ראשי מבזקים סוני משיקה עדכון קושחה ל-A1 ול-A7S III (יוני 2022)

סוני משיקה עדכון קושחה ל-A1 ול-A7S III (יוני 2022)

0
0

סוני הודיעה היום על זוג עדכוני קושחה לשתי מצלמות חסרות מראה מתקדמות – ה-A1 אשר זכתה לעדכון ביניים עם כמה תוספות חשובות וה-A7S III אשר זכתה לעדכון קטן יותר.

התוספת המשמעותית ביותר בעדכון הקושחה 1.3 למצלמות ה-A1 הוא הוספה של קבצי RAW בגדלים שונים. נזכיר כי למצלמה חיישן 50 מגה פיקסל וכבר זמן רב מבקשים משתמשים תמיכה אפשרות לצלם ב-RAW עם קבצים קטנים יותר (דבר חשוב במיוחד כשמדובר במצלמה המסוגלת לצלם במהירות של עשרות פריימים לשנייה).

בעדכון החדש נוספו ל-A1 שלוש אפשרויות צילום Lossless Compressed חדשות – S/M/L – בניגוד למה שאפשר היה לחשוב לא מדובר בשלושה מצבים זהים כאשר כל אחד מציג תמונה קטנה יותר. במקום זאת במצב L תקבלו את אותה רזולוציה כמו ב-Lossless Compressed רגיל הקיים גם כיום אבל עם כיווץ משמעותי יותר (יש צורך כמובן לבדוק את המשמעות על איכות התמונה הסופית) ואילו בשני המצבים האחרים (M/S) הרזולוציה עצמה יורדת.

אנו נבחן את הגרסה החדשה בזמן הקרוב ונעדכן את הכתבה בפרטים אודות הרזולוציות וגדלי הקובץ של כל אחד מהמצבים השונים.

גם יכולות ה-8K של מצלמת ה-A1 זכו לבוסט משמעותי בדמות תמיכה ב-4:2:2 10 ביט שהייתה נעדרת עד כה ממצב הצילום ב-8K במצלמה (דבר שהגביל במידה רבה את השימוש במצב זה עד כה וכעת הפך לשימושי הרבה יותר).

מעבר לאלו קיימים בגרסה 1.3 גם השיפורים הבאים:

  • צילום קבצי פרוקסי גם בעת עבודה מחוברת למחשב.
  • שיפורים בדיוק מערכת הפוקוס מעקב עין של המצלמה.
  • שיפורים בעבודה מול תוכנת ה-Imaging Edge Desktop.
  • שיפורי יציבות כלליים.

גם מצלמת ה-A7S III הפופולארית יותר זכתה לגרסת קושחה חדשה (2.1). השיפורים כאן כוללים גם כן צילום קבצי פרוקסי גם בעת עבודה מחוברת למחשב ושיפורים בדיוק מערכת הפוקוס מעקב עין של המצלמה.

להורדה ישירה של העידכונים מאתר סוני:

סוני A1 גרסה 1.3:

סוני A7S III גרסה 2.1:

עדכון גרסה – סוני A1

Sony A1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *