ראשי מבזקים ניקון מודיעה על פיתוח עדשת 85 מ”מ f/1.2 ועדשת פנקייק

ניקון מודיעה על פיתוח עדשת 85 מ”מ f/1.2 ועדשת פנקייק

0
1

ניקון אוהבת מאד להודיע על פיתוח מוצרים לפני הכרזתם הרשמית. בסמוך לפתיחת תערוכת CES 2023 בלאס ואגס הודיעה החברה על פיתוח שתי עדשות חדשות – 85mm F1.2 S ו-26mm F2.8.

מה אנחנו יודעים? בשלב זה התשובה היא לא יותר מידי (הודעות על פיתוח לרוב לא כוללות פרטים ולשם כך נצטרך להמתין להשקה עצמה). ממעט המידע שפורסם ומהתמונות אפשר בכל זאת ללמוד מספר דברים. ראשית ה-85 מ”מ החדשה צפויה להיות גדולה למדי (ואפשר לשער שגם לא מאד קלה). לעדשה פילטר קדמי בקוטר 82 מ”מ, בורר מצבי AF/MF וכפי הנראה כפתור Fn אחד לפחות והיא שייכת כמובן לליין ה-S הגבוה של ניקון. מהתמונה ניתן לראות שלוש טבעות על העדשה.

עדשת ה-Nikon Z 85mm f1-2- S שבפיתוח

Nikon Z 85mm f1-2- S

העדשה השנייה הנמצאת בפיתוח היא 26mm F2.8. מדובר בעדשת פנקייק קטנה וקומפקטית מאד עם טבעת יחידה ונראה שללא כפתורים כלשהם. להבנתנו מדובר בעדשת FF ולא (כפי שהיו שסברו תחילה) בעדשת APS-C. שתי העדשות נועדו למצלמות ניקון עם תושבת Z.

עדשת ה-Nikon Z 26mm F2.8 העתידית

Nikon Z 26mm F2.8

מחירים וזמינות – כמו במקרים קודמים גם במקרה הנוכחי אין התייחסות של ניקון למחירים או זמינות אפשרית ונאלץ להמתין להכרזה המלאה.

למה עכשיו? מלבד הודעה בסמוך לתערוכת CES (לא פעם ראשונה עבור ניקון אגב), אנו צפויים לתערוכת צילום חשובה בעוד כחודש לערך ביפן שם סביר להניח שנראה כבר הכרזה או לפחות הצגה של אבטיפוס של העדשות החדשות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *