ראשי חדשות משבר אולימפוס (חלק 15): פנסוניק תרכוש שליטה באולימפוס

משבר אולימפוס (חלק 15): פנסוניק תרכוש שליטה באולימפוס

3
0

מזה כשמונה חודשים אנו עוקבים אחר אחת הפרשות המסעירות את שוק הצילום ואת תחום התאגידים היפני והעולם הכלכלי בכללותו. לאחר שהתגלתה פרשת שחיתות בהיקפים של מיליארדי דולרים בצמרת חברת אולימפוס אשר נמשכה יותר מעשור, נפתחה חקירת FBI, ראש ממשלת יפן נאלץ להתערב וחברת אולימפוס עמדה על סף קריסה, הגיע אמש חלק דראמטי נוסף בסאגה הלא נגמרת – חברת פנסוניק תרכוש כפי הנראה מניות בחברת אולימפוס בשווי 630 מיליון דולר, תהפוך לבעלת השליטה המרכזית בחברה ותסייע בכך בשיקום אולימפוס.

אנו מלווים את “פרשת אולימפוס” כפי שהיא מכונה מאז פרצה ברעש תקשורתי בינלאומי גדול באוקטובר שעבר, כאשר מנכ”ל החברה הבריטי Michael Woodford אולץ לפרוש לאחר שחשף אי סדרים מתמשכים בהתנהלות החברה. לאחר חקירות ממושכות ושורה של התפטרויות בכירים ואירועים שונים ומשונים (ראה סיקור מקיף שלנו  בסוף הידיעה) מצאה את עצמה חברת אולימפוס במצוקה כספית קשה לאחר שהתברר כי בקופתה חסרים מיליארדי דולרים (1.7 מיליארד לפחות) ומניית החברה בקריסה. במשך חודשים הסתובבו שמועות שונות בנוגע לשאלה מי יציל את חברת אולימפוס כאשר בבנק השמות בלטו במיוחד חברת פוג’יפילם וחברת סוני. לשתי החברות עניין משמעותי לחזק את התחום הרפואי שברשותן (אולימפוס מוכרת לנו אולי כחברת צילום וותיקה אך למעשה החטיבה הרווחית בחברה עוסקת בייצור אנדוסקופים לבתי חולים והיא שולטת בשוק העולמי הנרחב הזה ביד רמה).

פנסוניק תשלוט באולימפוס?

Olympus japan logo

כעת מפרסם האתר היפני Kyodo news (מצוטט כאן על ידי סוכנות הידיעות bloomberg) כי פנסוניק נמצאת במגעים אחרונים להשקעה שתנוע בין 380 מליון דולר ל-630 מליון דולר במניות חברת אולימפוס ותהפוך בכך למחזיקת השליטה הגדולה ביותר בחברה. הצעד המפתיע (אשר העלה אגב את מניית אולימפוס ב-3.5%) מגיע על רקע נתונים לא טובים במיוחד של חברת פנסוניק עצמה בחודשים האחרונים (גם היא וגם סוני נמצאות בקשיים בשל ירידה בשוק המסכים בתקופה האחרונה). כידוע לאולימפוס קשרים הדוקים יחסית עם חברת פנסוניק ושתיהן שותפות לפורמט המיקרו 4/3 ופנסוניק היא גם יצרנית החיישנים של מצלמות אולימפוס. בשלב זה בכל מקרה אין עדיין אישור רשמי סופי לידיעה.

בידיעה נפרדת אך קשורה, נמסר כי המנכ”ל המודח של אולימפוס Michael Woodford בן ה-51 אשר חשף את הפרשה ופוטר ללא סיבה מוצדקת סגר לאחרונה עסקה עם חברת אולימפוס. Woodford לא היה מוכן לחשוף פרטים ובעיקר מה הסכום אותו קיבל מחברת אולימפוס במסגרת ההסכם, אך עיתון ה-telegraph הבריטי טוען כי אפשר ומדובר בסכום בן כ-8 ספרות. אנו לא היינו דואגים בכל מקרה ל-Woodford אשר עשוי לקבל גם תמלוגים שמנים אם בהולייוד יחליטו להפיק סרט המבוסס על סיפורו וסיפורה של אולימפוס (ראה פרטים בקישור בהמשך הידיעה).

Woodford – חושף הפרשה – אל תדאגו לו…

Michael Woodford םךטצפוד

תם ולא נשלם.

למי שלא עקב אחר הפרשה הינה קישור לכל הפרקים הקודמים והינה הכותרות:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

3 תגובות

  1. Avatar

    אבי

    07/06/2012 ב 8:30 PM

    גם אני רוצה 8 ספרות

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      07/06/2012 ב 8:35 PM

      תעבוד כמנכ”ל חברה בינלאומית גדולה, תגלה שחיתות בהיקף של מיליארים, תסולק בבושת פנים מהניהול, תילחם על שמך הטוב ואולי גם אתה תזכה…

      השב

  2. Avatar

    guya

    08/06/2012 ב 5:24 PM

    בשביל כבוד צריך לעבוד {- :

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *