ראשי ביקורות\סקירות סקירה: מטענים וסוללות חדשים מבית ZITAY

סקירה: מטענים וסוללות חדשים מבית ZITAY

0
0

היום אנו מביאים בפניכם סקירה שנייה על שלושה עזרים שימושיים מבית ZITAY הסינית המתמחה בין השאר בפתרונות בתחומי הסוללות והמטענים למצלמות ואביזרי צילום.

את הפתרונות החדשניים של חברת ZITAY פגשנו כאן לראשונה מוקדם יותר השנה. החברה הייתה הראשונה להביא לשוק מוצר (הפועל הצורה תקינה) המאפשר חיבור סוללת דמה למצלמות סוני עם סוללות Z ל-USB-C (אפשר לקרוא את הסקירה שלנו על הפתרון הנ”ל ועוד מספר פתרונות אחרים כאן).

המוצרים השונים של ZITAY המופיעים בסקירה הנוכחית

A7R04411 zitay 2

מאז עמדנו בקשר עם החברה שממשיכה לפתח פתרונות מעניינים (עוד ביקורות מתוכננות להמשך השנה) והפעם אנו מביאים בפניכם שלושה מוצרים חדשים של החברה – זוג מטענים לסוללות Z ו-L וסוללות Z מסוג חדש.

סרטון הביקורת שלנו על מוצרי ZITAY מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid

מטען סוללות L מהיר לעד 4 סוללות

המוצר הראשון שקיבלנו הפעם הוא מטען זעיר במיוחד (בערך 10 ס”מ על 9 ס”מ) המסוגל להטעין בו זמנית עד ארבע סוללות L (המשמשות בין השאר למוניטורים, משדרים אלחוטיים ומגוון אביזרי עזר אחרים).

למטען אפשרויות חיבור באמצעות USB-C עד 60 וואט או באמצעות חיבור DC (עם 5-20V). שימו לב שבקופסא מגיע רק כבל USB-C כך שתצטרכו מטען USB-C (או סוללה) ו/או מטען DC תואם (אנו בדקנו את שתי האפשרויות ושתיהן פעלו באופן תקין).

הסוללות מתחברות למטען עם הפינים כלפי מטה על ידי לחיצה ויוצאים במשיכה. החיבור מאד יציב ולא יתנתק במקרה. עוד תכונה חיובית – אפילו עם סוללות L גדולות וכבדות המכשיר אינו נופל אחורה כשסוללה אחת מחוברת למרות גודלו הקטן.

לכל אחד מערוצי ההטענה יש סימון נפרד של מצב הסוללה באמצעות נורות LED כחולות – 25%/50%/75%/100%. אם תחברו סוללה למטען גם כשהמטען ללא חשמל תוכלו לראות את מצב הסוללה – שימושי עבור סוללות ללא אינדיקטור מצב.

מטען מרובע לסוללות L

A7R04404 zita 3

חיסרון אחד שגילינו עם המטען הוא היעדר אות קולי כלשהו כשההטענה מסתיימת (כפי שיש לנו במטען ה-ISDT NP2 המיועד לסוללות מסוג Z ואחרות, אבל לא L – ראו ביקורת שלנו). לא קריטי אבל היה נחמד לראות זאת אולי בדגמים הבאים של החברה.

בכל הקשור למהירות ההטענה – ערכנו ניסוי עם סוללות ה-Zitay 10,600mAh אותה בדקנו כאן בסקירה הקודמת ועם סוללת ה-YINCHEM L-battery 6600mAh והגענו לזמן הטענה של 5 שעות ורבע (ה-YINCHEM למעשה סיימה הרבה לפני כן) באמצעות מטען USB-C מהיר של החברה (שימו לב שטרם ניסינו לעשות שימוש במטען DC לבדיקה ואנו מקווים להשלים זאת בהמשך בכדי לראות האם יש הבדלים).

אנו ניסינו הטענה של 2 סוללות יחד אבל המטען מסוגל לטעון יותר. על פי נתוני החברה ניתן לטעון 3 סוללות בעלות קיבולת גבוה בו זמנית או 4 סוללות אבל עם מגבלות מסוימות המפורטות בטבלה הרשמית הבאה.

Charge limitations zitay

סוללת Z עם אנדיקטור מצב טעינה

המוצר הבא הוא אולי עוד דוגמא מצויינת לחדשנות של ZITAY. עד כה ראינו סוללות עם אינדיקטור מובנה למצב הטעינה בעיקר מסוג V ו-L. לחיצה על כפתור תראה לכם באמצעות מסך או נוריות חיווי מה מצב הסוללה מבלי צורך לחבר אותה למטען/מצלמה וכו’. סוללות קטנות יותר דוגמת סוללות ה-Z בהן משתמשות מרבית המצלמות החדשות של סוני לא כוללות שום אינדיקטור כזה ואתם צריכים להכניס אותן למצלמה או למטען בכדי לדעת מה מצב ההטענה שלהן.

הפתרון של ZITAY הוא ארבע נוריות חיווי וכפתור קטן בחלק הקדמי של הסוללה שיאפשרו לכם לראות בקלות את מצב הסוללה בלחיצת כפתור – פשוט, שימושי וראשון מסוגו למיטב ידיעתנו עבור סוג זה של סוללות.

הסוללה של ZITAY היא בעלת נתונים של 7.2V; 2040mAh ו-16Wh וזאת לעומת סוללות סוני המקוריות המספקות 7.2V; 2280mAh ו-16.4Wh – כלומר הסוללה מעט חלשה יותר מהסוללה המקורית.

בבדיקות שלנו קיבלנו יכולת צילום וידאו של בערך שעתיים עם מצלמת ה-A1 שלנו לעומת כשעתיים וחצי עם הסוללה המקורית.

עוד נקודה שחשוב לשים לב אליה – בבדיקות שלנו גילינו שגם המצלמות שלנו וגם המטען לא בהכרך מזהים נכון את מצב הטעינה של הסוללה. התופעה בולטת בעיקר כשהסוללה נחלשת אז המצלמה יכולה להראות כאילו הסוללה ריקה אבל בפועל המצלמה תמשיך לפעול עוד זמן ממושך (הרבה מעבר לסוללה מקורית דומה).

עדכון: שוחחנו עם ZITAY והם מודעים לבעיה ובודקים פתרונות להמשך.

סוללות Z עם אינדיקטור הטענה

A7R04384 zitay 5

מטען Z כפול קומפקטי

המוצר האחרון שקיבלנו (בסיבוב הנוכחי) הוא מטען לסוללות Z של סוני המסוגל להטעין במקביל זוג סוללות. המטען קטן במיוחד (פחות ממחצית גודלו של מטען ה-ISDT NP2 שהוא המטען איתו אנו עובדים ועליו אנו ממליצים כמטען האופטימאלי למרבית הסוללות למצלמות סוני).

למטען של ZITAY אפשרות חיבור לכבל USB-C או מיקרו USB (אין לנו מידע מדויק לגבי כמות הוואטים שהמכשיר מסוגל לקבל).

מבחינת עיצוב הדבר היחיד שאנו לא אוהבים במטען הוא העובדה שהוא מגיע ללא צג. במקום זאת ישנם אידיקטורים (4 קווים) המציינים את מצב ההטענה של הסוללה. היינו מעדיפים לראות צג מספרי כמו בהרבה מטענים אחרים (גם כאן אין אינדיקטור קולי לסיום הטענה).

ערכנו בדיקות עם סוללות ה-Z של ZITAY ושל סוני (מקוריות) עם המטען החדש ועם מטען ה-ISDT NP2 שלנו (עם חיבור USB-C והטענה מהירה במטען ה-ISDT) והתוצאות לפניכם:

  1. מטען ISDT סוללות מקוריות של סוני – שעתיים.
  2. מטען ISDT סוללות ZITAY – שלוש שעות.
  3. מטען ZITAY וסוללות מקוריות של סוני – שלוש שעות.
  4. מטען ZITAY וסוללות ZITAY – שלוש שעות.

לנו ברור שנמשיך להשתמש במטען ה-ISDT לשימוש יום יומי אבל נשמח להשתמש במטען ה-ZITAY כמטען גיבוי או כמטען קומפקטי לנסיעות (וכך גם בסוללות).

מטען Z קומפקטי במיוחד לזוג סוללות

A7R04393 zitay 4

מחירים

ZITAY היא לא רק חברה חדשנית אלא גם חברה תחרותית מאד בכל הנוגע למחירים. הינה המחירים של המוצרים המופיעים בסקירה הנוכחית:

  • מטען L לארבע סוללות – 70 דולר באמזון (או 54 דולר באתר החברה).
  • סוללות Z עם אנדיקטור – 40 דולר באמזון (יש גם דגם דומה של סוללות LP-E6 למצלמות קנון עם אינדיקטור – לנו לא יצא לנסות אותן אבל הן זולות יותר).
  • מטען Z כפול – המטען טרם מופיע באמזון או באתר החברה אבל יתווסף בקרוב (גרסה לסוללות LP-E6 נמכרת תמורת 18 דולרים בלבד).

המטען המרובע לסוללות L וסוללת L של ZITAY

A7R04407 Zitay 1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *