ראשי מבזקים משבר אולימפוס (חלק 7): עצומה להשבת המנכ”ל שפוטר ומי הרוויח מן הפרשה

משבר אולימפוס (חלק 7): עצומה להשבת המנכ”ל שפוטר ומי הרוויח מן הפרשה

0
0

עוד שבוע עבר ועוד חדשות מגיעות אלינו בפרשה אשר לא מראה שום סימני פתרון. הינה כמה מן האירועים הבולטים של הזמן האחרון:

  • ה-New York Times מדווח כי רשויות החוק ביפן בוחנות בימים אלו כיצד נעלמו קרוב ל-5 מיליארד דולרים מחשבונותיה של חברת אולימפוס (הרבה מעבר למה שדווח עד כה) וכן את המעורבות של גורמי פשע מאורגן בפרשה ואת מידת הידע שהייתה לבכירים בחברת אולימפוס אודות מעורבות זו. אם יוכח כי לפשע המאורגן הייתה מעורבות בפרשה לפי חוקי הבורסה של יפן מניית אולימפוס תוסר באופן מיידי מן המסחר – דבר אשר עשוי לפגוע באופן קשה ביותר בחברה (שירדה כבר בעשרות אחוזים במסחר מאז פרוץ הפרשה).
  • בתפנית צדדית מוזרה מפרסם האתר של ערוץ הטלויזיה z3n כי חברת גולדמן זקס (Goldman Sachs) הרוויחה 26 מליון דולר במכירת מניות אולימפוס יום אחד בלבד לפני שהתפוצצה הפרשה ורכשה אותן בחזרה לאחר ירידת המחיר. אף שלא מדובר בעבירה פלילית ביפן האירוע מעלה תהיות מהיכן ידעו בחברה למכור ולקנות בדיוק בזמן הנכון ומי מסר להם את המידע הפנימי.
  • הנשיא לשעבר של חטיבת הציוד הרפואי באולימפוס (החטיבה הרווחית בחברה) מר Koji Miyata, פרסם לאחרונה פניה פומבית לכל עובדי החברה בה אמר כי אירועי השבועות האחרונים מטילים צל כבד על עתיד החברה ויכולתה לשרוד כגוף עצמאי. לדבריו הזמן העומד לרשות החברה לפתור את הבעיה קצר והוא פרסם עצומה הקוראת לתמוך בהשבתו של מנכ”ל החברה המודח Michael Woodford (אשר חשף כזכור את הפרשה ופוטר). לדברי Miyata העצומה זכתה עד כה לתמיכה רבה.
  • Michael Woodford עצמו אמר בראיון למגזין הבריטי Amateur Photographer כי הוא מתכנן לצאת ליפן בימים הקרובים ולמסור עדות במשטרת טוקיו בפרשה. כמו כן הוא הוזמן על ידי ה-FBI ורשויות אכיפת החוק בארה”ב לפגישה בנושא.

למי שלא עקב אחר הפרשה הינה קישור לכל הפרקים הקודמים.

Michael Woodford בתמונה רשמית מימיו כמנכ”ל אולימפוס

Michael Woodford םךטצפוד

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *