $190 תאורה בלבד ($230 קיט עם תיק).
  • iFootage Anglerfish SL1 220DN – $429.
  • iFootage Anglerfish SL1 320DN – $650.
  • Mini Bowens adaptor – $19.
  • V-mount adaptor – $60.
  • 50cm Lantern – $90.
  • 65cm Lantern – $100.
  • 60cm softbox – $120.
  • 90cm softbox – $130.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *