ראשי מבזקים משבר אולימפוס (חלק 11): סוני תציל את אולימפוס?

משבר אולימפוס (חלק 11): סוני תציל את אולימפוס?

0
0

בשתי ידעות נפרדות, אמש והיום מדווחים מקורות שונים לסוכנות הידיעות רוייטרס כי חברת סוני נמצאת בתהליכים לרכוש מניות בשווי למעלה ממיליארד דולר בכדי לתת לאולימפוס אשראי אשר ימנע את קריסת החברה.

נראה כי סוני עצמה מעוניינת בקיום העסקה, לא דווקא בגלל חטיבת הצילום המפסידה של אולימפוס אלא דווקא בגלל חטיבת הפיתוחים הרפואיים של החברה העוסקת בין השאר בייצור אנדוסקופים לניתוחים ושולטת בכ-70 אחוז מן השוק העולמי המתפתח (לסוני עצמה אין כיום אחיזה משמעותית בתחום הרפואי). חברה נוספת אשר נמצאת כנראה עדיין במירוץ אם כי במעמד נמוך יותר היא פוג’יפילם אשר לה עניין לסייע לאולימפוס ולהגדיל משמעותית את אחיזתה בשוק הציוד הרפואי (לפוג’יפילם חטיבה משלה העוסקת בייצור אנדוסקופים והיא שולטת בכ-10% מן השוק).

חברת פנסוניק אשר הייתה עד כה שותפה של אולימפוס בתחום הצילום (השתיים פיתחו יחד את פורמט המיקרו 4/3 המשמש כיום במצלמות חסרות המראה של שתי החברות) כפי הנראה כבר איננה מעוניינת לעזור לאולימפוס. אם אכן תרכוש לבסוף סוני מניות משמעותיות באולימפוס אפשר ונראה בעתיד מצלמות אולימפוס חסרות מראה עם חיישני מיקרו 4/3 של סוני (אם כי לא סביר שהדבר יקרה בקרוב אם בכלל).

נשיא חברת אולימפוס הנוכחי צינן ת ההתלהבות ואמר לאחרונה כי החלטות בדבר מכירת מניות לחברה חיצונית לא יתקבלו בכל מקרה בזמן הקרוב עד שתמונה הנהלה חדשה אשר תחליף את זו שסרחה.

למי שלא עקב אחר הפרשה הינה קישור לכל הפרקים הקודמים.

8.2 אחוז עליה במניית אולימפוס – עדיין יותר מ-50% פחות מאז פרוץ הסקנדל

Olympus japan logo

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *