ראשי מבזקים משבר אולימפוס (חלק 8): האם אולימפוס תמכור את חטיבת הצילום?

משבר אולימפוס (חלק 8): האם אולימפוס תמכור את חטיבת הצילום?

0
0

בסוף השבוע שעבר פרסמה סוכנות הידיעות רוייטרס ידיעה ועל פיה חברת אולימפוס הנמצאת כידוע בקשיים כספיים ובחקירות בעקבות חשיפת פרשת העברות הכספים הלא מורשות בסכומי עתק, עורכת בימים אלו בדיקה מעמיקה של מבנה הרווחיות של החברה אשר בסופו היא עשויה להציע למכירה חלק מן החטיבות שאינן רווחיות ובניהן אולי גם חטיבת הצילום.

אולימפוס עוסקת במגוון רחב של תחומים בניהים ציוד רפואי (היא בעלת השליטה בשוק האנדוסקופים העולמי – המכניס לחברה סכומי כסף גדולים), מיקרוסקופים, ציוד בדיקה תעשייתי, מכשירים סלולאריים וכמובן צילום. חלק מתחומים אלו מצוי בהפסד (כך גם חטיבת הצילום) והחברה עשויה לשקול למכור את החטיבה בכדי לכסות על הפסדי הענק שלה מן התקופה האחרונה כמו גם כתוצאה ממה שנראה כמעילה הגדולה בהיסטוריה של החברות המסחריות ביפן.

Michael Woodford, המנכ”ל המפוטר של אולימפוס אשר חשף את הפרשה (ואולץ על ידי חברי ההנהלה לפרוש), אמר בראיון למגזין הבריטי amateur photographer כי אם יוחזר לתפקידו כמנכ”ל החברה הוא יפעל למנוע את מכירת חטיבת הצילום של החברה.

בשלב זה נמשכת חקירת ה-FBI ובמקביל מתנהלת ביפן חקירה משטרתית עצמאית במטרה לברר מי עומד מאחורי העלמותם של מיליארדי הדולרים במשך כ-20 שנה (כולל האם גופי פשע בינלאומיים קשורים לפרשה).

למי שלא עקב אחר הפרשה הינה קישור לכל הפרקים הקודמים.

סרטון מסוף השבוע שעבר בו מדבר Michael Woodford על הפרשה ועל כוונתו לחזור ולנהל את החברה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tNkwfaIb1-E[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *