ראשי ביקורות\סקירות Nitecore UFZ100: סוללה למצלמות סוני עם טעינת USB-C ישירה בביקורת

Nitecore UFZ100: סוללה למצלמות סוני עם טעינת USB-C ישירה בביקורת

0
0

אנו שמחים להביא בפניכם היום ביקורת, מהראשונות בעולם, על סוללת ה-UFZ100 החדשנית של חברת Nitecore הסינית. הסוללה המתאימה למצלמות סוני (תואמת לסוללות NP-FZ100 המשמשות במצלמות המקצועיות מהדורות האחרונים של החברה) מכילה כניסת USB-C להטענה ונורת LED המציגה את מצב הסוללה.

סרטון הביקורת הקצר שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

אודות Nitecore

חברת Nitecore היא אחת מהיצרניות הסיניות הבולטות בתחום הפנסים (פנסי ראד, יד ועוד לתחומי הטיולים, העבודה ועוד) עם שורה של פטנטים ופיתוחים בתחום. לאחרונה החלה החברה להיכנס גם לתחום אביזרי הצילום עם מטענים, וסוללות (לחברה ניסיון רב בפיתוח סוללות לפנסים). החברה כבר פיתחה בעבר שורה של סוללות לפנסים עם חיבור USB-C לטעינה ישירה ולכן לא מפתיע לראות שבחברה בחרו לפתח גם מוצר דומה לתחום הצילום.

במקביל לסוללה החדשה ולמטענים, יצאו ב-Nitecore גם בליין מעניין של מוצרי ניקוי לחיישנים, עדשות ועוד. הליין כולל ניקוי יבש ורטוב בגרסאות שונות ואפילו blower חשמלי זעיר עם פילטר מיוחד לניקוי החיישן (ניסינו אותו אגב ולמרות שהוא עושה את העבודה לא מצאנו אותו בהכרח יעיל יותר מ-blower ידני איכותי).

עוד מוצר של החברה לשוק הצילום – Nitecore Blowerbaby

Nitecore-Blowerbaby

Nitecore UFZ100 – תכונות מרכזיות

סוללת ה-UFZ100 מקבילה על הנייר בתכונותיה לסוללת ה-NP-FZ100 המשמשת במצלמות הסוני A7/A9/A1 וב-A6600. לסוללה קיבולת אנרגיה רשמית של 2250mAh (ו-7.2V עם 16.2Wh) מול הסוללה המקורית של סוני לה קיבולת אנרגיה רשמית של 2280mAh (ו-7.2V עם 16.4Wh) הבדל זניח שאפשר לייחס לצורך לדחוס מנגנון טעינה/תצוגת טעינה נוסף לתוך הסוללה בדגם ה-UFZ100.

ההבדל המרכזי הוא כאמור בהוספה של חיבור USB-C בחלק הפנימי של הסוללה ולצידו נורת LED זעירה וכפתור להפעלתה. לחיצה קצרה על הכפתור מראה לנו מה מצב הסוללה:

  • ירוק – הסוללה טעונה ב-50% או יותר.
  • כחול – פחות מ-50% מהסוללה טעונה.
  • אדום – פחות מ-10% מהסוללה טעונה.

כאשר הסוללה נטענת באמצעות חיבור ה-USB-C המובנה נורת הלד הצמודה תהבהב באדום עד לסיום הטעינה אז תהפוך לירוקה (צפצוף קצר להודעה על סיום הטעינה היה נחמד אבל כנראה שיש גבול לכמה דברים ניתן לדחוס לתוך סוללה מבלי להקטין את עוצמתה).

עבודה עם סוללת ה-Nitecore UFZ100

אנו עבדנו עם שתי יחידות של ה-UFZ100 עם מספר מצלמות סוני (A7R IV, A7 IV ו-A1) והן פעלו היטב עם כולן. אף שלא פשוט להשוות זמני עבודה של סוללות (הדבר תלוי בהרבה גורמים כמו שימוש במסך/עינית, צילום וידאו לעומת סטילס, הדלקות וכיבויים והגדרות מצלמה שונות) מההתנסות שלנו לא ראינו הבדל משמעותי כלשהו בין עבודה עם ה-UFZ100 לבין הסוללות המקוריות של סוני הרבות שברשותנו.

זמן הטעינה עם מטען USB-C ישירות לסוללה הוא ארוך למדי – כ-4 שעות. שאלנו את Nitecore לגבי הטענה מהירה דרך USB-C PD ונמסר לנו כי בשלב זה אין אפשרות כזאת מחשש להתחממות יתר של הסוללה (לא מפתיע בהתחשב בכמה רכיבים הצליחה החברה לדחוס לתוך הסוללה הלא גדולה במיוחד). אנו כן ממליצים למרות זאת לטעון את הסוללה כשאפשר באמצעות מטען מהיר רגיל (אנו מטעינים באמצעות מטעני ISDT – ראו ביקורת שלנו) וזמן הטעינה עמד על כ-3 שעות לערך בדומה לסוללות המקוריות של סוני. 

סוללת ה-Nitecore UFZ100 עם טעינת USB-C

Nitecore UFZ100

סיכום

ה-UFZ100 של Nitecore הוא ללא ספק אביזר חדשני ושימושי. הוא מצוין לדעתנו בתור סוללת גיבוי לשטח אותה ניתן להטעין במקביל לשימוש בסוללה רגילה במצלמה מכל שקע עם כבל USB-C או אפילו סוללת USB ניידת בלי צורך להיסחב עם מטען ייעודי. היתרון הנוסף הוא כמובן היכולת לראות את מצב הסוללה מבלי להכניסה למצלמה (אם כי סוללות כאלו כבר ראינו בעבר).

מחיר

מחירה של הסוללה באתר של חברת Nitecore עומד על כ-60 דולר. החברה מבצעת שילוח בינלאומי באמצעות UPS (אם כי משלוחי סוללות לארץ הם תמיד נושא בעייתי ויש לברר זאת ישירות מול החברה).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *